1402/04/16   ملل   کدخبر: 1691   نظر: 0   بازدید: 1037   خبرنگار: فهیمه علمداری چاپ

با معرفی برگزیدگان؛

جشنواره جهانی شعر مقاومت به ایستگاه پایانی رسید

جشنواره جهانی شعر مقاومت به ایستگاه پایانی رسید

با حضور جمعی از شاعران ایرانی و بین المللی جشنواره شعر مقاومت برگزیدگان خود را شناخت.

 به گزارش خبرگزاری شعر ایران-تارنا:  آیین اختتامیه جشنواره جهانی شعر مقاومت به میزبانی کرمان برگزار شد، در این مراسم که با حضور معاون پارلمانی رییس جمهور و جمعی از اهالی شعر از داخل و خارج از کشور حضور داشتند جشنواره شعر مقاومت برگزیدگان خود را شناخت.

 مژده لواسانی مجری سرشناس آغازگر این برنامه بود و در ادامه سعید شعرباف؛ شهردار کرمان ضمن خوشامدگویی با زبان عربی به مهمانان، مختصری درباره جشنواره جهانی مقاومت توضیح داد. سپس چندی از شاعران برای شعر خوانی به روی صحنه دعوت و داوران هر بخش نیز معرفی شدند.


عبدالجبار کاکایی؛ داور بخش شعر فارسی فصیح، نخستین شاعری بود که برای شعرخوانی به روی صحنه آمد و حسین عباسی یکی از شاعران اهل افغانستان شعری از وطن خوانش کرد بعدتر حسن بعیتی؛ امیرالشعرای عرب از سوریه، شعری درباره امام حسین(علیه‌السلام) خواند. عباس عیاد و محمدباقر جابرالعاملی از لبنان، هم شعرهایی را به زبان عربی خواندند. محمدکاظم کاظمی هم بخشی از مثنوی بلندی را با موضوع ایران خواند. 

 


مجتبی احمدی دبیر جشنواره شعر مقاومت توضیحاتی درباره این جشنواره داد و شعری هم خواند. یوسفعلی میرشکاک هم شعری را به حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) هدیه کرد.  سید محمد حسینی نیز  به تحلیل شعر مقاومت پرداخت و بیان کرد: برخی می‌گویند شعر مقاومت از نیمه دوم قرن بیستم، شاعرانی از خطه فلسطین اشعاری سرودند و معروف به شاعران مقاومت شدند اما اگر بخواهیم واقع‌بینانه نگاه کنیم از صدر اسلام شعر تاثیر بسزایی داشته است. 




پس از صحبت‌های سید محمد حسینی معاون پارلمانی رییس‌جمهور، مراسم اهدای جوایز و معرفی برگزیدگان برگزار شد. در این مراسم به بیست نفر از راه یافتگان به مرحله پایانی جوایزی با مبالغ متفاوت اهدا شد. از اقدام ویژه این جشنواره رونمایی از کتابی بود که در آن سروده‌های ارسالی شاعران فارسی زبان گردآوری شده و با نام «صدایم بزنید کوه» با مضمون مقاومت چاپ و منتشر شده بود.


اتمام خبر/

 


اخبار پیشنهادی

برچسب ها: خبرگزاری شعر تارنا اخبار شعر جشنواره جهانی شعر مقاومت شعر مقاومت مجتبی احمدی صدایم بزنید کوه

اشتراک گذاری :

مطالب مرتبط

    نظرات


    لطفا نظرات خود را به زبان فارسی بنویسید و از نوشتن آن با الفبای لاتین خودداری کنید.