نخستین پایگاه خبری شـعر و تـرانـه ایــران

پخش زنده رادیو تارنا

     هنر   کدخبر: 1036   خبرنگار: هنرآنلاین   نظر: 0   بازدید: 587 چاپ

"طمع گس زندگی" و آثاری که به لحاظ محتوایی و فرم‌ متفاوتند ,حمیدرضا منایی,طمع گس زندگی

مجموعه داستان حميدرضا منايي منتشر مي‌شود

"طمع گس زندگی" و آثاری که به لحاظ محتوایی و فرم‌ متفاوتند

حمیدرضا منایی از چاپ و نشر کتاب "طمع گس زندگی" خبر داد.

حمیدرضا منایی نویسنده و پژوهشگر با این توضیح که مجموعه داستان "طمع گس زندگی" را در دست نشر دارد به هنرآنلاین گفت: این مجموعه حاوی پنج داستان کوتاه با عناوین "طعم گس زندگی"، "مرگ نابه‌هنگام یک پیرمرد 85 ساله"، "یلدا بنت آدم، "من خاطره‌ای نکبت‌آلود و کمرنگ" و "اهل خیال" است.

او افزود: این مجموعه داستان را پیش از رمان "برج سکوت" نوشتم و مربوط به سال‌های 86 و 87 است. اما در سال 88 مشغول نگارش "برج سکوت" و انتشار آن شدم و این کتاب ماند.

منایی با این توضیح که بافت داستان‌های "طمع گس زندگی" به لحاظ محتوایی و فرم‌هایی که اجرا شده‌اند بسیار متفاوتند، تصریح کرد: این کتاب داستان‌های تجربی دارد. الگوهایی که در حال امتحان آن بودم و در "برج سکوت" گسترش پیدا کرد و تبدیل به رمان شد. داستان‌ها از یک شیوه منسجم و ساختار یک نواخت تشکیل نشده‌اند و هر کدام دارای فرم مخصوص به خود و با محتوای کاملا جداگانه هستند. به عنوان نمونه داستان "اهل خیال" درباره یک کارتن‌خواب است در حالی که "یلدا بنت آدم" داستان آشنایی یک زن خیابانی با یک جانباز قطع نخاع است.

به گفته او، یک سال و چهار ماه مجوز گرفتن مجموعه داستان "طمع گس زندگی" طول کشیده و به تازگی مجوز آن صادر شده و توسط انتشارات کتاب نیستان منتشر می‌شود.

منایی این روزها مشغول نوشتن یک سناریو برای شبکه نمایش خانگی است که فعلا عنوان "اسکلت" دارد.

رمان "برج سکوت" این نویسنده در سه جلد با عناوین فرعی "نمایش مرگ"، "دیوار شیشه‌ای" و "در مرز دیدار روشنان" نامزد جوایز متعدد معتبری شده و از آثار منتخب و تقدیر شده بخش ویژه‌ دهمین دوره‌ جایزه‌ ادبی "جلال آل‌احمد" بزرگ‌داشت یک دهه پویایی اقتصاد مقاومتی، با عنوان "یک دهه ادبیات اقتصادی و پیامدهای اجتماعی کار" است. تم محوری این رمان مواد مخدر، مصرف‌کنندگان و تاثیرات اجتماعی آن است.

 

برچسب ها : حمیدرضا منایی طمع گس زندگی

اشتراک گذاری :

مطالب مرتبط

    نظرات


    لطفا نظرات خود را به زبان فارسی بنویسید و از نوشتن آن با الفبای لاتین خودداری کنید.