1400/02/25   ترانه   کدخبر: 1276   نظر: 0   بازدید: 1038   خبرنگار: زهرا منصور چاپ

علی ایلیا، ترانه‌سرای روزهای آبی

علی ایلیا، ترانه‌سرای روزهای آبی

علی ایلیا که پیش از این برای سریال‌هایی مانند سریال عاشقانه «اقیانوس_فرزاد فرزین» و سریال دل «دل_رضا بهرام» در شبکه‌ی نمایش خانگی ترانه سروده بود، این‌بار هم از سرودن ترانه‌ای برای یک سریال در صداوسیما با عنوان «روزهای آبی» خبر داد.

این اثر اولین بار از طریق تیتراژ این سریال شنیده شده و بعد از آن در سایتهای موسیقی، پخش سراسری خواهد شد.

 

ترانه را «سعید شریعت» خوانده است؛ آهنگسازی را «بابک زرین» بر عهده داشته و «حامد حسینی» و «بهتاش زرین» تنظیمکنندگان این اثر میباشند.

 

علی ایلیا در گفتوگو با تارنا اعلام کرد: این ترانه بر اساس فیلمنامهی سریال نوشته شده و سپس برای ترانه، ملودی ساخته شده است.

 

او دربارهی اهمیت ارتباط ترانهی تیتراژ با داستان فیلم یا سریال، گفت : وقتی مخاطب با شخصیتهای یک سریال ارتباط برقرار کرده و با آنها زندگی میکند، بدیهیاست که ارتباط ترانه با داستان، جذابیت بیشتری برای او خواهد داشت. این ارتباط در آثار خارجی هم دیده میشود؛ مانند تیتراژ فیلمهای ۰۰۷ که تمام آنها با سیر داستانی مرتبط هستند.

 

علی ایلیا دربارهی همکاریهای آیندهاش در زمینهی سرودن ترانه برای فیلم یا سریال گفت: «اگر پیشنهادی مطرح شود و سریال، اثر قابلی باشد، حتما همکاریصورت خواهد گرفت.

به غیر از این سریال برای یک یا دو اثر دیگر هم صحبتهایی شده اما هنوز قطعی نیست

 

سریال روزهای آبی به کارگردانی «محمدرضا حاجغلامی» از عید فطر هر شب ساعت ۲۳ روی آنتن شبکه ۵ سیما میرود.

اخبار پیشنهادی

برچسب ها: خبرگزاری شعر تارنا خانه ترانه علی ایلیا خبر شعر خبر شاعران روزهای آبی علی ایلیا روزهای آبی پایگاه خبری شعر فروش شعر

اشتراک گذاری :

مطالب مرتبط

    نظرات


    لطفا نظرات خود را به زبان فارسی بنویسید و از نوشتن آن با الفبای لاتین خودداری کنید.