1400/12/08   شعر امروز   کدخبر: 1398   نظر: 0   بازدید: 4826   خبرنگار: شمیلا شهرابی چاپ

در هشتمین نشست کانون ادبی نفس:

حمیدرضا امیرافضلی اهالی ادبیات را به تولید آثاری با موضوع اهدای عضو دعوت کرد

حمیدرضا امیرافضلی اهالی ادبیات را به تولید آثاری با موضوع اهدای عضو دعوت کرد

هشتمین نشست کانون ادبی نفس عصر چهارشنبه چهارم اسفندماه مصادف با سالروز تاسیس انجمن اهدای عضو ایرانیان با حضور جمعی از شاعران و ترانه سرایان کشورمان برگزار شد و با شعرخوانی، سخنرانی و پخش نماهنگ های ویژه اهدای عضو همراه بود. 

به گزارش تارنا- در این نشست حمیدرضا امیرافضلی دبیر کانون ادبی نفس ضمن تقدیر از نقش تاثیرگذار هنر و ادبیات، اهالی قلم را به تولید آثار هر چه بیشتر در زمینه ی اهدای عضو دعوت کرد.

 این مراسم با حضور شاعرانی چون «دکتر مهدی موسوی میرکلایی»، «دکتر فریبا عباسی»،

 «نیما ایمانی»، «آرزو سبزوار قهفرخی»، «نرگس جعفری»، «رضا شاهین»، «شهلا اسماعیلی»، «ساناز قوامی»،« رضا پناهیان آلوارس»

 و دیگر شاعران در سالن آفرینش فرهنگسرای فردوس و با پخش آیاتی از قران کریم و سپس پخش سرود ملی ایران آغاز شد.

 

در ابتدای این مراسم عمران میری مجری برنامه ضمن آرزوی سلامتی و دعا برای دور شدن بیماریها و پایان یافتن اپیدمی کرونا از شاعران حاضر در جلسه برای شعرخوانی دعوت کرد.

 

در آغاز «رضا محبی راد » دو شعر برای شهدا و یک شعر عاشقانه اجرا کردند و جلسه با شعرخوانی شاعران ادامه یافت. خانم «ساقی ادیب کیا» به خوانش یک غزل پرداخت. «رضا شاهین» ترانه ای با محتوای اهدای عضو خواند و بعد از شعر خوانی ایشان کلیپ این ترانه با اجرای کامران تفتی پخش شد. آقای «وحید پور زارع» نیز به جمع شاعران پیوست. سپس خانم «مریم معتمدی» بعد از خوانش ابیاتی از حافظ به مناسبت ایام گرامیداشت پدر شعری به نام پدر از شاعر نام آشنای کشورمان «احسان افشاری» خواندند. جلسه با شعر خوانی «آرش رحیمی»، «ندا غفارزاده» و «مهدی گلزاری» شاعر ترک زبان ادامه پیدا کرد. مهدی گلزاری یک شعر فارسی و همچنین غزلی به زبان ترکی اجرا کردند.

 

در ادامه این نشست مجری برنامه، درگذشت هنرمند فقید محمدرضا امیرافضلی را به دبیر کانون ادبی نفس تسلیت گفت و ضمن ابراز همدردی با حمیدرضا امیرافضلی از ایشان برای سخنرانی دعوت کرد. حمیدرضا امیرافضلی شاعر و ترانه سرا و دبیر کانون ادبی نفس نیز با خوانش شعری از شاملو از حاضرین خواست به احترام همه عزیزان و رفتگان سال جاری یک دقیقه سکوت کنند.

 

حمیدرضا امیرافضلی درباره برنامه های کانون نفس گفت: کانون نفس در دوران کرونا سعی کرد برای حفظ سلامت افراد، فعالیت های خود را به صورت مجازی ادامه دهد. ایشان ضمن قدردانی از همه کسانی که کانون نفس را در پویش های مجازی همراهی کرده اند گفت، دوستانی که اینجا دورهم جمع شده اند برای با ارزشترین کار دنیا یعنی مهربانی جمع شده اند و این برای ما بسیار ارزشمند است.

 


تارنا نخستین خبرگزاری شعر و ترانه 

دبیر شورای سیاست گذاری ادبی انجمن اهدای عضو ایرانیان همچنین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره دکتر افشین یداللهی گفت کانون ادبی نفس فعالیت خود را از سال ۹۷ آغاز کرد و اینک که پس از مدت ها هشتمین نشست ادبی خود را در سالروز تاسیس انجمن اهدای عضو ایرانیان برگزار می کند، لازم است از همه عوامل و دست اندرکاران کانون ادبی نفس و زحمات بی دریغشان در راستای درونی کردن فرهنگ اهدای عضو قدردانی کنم.

 

امیرافضلی از تلاش های فاطمه محمدی منشی کانون، خانم گلبانوحقیقت و امین زنگنه عکاس، خانم پریسا نوری طراح و گرافیست و همچنین از ادمین ها و سایر فعالان کانون تشکر کرد

 

دبیر کانون ادبی نفس در پایان سخنان خود از دوستان اهل قلم و شاعران و ترانه سرایان خواست تا آثاری با محتوای اهدای عضو تولید کنند و گفت در تلاش هستیم تا با همکاری خانه موسیقی نفس که در سال گذشته تشکیل شده است، ترانه های اهدای عضو به مرحله اجرا برسند و مثل ترانه رضا شاهین با اجرا کامران تفتی و ترانه صابر قدیمی با اجرای مهدی یغمایی شنیده شوند.

 

در ادامه این جلسه شهلا اسماعیلی شاعر و مدیر کانون ادبی ترنم یاس ضمن تبریک سالروز انجمن به شعرخوانی پرداختند و ابراز امیدواری کردند که برنامه های همه کانون های ادبی مثل دوران قبل از کرونا از سر گرفته شود.

 

در ادامه خانم «نرگس جعفری» ترانه سرا به خوانش دو اثر از ترانه های اجرا شده خود پرداختند. «وحید پور زارع» شعری را به بچه های افغان تقدیم کردند و «سمانه ارجمندی» نیز شعری زنانه برای حاضرین اجرا کرد.

 

«نیما ایمانی» ترانه سرای نام آشنای کشورمان نیز یک ترانه اجرا شده و یک شعر از کتاب‌ جدید خود که در آستانه چاپ سوم است را به مخاطبان تقدیم کرد. «دکتر مهدی موسوی میر کلائی» از شاعران و ترانه سرایان شناخته شده کشور نیز در نشست حاضر بود و شعری در توصف دوران سخت کرونا خواند.

 

دانلود دکلمه های ایرانی


هشتمین نشست کانون ادبی نفس با شعر خوانی «آرزو سبزوار قهفرخی» شاعر و برگزیده جایزه قیصر امین پور، دکتر فریبا عباسی، ساناز قوامی، حسن رسولی ادامه یافت.

 

پس از آن پخش موزیک ویدئویی از اجرای مهدی یغمایی در جشن نفس، حال و هوای جلسه را عوض کرد و شعر خوانی ها با اجرای یک رباعی و یک چارپاره از «رضا پناهیان آلوارس» و اشعاری از «داوود نادعلی» و «رضا نورپور» ادامه پیدا کرد. سخنرانی انگیزشی کوتاه از دکترعلی گودرزی یکی دیگر از برنامه های متنوع این نشست بود.

 

در دقایق انتهایی نشست، مهرداد آرامش سفیر سخنران اهدای عضو، سخنرانی جامع و تاثیرگذاری در مورد مرگ مغزی، دقایق طلایی اهدا عضو و اهمیت ترویج فرهنگ اهدای عضو ایراد نمود و گفت این یک مبحث ملی است.

سخنران انجمن اهدای عضو ایرانیان ضمن تاکید بر لزوم برگزاری برنامه های فرهنگی هنری برای آگاهی بخشی به مردم و تقدیر از اهالی قلم برای مشارکت در این حرکت انساندوستانه، نشست های کانون ادبی نفس را در این مسیر بسیار تاثیرگذار و حائز اهمیت توصیف کرد.

 

در بخش پایانی این نشست ادبی و پس از شعرخوانی «محسن رضایی»، «مریم عباسی»، «مرجان چهار راهی» و «خانم میرشفی» بار دیگر حمیدرضا امیرافضلی به برخی از سوالات حضار پاسخ دادند و متقاضیان نیز کارت های اهدای عضو خود را از غرفه صدور آنی کارت دریافت کردند و این نشست با یک عکس دست جمعی به پایان رسید.

 

شایان ذکر است نشست های کانون ادبی نفس به صورت ماهانه و با حمایت انجمن اهدای عضو ایرانیان برگزار می شود و دکتر اسماعیل امینی، عبدالجبار کاکایی، چیستا یثربی، فلورا سام، روزبه بمانی، علیرضا بدیع، عمران میری، صابر قدیمی، مژده لواسانی و حمیدرضا امیرافضلی اعضای هیئت مدیره کانون ادبی نفس هستند.


اتمام گزارش /

گالری خبر

اخبار پیشنهادی

برچسب ها: خبرگزاری شعر تارنا اخبار شعر انجمن ادبی انجمن شعر حمیدرضا امیرافضلی انجمن اهدای عضو ایرانیان کانون ادبی نفس اهدای عضو هشتمین نشست کانون ادبی نفس دکتر فریبا عباسی

اشتراک گذاری :

مطالب مرتبط

    نظرات


    لطفا نظرات خود را به زبان فارسی بنویسید و از نوشتن آن با الفبای لاتین خودداری کنید.