1402/04/28   شعر امروز   کدخبر: 1704   نظر: 0   بازدید: 1053   خبرنگار: دانیال فتحی لاطران چاپ

برگزیدگان هفدهمین دوره جایزه شعر خبرنگاران

برگزیدگان هفدهمین دوره جایزه شعر خبرنگاران

برگزیدگان هفدهمین دوره جایزه شعر خبرنگاران درکافه کتاب فلسفه با حضور جمعی از اهالی شعر معرفی شدند.


به گزارش خبرگزاری شعرایران-تارنا: هفدهمین دوره جایزه شعر خبرنگاران در روز دوشنبه 26 تیرماه درکافه کتاب فلسفه برگزار شد.شرکت کنندگانی با آثارشان در بخش های مختلف مسابقه برنده جایزه شدند که به شرح ذیل است:

«رسوب‌ غارنشینی در ژن» سروده حسن متین‌راد برگزیده بخش کتاب شعر شد.

در بخش ویژه شاعران بدون کتاب، مهدیه رشیدی از فریدون‌کنار نفر اول، عظیم مرادی از شیراز نفر دوم و فاطمه بیرانوند از خرم‌آباد نفر سوم معرفی شدند.  

همچنین محمد آرین (محمدطاهر شیراوند) با کتاب «اسیر سیاست؛ بررسی انتقاد و اعتراض در آثار احمد شاملو و فروغ فرخزاد» در بخش مقاله و کتاب پژوهشی با موضوع شعر اعتراضی تقدیر شد.

 همچنین در مراسم پایانی جایزه شعر خبرنگاران از استاد کاظم سادات اشکوری برای یک عمر شاعری تجلیل شد و از کتاب جدید این شاعر و پژوهشگر فرهنگ عامه «زمزمه جویبار» که در انتشارات بامداد نو منتشر شده است، رونمایی شد.


در ادامه تجلیل از پیشکسوت شعر و محقق فرهنگ عامه افراد زیر درباره اش سخن گفتند:

 افشین نادری و محمود معتقدی درباره فعالیت‌های کاظم سادات اشکوری در حوزه فرهنگ عامه و شعر و مطبوعات سخن گفتند. همچنین علیرضا بهرامی - دبیر جایزه - از وضعیت شعر و مخاطبان آن گفت.

افشین نادری، پژوهشگر فرهنگ عامه، در سخنانی  با بیان این‌که صحبت کردن از کاظم سادات اشکوری با توجه به فعالیت‌هایش در حوزه شعر، روزنامه‌نگاری، فرهنگ عامه و سفرنامه‌نویسی سخت است  و با اشاره به نحوه آشنایی‌اش با او، درباره ویژگی‌های شعر اشکوری گفت: شعر او تصویری زلال و صیقل‌خورده است؛ او شعری سهل و ممتنع دارد که عمیق‌ترین مفاهیم انسانی را در زلال‌ترین واژه‌ها می‌خوانید.

نادری با اشاره به فعالیت‌های مطبوعاتی اشکوری و کتاب «نشریات گهگاهی ایران» و با بیان این‌که  اشکوری از کار بی‌کار شده بود، گفت: در گفت‌وگویی که با اشکوری داشتم یک روز گفت: «اگر بدانی من چطور زندگی می‌کنم؟ به سختی اما با سختی‌ها می‌جنگم چون زندگی ارزش زیستن دارد. کار می‌کنم و زمان می‌گذرد.»

در ادامه علیرضا بهرامی که اجرای برنامه را برعهده داشت، با اشاره به دوستی دیرین اشکوری با احمدرضا احمدی داشت، گفت: زمانی که احمدرضا احمدی درگذشت، ایشان به خاطر ناراحتی نمی‌خواستند در این مراسم که تجلیل مقام‌شان بود، شرکت‌ کنند. البته بجاست بگوییم احمدرضا احمدی جزئی از تاریخ جایزه شعر خبرنگاران است؛ در سومین دوره جایزه در سال ۸۹ تجلیل شدند و در دوره پانزدهم نیز کتاب‌شان برگزیده کتاب سال شعر به انتخاب خبرنگاران شد.


اتمام خبر/

اخبار پیشنهادی

برچسب ها: خبرگزاری شعر نقد ادبی جایزه شعر شاعران خبرنگار تحقیق ادبی کاظم سادات اشکوری خبرنگاری ادبی شعرخبرنگاری

اشتراک گذاری :

مطالب مرتبط

    نظرات


    لطفا نظرات خود را به زبان فارسی بنویسید و از نوشتن آن با الفبای لاتین خودداری کنید.