1401/12/21   شعر امروز   کدخبر: 1600   نظر: 0   بازدید: 1037   خبرنگار: صبا فرمانی چاپ

میزبانی پنج استان کشور از نشست تخصصی «پنج گنج نظامی»

میزبانی پنج استان کشور از نشست تخصصی «پنج گنج نظامی»

همزمان با روز بزرگداشت نظامی گنجوی، نشست تخصصی پنج گنج نظامی، ۲۱ و ۲۲ اسفند ماه در ۵ استان کشور برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شعر ایران - تارنا : به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، همزمان با روز بزرگداشت نظامی گنجوی، نشست تخصصی پنج گنج نظامی، ۲۱ و ۲۲ اسفند ماه در ۵ استان کشور برگزار می‌شود.


بر این اساس استان آذربایجان شرقی ۲۱ اسفند ماه میزبان همایش بزرگداشت حکیم نظامی با حضور اساتید مطرح نظامی شناس و نظامی پژوه خواهد بود. رونمایی کتاب مجموعه مقالات در خصوص نظامی و تجلیل از نویسندگان کتاب و خیرین مساعدت کننده در اجرای این همایش، از برنامه های این نشست خواهد بود. این نشست ساعت ۹ صبح ۲۱ اسفندماه در سالن آمفی تئاتر مقبره شیخ محمود شبستری برگزار می‌شود. علاقه مندان می توانند از طریق این لینک به صورت مجازی در این برنامه شرکت کنند.


نشست تخصصی معرفی آثار مرتبط با مخزن‌الاسرار نظامی فردا،  ۲۲ اسفند با مشارکت گروه ادبیات دانشگاه ارومیه و محفل ادبی هاتف، در استان آذربایجان غربی برگزار خواهد شد. شعرخوانی، خوانش بخش‌هایی از مخزن الاسرارنظامی و نقاشی و طراحی از اشعار، از برنامه‌های این نشست است. نشست تخصصی معرفی آثار مرتبط با مخزن‌الاسرار نظامی ساعت ۱۰:۳۰، ۲۲ اسفندماه در سالن جلسات کتابخانه مرکزی استان برگزار می‌شود. علاقه مندان می‌توانند از طریق لینک https://www.skyroom.online/ch/researchpl/wazarbaijan به صورت مجازی در این برنامه شرکت کنند.


استان اردبیل ۲۲ اسفند میزبان نشست تخصصی نظامی شناسی با حضور ۲ تن از اساتید این حوزه خواهد بود. معرفی کتاب در رابطه با نظامی، خوانش اشعار نظامی، خطاطی، نقالی، مناظره خوانی و … از برنامه‌های این نشست خواهد بود. این نشست ساعت ۱۶، ۲۲ اسفندماه در تالار بیضا کتابخانه شهید مطهری برگزار می‌شود و علاقه مندان می‌توانند به صورت مجازی از طریق لینک https://www.skyroom.online/ch/researchpl/ardabil در این برنامه شرکت کنند.


نشست تخصصی پنج گنج نظامی ساعت ۹:۳۰، ۲۲ اسفند با حضور اساتید دانشگاه در کتابخانه مرکزی امام خمینی(ره) مشهد در خراسان رضوی برگزار می‌شود. علاقه مندان می‌توانند به صورت مجازی از طریق لینک https://www.skyroom.online/ch/researchpl/razavi میهمان این برنامه باشند.


همچنین استان فارس ۲۱ اسفندماه با حضور سعید حسامپور، استاد ادبیات دانشگاه شیراز و پژوهشگر حوزه نظامی؛ سمانه علیزاده و سحر تندرو، شاعر میزبان نشست تخصصی پنج گنج نظامی  بود. سخنرانی علمی، نظامی خوانی و نقالی داستانی از نظامی از برنامه‌های این نشست بود. این نشست ساعت ۱۱، ۲۱ اسفند در سالن کتابدار اداره کل کتابخانه های عمومی فارس برگزار شد.


نشست تخصصی معرفی آثار مرتبط با مخزن‌الاسرار نظامی ۲۲ اسفندماه با مشارکت گروه ادبیات دانشگاه ارومیه و محفل ادبی هاتف، در استان آذربایجان غربی برگزار خواهد شد. شعرخوانی، خوانش بخش هایی از مخزن الاسرارنظامی و نقاشی و طراحی از اشعار، از برنامه های این نشست است. نشست تخصصی معرفی آثار مرتبط با مخزن‌الاسرار نظامی ساعت ۱۰:۳۰، ۲۲ اسفندماه برگزار میشود.


اتمام خبر /

اخبار پیشنهادی

برچسب ها: تارنا خبرگزاری تارنا پنج گنج نظامی مخزن‌الاسرار نظامی بزرگداشت نظامی گنجوی

اشتراک گذاری :

مطالب مرتبط

    نظرات


    لطفا نظرات خود را به زبان فارسی بنویسید و از نوشتن آن با الفبای لاتین خودداری کنید.