1397/4/6   شعر امروز   کدخبر: 161   نظر: 0   بازدید: 123   خبرنگار: فهیمه علمداری چاپ

با هدف اعتلای فرهنگ عاشورایی

هشتمين کنگره ادبی ريان فراخوان داد

هشتمين کنگره ادبی ريان فراخوان داد

در حوزه مذهبی حلقه ادبی ریان، با هدف ارتقاء و اعتلای فرهنگ غنی عاشورایی و ادبیات آئینی فاخوان داد

به گزارش خبرگزاری شعر ایران تارنا: همزمان با آغاز ثبت‌نام دهمین دوره حلقه ادبی ریان، فراخوان هشتمین کنگره این حلقه نیز منتشر شده است.

حلقه ادبی ریان، با هدف ارتقاء و اعتلای فرهنگ غنی عاشورایی و ادبیات آئینی، فعالیت هنری آئینی خود را از سال ۱۳۹۱ زیر نظر محمد صمیمی شاعر و سراینده اشعار مذهبی آغاز کرد.

به تازگی ثبت‌نام دهمین دوره این حلقه ادبی آغاز شده است. در سلسله جلسات ریان، مطالبی پیرامون شعر و تصنیف (نوحه و سرود) آئینی از قبیل کشف مضامین، ملودی ، ریتم ، آوای موسیقایی کلمات، بحرهای وزنی، شاعرانه اندیشیدن و ... توسط محمد صمیمی و دیگر اساتید شعر و ادبیات فارسی به عنوان اساتید مهمان آموزش داده می شود.

حلقه ادبی ریان از سال ۱۳۹۱ تاکنون ۹ دوره آموزش شعر و تصنیف آئینی، ۳ دوره کارگاه شعر با موضوعات مختلفی از قبیل شناخت اشعار نیمایی و نگاه نو، بررسی سبک خراسانی و هندی در اشعار بیدل دهلوی و صائب تبریزی و همچنین جلوه‌های آئینی اشعار حافظ شیرازی و ۷ کنگره شعری با موضوعات امام زمان (عج)، حضرت خدیجه (س)، شهادت حضرت صدیقه (س)، امام حسن (ع)، حضرت ام البنین (س)، شیدایی منظوم با موضوعیت محرم و ولادت حضرت صدیقه (س) برگزار کرده که اشعار هر کنگره در قالب دفترچه و کتاب‌هایی با نام همان کنگره به چاپ رسیده است.

همزمان با آغاز ثبت‌نام دهمین دوره این حلقه، فراخوان هشتمین کنگره ریان هم در راستای پاسداشت مقام شهید و شهادت منتشر شده است. این کنگره در دو بخش اصلی و ویژه با موضوعات شهید و شهادت و شهید محمدحسین حدادیان برگزار می‌شود.

قالب آثار ارسالی شامل کلیه قالب‌های شعر کلاسیک و نو و همچنین تصنیف شامل زمزمه، زمینه، واحد ، شور و ...  می‌شود. ارسال اثر نیز برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.

مهلت ارسال اثر به این کنگره پایان روز چهارشنبه ۲۰ تیر است و علاقه‌مندان باید آثار خود را یا به پایگاه اینترنتی ریان به نشانی www.halgherayyan.ir و یا پیام‌رسان بله با شماره ٠٩٣٩٨٣٧٩٦٧٩ ارسال کنند.

مراسم اختتامیه هشتمین کنگره حلقه ادبی ریان هفته آخر تیرماه برگزار می‌شود.

انتهای خبر/

اخبار پیشنهادی

برچسب ها: خبرگزاری شعر تارنا حلقه ادبی ریان هشتمين کنگره ادبی ريان ادبیات آئینی عاشورا شعر تصنیف نوحه شهید محمدحسین حدادیان

اشتراک گذاری :

مطالب مرتبط

    نظرات


    لطفا نظرات خود را به زبان فارسی بنویسید و از نوشتن آن با الفبای لاتین خودداری کنید.