1401/03/11   شعر امروز   کدخبر: 1454   نظر: 0   بازدید: 2223   خبرنگار: شمیلا شهرابی چاپ

در نخستین نشست شعر و موسیقی

 شعر ایران هنوز نتوانسته در شعر جهان جایگاه خود را پیدا کند

شعر ایران هنوز نتوانسته در شعر جهان جایگاه خود را پیدا کند

نخستین نشست شعر و موسیقی با اجرای سمانه نایینی و کارشناسی محمد علی بهمنی و صابرساده در مجمع فلاسفه ایران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شعر ایران _تارنا: نشست ادبی و شب شعر انجمن « نشست‌های شعر و موسیقی » با اجرای «سمانه نایینی» و کارشناسی استاد «محمد علی بهمنی» در ساختمان مجمع فلسفه ایران به همت دکتر علیخانی  عضو هیات مدیره انجمن فلاسفه برگزار شد.

 

این نشست پنج عصر با حضور محمد علی بهمنی و سمانه نایینی ،صابرساده ،رضوان ابوترابی ،عباس حیدری برگزار شد.

 سمانه نایینی در مورد نحوه برگزاری انجمن و نشست در هفته های آتی و هدف برگزاری جلسه،چشم انداز بلند مدت و برنامه های هدفمند این نشست ها  توضیحاتی را ایراد نمود.

 «صابر ساده » شاعر و منتقد ادبی در مورد شعر و نقد هدفمند،مشکلات کنونی شعر و ادبیات ،نبود اندیشه و جهان بینی و مطالعه درست درشعر  مختصری سخن گفتند.

صابر ساده معتقد است شعر ایران ضعیف بوده و هنوز نتوانسته به آن درجه برسد که  در زمره ی شعر جهان جای بگیرد.دلیل آن هم سطحی گرفتن  شعر و نبودن اندیشه است .





 شعرخوانی شاعران حاضر در  نشست شعر و موسیقی


«آیدا امین پور » فرزند زنده یاد« قیصر امین پور» مهمان افتخاری نشست شعر و موسیقی بود که با حضورشان یاد و خاطره پدر را برای شاعران حاضر یادآوری کردند.

سمانه نایینی تشریح کرد که در این جلسه هرکس بخواهد اشعار خود را میتواند ارایه بدهد تا مورد نقد قرار بگیرد.البته او معتقد بود که در لحظه نمیتوان شعری را نقد کرد و این صرفا صحبت درمورد  شعر است ، و شاعر می تواند اعلام کند تا دوستان ادیب و بزرگان حاضر در جلسه درمورد شعرشان صحبت کنند.


 هانا احمدی نژاد از شاعر جوان و خوش ذوق از خطه شیراز شعرش مورد بحث استادان قرار گرفت:

رضوان ابوترابی، سمانه نایینی، صابر ساده،

هم نظر  بودند که باوجود اینکه هاله احمدی نژاد سه ماه است که دست به قلم شده است شاعرانگی خوبی دارد اما صابر ساده ،بسیار کوتاه در مورد زبان شعر و چگونگی تغییر زبان کهنه شعر به زبان امروزی راهکارهایی  را ارایه داد.


سپس  شاعران نام برده در ذیل اشعارشان را خواندن و استاد محمد علی بهمنی در خصوص بعضی اشعار نظرشان را اعلام کردند.

شایسته ابراهیمی،شمیلا شهرابی،خانم دهش،فائزه حسین زاده،سپیده کاظمی،زینب بندری،علی کامیابی،الهام درخت پیری،بهارک پولکچی،اکرم گودرزی،امیر داوودی،محمد جلیل نظری،فرهاد نعیمی




خبرگزاری شعر ایران / سمانه نایینی


سمانه نایینی در ادامه گفت این نشست الزاما شعرخوانی نیست و علاقه مندان میتوانند در گفتگوی های مطرح شده همفکری کنند او نیز از حضار دعوت کرد در برنامه های آتی به نواختن موسیقی نیز بپردازند.

صابر ساده نیز عنوان کرد شاید فکر کنیم یک اجتماع کوچک یا چند نفره چه تاثیری می تواند بر کل ادبیات جامعه داشته باشد.او مبنا را بر این گذاشت که هر جمع کوچکی می توانند تاثیر گذار بر جمع بزرگ باشد به شرط آنکه هدفمند و با آگاهی،مطالعه دقیق و همت و اندیشه پیش برود می تواند موثر باشد.

برای مثال نشست های شعر کرج و کردستان را نام برد که چگونه توانستند از یک اجتماع کوچک چند نفر رشد کنند و بر دیدگاه و اندیشه کلی جامعه تأثیر گذار و پیشرو شوند.


رضوان ابوترابی، عباس حیدری و آقای رمضانی جلسه را با شعر خوانی خود همراهی کردند.

خوانش غزلی از سمانه نایینی و محمد علی بهمنی  پایانبخش این نشست بود.

از دیگر شاعران حاضر در جلسه می توان به  دکتر امیر خانی ،مهشید رستمی، حنا حاج جعفری،مهدیه نصیری فر، علی منصوری، امین فرجی، فاطمه جعفری، جناب اسکندری اشاره کرد.


پایان خبر /


گالری خبر

اخبار پیشنهادی

برچسب ها: خبرگزاری شعر تارنا شعر محمد علی بهمنی سمانه نایینی نشست شعر و موسیقی نشست شعر و موسیقی محمد علی بهمنی صابر ساده مجمع فلاسفه دکتر علیخانی انجمن فلاسفه آیدا امین پور

اشتراک گذاری :

مطالب مرتبط

    نظرات


    لطفا نظرات خود را به زبان فارسی بنویسید و از نوشتن آن با الفبای لاتین خودداری کنید.