نخستین پایگاه خبری شـعر و تـرانـه ایــران

پخش زنده رادیو تارنا

  1398/7/27   طنز   کدخبر: 797   خبرنگار:   نظر: 4   بازدید: 43 چاپ

به بهانه چاپ سوم مجموعه شع-لبخند شیرین در این دار funny !,شعرنوبه بهانه چاپ سوم مجموعه شع-لبخند شیرین در این دار funny !-

به بهانه چاپ سوم مجموعه شعر

به بهانه چاپ سوم مجموعه شع-لبخند شیرین در این دار funny !

در دنیای امروز، در کنار کمی روزمره‌گی، چاشنی طنز می‌تواند به زندگی بی‌روح ما قدری لطافت و شیرینی ببخشد. خواندن شعر طنز برای علاقمندان به شعر و ادبیات خالی از لطف نیست. طنز با بیانی لطیف و به گونه‌ای بسیار ظریف، مسائل ناخوشایند را با لطافت تمام به مخاطب گوشزد می‌کند و از این جهت می‌توان طنز را سازنده دانست.

در دنیای امروز، در کنار کمی روزمره‌گی، چاشنی طنز می‌تواند به زندگی بی‌روح ما قدری لطافت و شیرینی ببخشد. خواندن شعر طنز برای علاقمندان به شعر و ادبیات خالی از لطف نیست. طنز با بیانی لطیف و به گونه‌ای بسیار ظریف، مسائل ناخوشایند را با لطافت تمام به مخاطب گوشزد می‌کند و از این جهت می‌توان طنز را سازنده دانست.

تارنا این بار به سراغ یکی از طنزپردازان مطرح کشور می‌رود و به بهانه‌ی انتشار چاپ سوم از مجموعه‌ی طنز این شاعر، با او به گفتگو می‌نشیند. ، شاعر طنزپرداز و ترانه‌سرای جوان، که این روز‌ها چاپ سوم مجموعه‌ی طنزش با نام « دار funny » در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود، از کتاب طنزش می‌گوید.  

 -  استقبال از مجموعه ی دار فانی در نمایشگاه کتاب تا این لحظه چطور بوده؟ استقبال خوشبختانه خوب بوده و معمولا در نمایشگاه، از کتاب‌های طنز به خوبی استقبال می‌شود. من از این استقبال راضی هستم.  

-  آیا از چاپ اول تا سوم را با نشر فصل پنجم کار کردید؟ بله، هر سه چاپ با نشر فصل پنجم کار شده است.  

- آیا لبخند شیرین فرهاد هم به تازگی تجدید چاپ شده؟ قرار بود چاپ بعدی این کتاب به نمایشگاه برسد اما به دلیل مشکلات پیش آمده برای طرح روی جلد، ما به نتیجه‌ی قطعی در این مورد نرسیدیم، و نهایتا انتشار چاپ چهارم این کتاب به بعد از نمایشگاه موکول شد. استقبال از این مجموعه، به نسبت مجموعه‌های ترانه‌ی موجود در بازار نشر، تا به حال خوب بوده است.  

-  مجموعه ی جدیدی هم در دست چاپ دارید؟

بله، یک مجموعه‌ی ترانه در دست چاپ دارم و ان شاءالله تا نمایشگاه سال آینده توسط نشر نگاه منتشر خواهد شد.  

-  به چاپ مجموعه ی غزل هایتان فکر می کنید؟

یکی از دغدغه‌های من این است که بتوانم یک مجموعه ی خوب از شعر کلاسیک داشته باشم؛ اما چون در این زمینه سختگیری خاصی دارم، هرچه می‌گذرد، به جای افزودن به شعرهای منتخب از آن‌ها کم می‌کنم. غزل‌ها را مدام کنار میزنم تا به مجموعه‌ی بهتری برای چاپ دست پیدا کنم.  

-  فکر می کنید آینده ی دو مجموعه ی منتشر شده ی شما چطور خواهد بود؟ لبخند شیرین فرهاد، اولین مجموعه‌ی ترانه‌های من است و توقع خاصی نسبت به آن ندارم؛ اما در مورد دار funny ، با توجه به این که نگاه متفاوتی به ژانر اجتماعی داشته و موضوعات مختلفی را مورد نقد قرار داده است، طبیعتا امیدوارم کارهای این کتاب مورد توجه قرار بگیرد.   \\  

-  کدام شعر از مجموعه ی دار funny را بیشتر دوست دارید؟

پشت جلد چاپ سوم، شعر مورد علاقه‌ام با مطلع: سفره‌ی ما خالی‌ست، چاپ شده است و من این شعر را بسیار دوست دارم. علاوه برآن، شعری که در مورد فضای مجازی سروده ام و از آن استقبال قابل توجهی شد را نیز بسیار  دوست دارم.

  - چه کتاب هایی را به مخاطبان خود و تارنا معرفی می‌کنید؟ توصیه می‌کنم که دوست ‌داران شعر، کتاب ماه و ماهی علیرضا بدیع (نشر چشمه) را از دست ندهند. همچنین «اتحادیه‌ی ابلهان» کتاب ارزشمندیست که خواندن آن را به همه توصیه می‌کنم. علاوه براین، دو مجموعه‌ی جدید «نرگس» و «منجنیق» اثر حسن صفا را به دوستداران شعر و ترانه پیشنهاد می‌کنم. به دوستان علاقمند به ترانه توصیه می‌کنم که کتاب مبانی ترانه‌سرایی سعید کریمی (نشر فصل پنجم) را بخوانند. به علاقمندان طنز توصیه می‌کنم که برای درک و شناخت طنز اصیل، مجموعه داستان‌های کوتاه وودی آلن را بخوانند. ممنون جناب قدیمی، برای شما آرزوی موفقیت می‌کنیم.   کد خبر: 483 خبرنگار: زهرا محمدی

برچسب ها : طنز صابر قدیمی دار funny فصل پنجم

اشتراک گذاری :

مطالب مرتبط

    نظرات


    لطفا نظرات خود را به زبان فارسی بنویسید و از نوشتن آن با الفبای لاتین خودداری کنید.