1398/7/24   شعر امروز   کدخبر: 183   نظر: 0   بازدید: 72   خبرنگار: چاپ

شاعران-بايد-انجمن-هاي-ادبي-مستقل-تشکيل-دهند

رهبر انقلاب در خصوص ادبیات کشور:-شاعران باید انجمن های ادبی مستقل تشکیل دهند-

رهبر انقلاب در خصوص ادبیات کشور:-شاعران باید انجمن های ادبی مستقل تشکیل دهند-

مهمترین ویژگی جلسه نیمه ماه رمضان شعرا با رهبر انقلاب اسلامی را ‌باید مرور شاعرانه آرمان‌های انقلاب تعبیر کرد و نسبت دادن عنوان تحویل سال نو شعر انقلاب به این جلسه نیز چنین تفسیری داراست.   به این ترتیب جلسات مشهور رمضانیه رهبر انقلاب با شعرا بنیان نهاده می‌شود و این ماجرای دنباله‌داری است که هر سال با شوق فراوان‌تری دنبال می‌شود.

مهمترین ویژگی جلسه نیمه ماه رمضان شعرا با رهبر انقلاب اسلامی را ‌باید مرور شاعرانه آرمان‌های انقلاب تعبیر کرد و نسبت دادن عنوان تحویل سال نو شعر انقلاب به این جلسه نیز چنین تفسیری داراست.   به این ترتیب جلسات مشهور رمضانیه رهبر انقلاب با شعرا بنیان نهاده می‌شود و این ماجرای دنباله‌داری است که هر سال با شوق فراوان‌تری دنبال می‌شود

 

.   جلسات شب شعر پانزده رمضان در محضر رهبر انقلاب اسلامی امسال به بیست و هفتمین دوره برگزاری خود وارد می‌شود؛ جلساتی که می‌توان از آن به عنوان نشست تبیین نقشه راه ادبی انقلاب برای مواجهه با بسیاری از پدیده‌های اجتماعی سیاسی و فرهنگی جامعه یاد کرد و از قضا در زمره طولانی‌ترین نشست‌های سالانه رهبر انقلاب اسلامی با اقشار مختلف جامعه نیز هست.   این جلسه به طور معمول ساعاتی پیش از نماز مغرب و با حضور شاعران در حیاط مشرف به حسینیه امام خمینی(ره) شروع می‌شود و مطلع آن حضور رهبر انقلاب در صف نماز جماعت مغرب و عشا و پیش از آن تقدیم تازه‌ترین کتابهای شعرا به معظم‌له است. پس از افطار اما مهمترین بخش جلسه آغاز می‌شود که شامل شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب و پس از آن استماع بیانات ایشان درباره دغدغه‌هایشان درباره شعر و ادبیات می‌شود و اینگونه است که شب‌های مشرف به نیمه ماه مبارک رمضان و میلاد کریم اهل بیت(ع) به یکی از پربرکت‌ترین اتفاقات ادبی هر ساله کشور مبدل می‌شود.   رهبر انقلاب اسلامی در سال‌های گذشته و در خلال بیانات خود در دیدار با شعرای کشور برخی از موفقیت‌های جریان شعر فارسی در سال‌های اخیر را در موارد زیر برشمرده‌اند:   رویش شاعران جوان و پرنشاط در کشور  شعر؛ رویش دهنده حکمت در جامعه شعر ابزار موقعیت شناسی شعر؛ زبان گویای جامعه  تبدیل شعر به ثروتی ملی قرار گرفتن در دوره اوج   یکی از مهمترین ایده‌های رهبرانقلاب درباره فضای ادبی کشور اشاره ایشان به تولد سبک شعری جدید در تاریخ ادبیات ایران بعد از انقلاب است. این سبک شعر با ویژگی های خاصی از سوی ایشان تعریف می شود.از خلال چنین بیاناتی است که می‌توان دریافت رهبر معظم انقلاب اسلامی به جریان شعر جوان و تولید اثر ادبی شاعرانه در فضای انقلاب اسلامی در سال‌های اخیر بسیار امیدوار و حرکت آن را حرکتی مترقی و روبه جلو می‌پندارند.   رهبر انقلاب در پایان به تشکیل انجمن های ادبی مستقل اشاره کرد و افزود: شاعران نباید منتظر کمک نهادهای دولتی باشند. باید خودشان گروه هایی را تشکیل دهند و انجمن های ادبی را تاسیس کنند.   کد خبر:

اخبار پیشنهادی

برچسب ها: شاعر هفته

اشتراک گذاری :

مطالب مرتبط

    نظرات


    لطفا نظرات خود را به زبان فارسی بنویسید و از نوشتن آن با الفبای لاتین خودداری کنید.