نخستین پایگاه خبری شـعر و تـرانـه ایــران

پخش زنده رادیو تارنا

  1398/9/13   شعرنو   کدخبر: 1049   خبرنگار: فهیمه علمداری   نظر: 3   بازدید: 1476 چاپ

آیین تجلیل از فعالیت های ادبی رضا کاظمی,ه,رضا کاظمی,دیدار گپ و گفتی با فروغ فرخزاد, سینا بهمنش,مینو خانی ,فاروغ صفی زاده ,بهنام زنگی,هرمز علیپور ,تارنا,رادیو تارنا,ترانه,شعر,شاعر

نشر مهر نوروز برگزار ميکند:

آیین تجلیل از فعالیت های ادبی رضا کاظمی

رضا کاظمی  شاعر و نویسنده معاصر کشورمان است که به قول خودش کوله باری از حرف و دغدغه روی دوشش سنگینی می کند . علاقه مندان داستان هایش او را با داستان های سبک خاص خودش می شناسند؛ چرا که زبان داستان ها شاید به ظاهر کمی پیچیده باشد ولی بسیار ساده و راحت با مخاطب خود ارتباط برقرار می کندو مضامین اجتماعی را در قالبی طنز آلود در بطن خود نهفته دارند

انجمن علمی پژوهش های هنری ایران با همکاری نشر مهر نوروز آیین تجلیل از فعالیت های ادبی و فرهنگی رضا کاظمی برگزار میکند.

این آیین  با نشست نقد و بررسی کتاب دیدار گپ و گفتی با فروغ فرخزاد همراه است.

 

مهمانان و کارشناسان ادبی بنام ادبیات از جمله سینا بهمنش، مینو خانی ، فاروغ صفی زاده ، بهنام زنگی و هرمز علیپور نیز در این مراسم حضور میابند.

 

 

رضا کاظمی (شاعر، نویسنده؛ هنرمند)، متولد ۴ آذر ۱۳۴۹، تهران. تحصیل‌کرده دو رشته دانشگاهی، «عمران» در دانشگاه گیلان، و «طراحیِ دکوراسیونِ داخلی» در واحد هنر دانشگاه تهران. رضا کاظمی فعالیت‌های ادبی خود را در دو زمینه‌ی شعر و داستان از سال ۷۴ آغاز کرده و به زعم خود از سال ۷۸ به‌طور جدی‌تری پی گرفته است. او اولین کتاب خود را در سال ۷۹ در ژانرِ ادبیات عاشقانه‌ی جنگ منتشر کرد. کاظمی بعد از چندین سال تجربه سُرایشِ شعر کوتاه و بلندِ عاشقانه در فضای ادبیاتِ جنگ و انتشار مجموعه‌هایی در‌‌ همان فضا، اکنون سال‌هاست که دیگر به صورت اختصاصی در حیطه‌ی شعر کوتاهِ آزاد - خاصّه شعرِ کوتاهِ کوتاهِ عاشقانه - فعالیتِ حرفه‌ای می‌کند. و در زمینه‌ی ادبیات داستانی، به نوشتنِ داستان کوتاه علاقه‌مند بوده و نیز به آن می‌پردازد. در چهار سالِ اخیر هم، دبیر بخشِ داستانِ سایتِ دو زبانه‌ی فارسی - آلمانیِ «اثر» بوده و هست. هم‌چنین خبرنگار بین‌المللیِ مجله‌ی مذکور... دو مجموعه شعر از میان کتاب‌هایش به‌عنوان «کتاب سال» در ادبیات جنگ برگزیده شده است. تعدادی از داستان‌هایش در مسابقات و جشنواره‌های داستانیِ مطرح، رتبه‌های قابل توجه‌یی آورده‌اند. تعداد زیادی از شعرهای رضا کاظمی تا به حال به زبان‌های انگلیسی، آلمانی، روسی، فرانسوی، کُردیِ عراق، عربی و آذری ترجمه شده است. از او مصاحبه‌های بسیاری در مطبوعاتِ کاغذی و اینترنتی منتشر شده است... و بر اساس زنده‌گی و شعرهای او فیلم مستندی نیز تحت عنوان «هنوز بوی عاشقی می‌دهم» به کارگردانی ابراهیم سعیدی‌نژاد ساخته شده است.

این نشست دوشنبه 11 آذر از ساعت 18 تا 20 به آدرس تهران - خیابان طالقانی - پلاک 514 - خانه گفتمان شهر (خانه واراطان ) برگزار میشود ، حضور هنردوستان در این مراسم آزاد است.

انتهای پیام|

برچسب ها : رضا کاظمی دیدار گپ و گفتی با فروغ فرخزاد نشر مهر نوروز

اشتراک گذاری :

مطالب مرتبط

    نظرات


    لطفا نظرات خود را به زبان فارسی بنویسید و از نوشتن آن با الفبای لاتین خودداری کنید.