1402/04/17   ادبیات داستانی   کدخبر: 1694   نظر: 0   بازدید: 1189   خبرنگار: فهیمه علمداری چاپ

در عصر پنجم آوانگارد؛

آثار صمد طاهری بررسی شد

آثار صمد طاهری بررسی شد

پنجمین نشست تخصصی شعر و داستان عصر آوانگارد صمد طاهری داستان نویس معاصر پانزدهم تیرماه در موسسه بهاران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شعر ایران - تارنا: پنجمین سلسله نشست عصر آوانگارد با محوریت بررسی فعالیت های ادبی صمد طاهری پنجشنبه پانزده تیرماه ۱۴۰۲ در موسسه بهاران با حضور جمعی از اهالی هنر و علاقه مندان با دبیری احمد بیرانوند برگزار شد.


حبیب پیریاری مجری و کارشناس برنامه به بیان ویژگی های مشترک آثار صمد طاهری پرداخت.

پرداختن به طبقات فرودست چامعه به خصوص در جغرافیای جنوب ، بهره گیری از نصری استوار و دقیق و به دور از زبان زدگی ، پرهیز از تکنیک زدگی از ویژگی های مشترک آثار ظاهری هستند. اهمیت مکان، فضاپردازی ، توصیف در عین پیشرفت پیرنگ و ملاحظه ی تعلیف گیرا، گزیده کاری نویسنده و انتشار تنها پنج اثر مستقل در فاصله بیش از چهار دهه فعالیت ادبی بخش هایی دیگر صحبت های ایشان بود.




در ادامه صمد طاهری بخش هایی از رمان کوتاه «پیرزن جوانی که خواهر من بود» را خواند.


کیهان خانجانی، نویسنده و منتقد ادبی در مطلب دقیقی به موضوع «پیچ ها» در داستان های صمد طاهری پرداخت و بیان کرد: داستان های صمد طاهری آکنده از این تقابل هاست، آنچه داستان های صمد طاهری را متمایز میکند نحوه رفتار او در قبال این دوگانه هاست. اینکه شخصیت های داستان او مطلقا سیاه یا مطلقا سفید نیستن، درباره برهه های مختلف تاریخی قضاوت های جانب دارانه ندارند و دست خواننده را در تحلیل اجتماعی و اخلاقی داستان هایش باز میگذارد.



در ادامه نشست ، صمد طاهری شرح حال شیرین و طنز گونه ای از زندگی شخصی و ادبی و فراز و نشیب هایش را با حاضرین به اشتراک گذاشت و به پرسش های حضار پاسخ داد.در پایان این نشست ، لوح یادبودی از طرف سایت ادبی آوانگارد ها به صمد طاهری اهدا شد.






اتمام خبر/

گالری خبر

اخبار پیشنهادی

برچسب ها: خبرگزاری شعر تارنا اخبار شعر عصر آوانگارد احمد بیرانوند صمد طاهری کیهان خانجانی حبیب پیریاری

اشتراک گذاری :

مطالب مرتبط

    نظرات


    لطفا نظرات خود را به زبان فارسی بنویسید و از نوشتن آن با الفبای لاتین خودداری کنید.