1401/06/16   شعر امروز   کدخبر: 1551   نظر: 0   بازدید: 2647   خبرنگار: شمیلا شهرابی چاپ

بزرگداشت هوشنگ ابتهاج در فرهنگسرای ملل برگزار شد

بزرگداشت هوشنگ ابتهاج در فرهنگسرای ملل برگزار شد

آیین بزرگداشت هوشنگ ابتهاج با حضور فرزندان وی و اهالی شعر و ادب در فرهنگسرای ملل به میزبانی کانون هنری،ادبی فانوس برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شعر ایران_تارنا: عصر ۱۳شهریور سال ۱۴۰۱ در فرهنگسرای ملل بزرگداشت امیر هوشنگ ابتهاج به میزبانی کانون ادبی فانوس با مدیریت «دکتر مریم راد» و دبیر اجرایی « حامد مجیدی» و  با حضور فرزندان زنده یاد امیرهوشنگ ابتهاج و اهالی شعر، ادبیات ، موسیقی و هنرمندان برگزار شد.

رویا ابراهیمی مجری برنامه با خوانش شعر از زنده یاد سایه و با یادی از مرحوم  عباس معروفی آغاز گر این نشست بود.

در ادامه دبیر کانون ادبی  فانوس «حامد مجیدی» به جایگاه آمد و ضمن تشکر از حضور مدعوین هدف خود از تاسیس کانون و تشکیل این نشست را برای حضار عنوان کرد و دقایقی چند سخنرانی کرد.

این نشست همراه سخنرانی با محوریت زندگینامه امیرهوشنگ ابتهاج، موسیقی زنده و حضور و شعر خوانی  دکتر حمیدرضا بصیرت،دکتر مریم راد،حسن اسدی (شبدیز)،مهدی گلزاری(گلزار)، رضا رضی پور،شمیلا شهرابی، هاله زارع، نیلوفر داوری، دکتر  صدف درخشان، شیوا رحیمی، نازنین زهرا اراونه، ماندانا قاسمی و اکبر آزاد ادامه پیدا کرد.






در میان برنامه بخش های از کلیپ  زنده یاد امیرهوشنگ ابتهاج (سایه)برای حضار بخش شد.

سخنرانی در خصوص شخصیت برجسته و متفاوت هوشنگ ابتهاج(سایه) با صحبت های دکتر«حمید رضا بصیرت »شروع شد که درخصوص بخش دوم زندگی هنری سایه یعنی موسیقی و نگاه و تاثیر نگرش آن در فرهنگ موسیقی بر نامه گل ها و گلچین قبل و بعد از انقلاب در کشور  بررسی شد.حمیدرضا بصیرت به زندگی موسیقیایی ابتهاج پرداخت و به نکات ظریف و پنهان سایه و موسیقی اشاره کردند.

در ادامه دکتر «مریم راد»  شخصیت هوشنگ ابتهاج را در شعر و زندگی را به زیبایی تفسیر و معرفی کرد و علاوه بر آن در خصوص ایدئولوژی شعر سایه نیز پرداخت. 





بخش موسیقی و آواز با علیرضا مرعشی و علی یوسف وندی و تهمینه شهسواری اجرا شد و بانو دروگر نوازنده توانمند معلول با ساز ترمین موسیقی گوشنوازی را اجرا کرد.

امیرحسین بهزادی دقایقی را در خصوص هوشنگ ابتهاج سخن گفت و از موسیقی و سختی برگزاری کنسرت ماهور که  امروزه به کنسرت  «سپیده» مطرح است و نحوه ضبط و نگهداری آن توسط کیوان پسر زنده یاد سایه توضیحاتی ارائه دادند.

در پایان یلدا یزدانی از آشنایی خود با هوشنگ ابتهاج سخن گفت و در ادامه با همنوازی تهمینه شهسواری  دو غزل از اشعار خود در وصف زنده یاد (سایه ) را دکلمه کرد.






انتهای خبر /


گالری خبر

اخبار پیشنهادی

برچسب ها: خبرگزاری شعر تارنا هوشنگ ابتهاج سایت شعر حمید رضا بصیرت بزرگداشت هوشنگ ابتهاج کانون ادبی فانوس مریم راد حامد مجیدی فرهنگسرا ملل

اشتراک گذاری :

مطالب مرتبط

    نظرات


    لطفا نظرات خود را به زبان فارسی بنویسید و از نوشتن آن با الفبای لاتین خودداری کنید.