نخستین پایگاه خبری شـعر و تـرانـه ایــران

پخش زنده رادیو تارنا

  1398/9/8   موسیقی   کدخبر: 1023   خبرنگار:   نظر: 0   بازدید: 2267 چاپ

نشست خبری آلبوم «افسانه چشم‌هایت» ,علیرضا قربانی و همایون شجریان ,افسانه چشم‌هایت, آلبوم مشترک ,نشست خبری ,مهیار علیزاده ,موسیقی,علیرضا قربانی

در تالار وحدت تهران برگزار شد:

نشست خبری آلبوم «افسانه چشم‌هایت»

 آلبوم مشترک علیرضا قربانی و همایون شجریان با آهنگسازی و تنظیم مهیار علیزاده، شامل ۱۱ قطعه است که از روز یکشنبه ۱۹ آبان ماه در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

نشست خبری آلبوم مشترک علیرضا قربانی و همایون شجریان با نام «افسانه چشم‌هایت»، دیروز سه‌شنبه ۲۱ آبان ماه در تالار وحدت برگزار شد.

در ابتدای این نشست خبری، رامین حیدری فاروقی توضیحاتی کلی ارایه کرد و در ادامه علیرضا قربانی در سخنانی بیان کرد: خوشحالیم که بعد از ۵ سال، امروز مراسم رونمایی آلبوم «افسانه چشم هایت» را برگزار می کنیم.

همایون شجریان و مهیار علیزاده آهنگساز و تنظیم کننده آلبوم نیز ضمن ابراز خوشحالی از رونمایی و انتشار آلبوم موسیقی «افسانه چشمهایت» از خبرنگاران خواستند تا سوالات خود را مطرح کنند.

مهیار علیزاده در سوال خبرنگاری درباره اشعار هوشنگ ابتهاج گفت، بیان کرد: پروسه انتخاب شعر این آلبوم برای من خیلی مشکل بود زیرا ما دو خواننده داشتیم و باید با صدای هر دوی آنها تطابق می داشت. من ۴ سال پیش که ترانه افسوس را انتخاب کردم و در اینترنت سرچ کردم، متوجه شدم سروده «سایه» است اما بعد از طریق خود خانواده استاد سایه متوجه شدم که این شعر به اشتباه با نام ایشان منتشر شده است و در پیج شخصی خودم از مردم و از خانواده استاد سایه معذرت خواهی کردم.

فاروقی درباره برگزاری این نشست در تالار وحدت توضیح داد: برای احرای پرفورمنس دنبال یک راه پله و کتابخانه بودیم که ایران مال پیشنهاد من بود، اما برای نشست تصمیم گرفتیم در تالار وحدت نشست را برگزار کنیم.

مهیار علیزاده درباره این آلبوم و ایده اولیه تولید این اثر اظهار داد: هنگامی که به کشورهای اروپایی و دیدن اپراها می‌رفتم همیشه دوست داشتم من هم همچین آثاری را تولید کنم و این شد ‌که «افسانه چشم‌هایت» شکل گرفت. تقریبا همه کارهای من مینور است و کارهای ماژور بسیار کم دارم و این آلبوم برای همه تولید شده است.

همایون شجریان در پاسخ به سوالی درباره همکاری با علیرضا قربانی توضیح داد: برای من حضور علیرضا قربانی و اشعار انتخابی مهیار علیزاده بسیار دلچسب بود و من هم نقطه نظراتی داشتم که اگر آنها هم اعلام می‌شد ۱۰ درصد بیشتر این کار برای من از نظر سلیقه شخصی جذاب‌تر بود و من هم افتخار می‌کنم که در این اثر حضور داشتم.

وی افزود: اگر این آلبوم در یک پرده اتفاق می‌افتاد، شاید اینچنین در اوج قرار نمی‌گرفت و این یک دستی شکل نمی‌گرفت.

قربانی هم درباره این سوال گفت: هیچ اجباری برای حضور هر دوی ما کنار هم وجود نداشت و ما دوست داشتیم این همدلی بین ما باشد و این همدلی و وحدت و انسجام برای من مهم بود تا با هم کار کنیم. شاید برای هر دوی ما سخت باشد تا با شخصی دیگر کار کنیم اما صدای همایون شجریان و همدلی و دیگر نکاتی که گفتم بسیار مهم بود تا ما کنار هم قرار بگیریم تا این حس خوب به مخاطب القا شود.

قربانی افزود: با توجه به اینکه ۵ سال از فکر اولیه تولید این اثر می‌گذرد اما در تمام مدت ضبط این کار من و همایون عاشقانه برای هم فرصت گذاشتیم تا این آلبوم تولید شود.

وی با بیان این که سابقه موسیقی ارکسترال ما بسیار ضعیف است، یادآور شد: ما سابقه تولید موسیقی ارکسترال در تاریخ خود نداریم و ما عادت نکردیم که به این شکل فواصل موسیقی ارکسترال را گوش کنیم و این مسئله را به عنوان ایراد نبینیم و نگاه درستی داشته باشیم.

مهیار علیزاده در ادامه این نشست توضیح داد: دید آهنگساز به شکلی است که همین طور کار را نمی‌سازد و من هم مدام به یک اثر فکر می‌کنم و هیچ وقت در زمان تولید آثار به رزومه خواننده فکر نمی‌کردم و قصد داشتم تا این اثر را به بهترین نحو بسازم.

شجریان درباره آشنایی با مادیران بیان کرد: آشنایی ما با مادیران از طریق یک دوست انجام شد و ما هم به دلیل نقطه نظرات مشترک با مادیران تصمیم به این همکاری گرفتیم و از نگاه هنری این مجموعه بسیار سپاسگزارم و از رامین فاروقی هم بسیار ممنونم که به عنوان مشاور هنری در این پروژه همراه ما بودند.

وی افزود: اگر برای این آلبوم قرار باشد کنسرتی برگزار شود از نظر من هیچ مشکلی وجود ندارد و من کاملا این آمادگی را دارم.

انتهای خبر|

برچسب ها : علیرضا قربانی و همایون شجریان افسانه چشم‌هایت مهیار علیزاده موسیقی

اشتراک گذاری :

مطالب مرتبط

    نظرات


    لطفا نظرات خود را به زبان فارسی بنویسید و از نوشتن آن با الفبای لاتین خودداری کنید.