1400/11/24   شعر امروز   کدخبر: 1388   نظر: 0   بازدید: 1347   خبرنگار: فهیمه علمداری چاپ

«لگدکوب خیال» جدیدترین اثر کاکایی

کتاب یادداشت‌های عبدالجبار کاکایی منتشر شد

کتاب یادداشت‌های عبدالجبار کاکایی منتشر شد

مجموعه یادداشت‌های عبدالجبار کاکایی با عنوان «لگدکوب خیال» منتشر شد.

به گزارش تارنا، این کتاب که بیست و هشتمین کتاب این شاعر و نویسنده است در ۱۱۴ صفحه در انتشارات دالاهو راهی بازار کتاب شده است.


در معرفی ناشر از این کتاب آمده است: این مجموعه شامل یادداشت‌های روزانه، سفرنامه‌ها، نقدهای هنری و اجتماعی، تاریخ‌نگاری و خاطرات این شاعر است که در قالب یک مجموعه توسط موسسه فرهنگی هنری پیشگامان شعر نوین ایرانیان جمع‌آوری شده و به چاپ رسیده است.


سفرنامه‌ کشورهای فرانسه، ارمنستان و تاجیکستان، یادداشت‌هایی پیرامون ادبیات و اشعار آیینی، نقد بر فیلم‌های سینمایی، خاطراتی از منوچهر آتشی، مهرداد اوستا و محمدعلی سپانلو و خاطرات دوران دفاع‌ مقدس و کودکی از جمله عناوین یادداشت‌هایی هستند که از سال ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۹ توسط عبدالجبار کاکایی شاعر و ترانه سرای مطرح ایران نگارش و در نشریات، فضای مجازی و خبرگزاری‌ها منتشر شده است.


بخش ویژه‌ای از این مجموعه به موضوع سال‌هایدفاع مقدس اختصاص دارد که با یادداشتی بر فیلم سینمایی «نفس» به کارگردانی نرگس آبیار شروع می‌شود و به بیان خاطراتی از آن دوران در مناطق جنگی (ایلام) می‌پردازد. همچنین نگاه جامعه‌شناختی به موضوعاتی از قبیل هنر شعر و موسیقی در دهه ۶۰ و ۷۰، ترانه و رخدادها و انتقادهای اجتماعی در کنار تاریخ‌نگاری فرهنگی، سیاسی و اجتماعی کشور، شاخص‌ترین عناوین یادداشت‌های این کتاب را شامل می‌شود.

اخبار پیشنهادی

برچسب ها: خبرگزاری شعر تارنا ترانه کاکایی عصر شعر و ترانه خبر خبر شعر پایگاه خبری شعر رادیو شعر عبدالجبار کاکایی TARNA لگدکوب خیال

اشتراک گذاری :

مطالب مرتبط

    نظرات


    لطفا نظرات خود را به زبان فارسی بنویسید و از نوشتن آن با الفبای لاتین خودداری کنید.