1398/7/24   شعر امروز   کدخبر: 213   نظر: 0   بازدید: 175   خبرنگار: چاپ

در جشن فروش نيم ميليوني پنجگانه نظري مطرح شد:

فاضل نظری پدیده شعر معاصر و پاسدار زبان فارسی است

فاضل نظری پدیده شعر معاصر و پاسدار زبان فارسی است

-اختصاصی تارنا

جشن انتشار پانصد هزارمین جلد از پنجگانه شعری فاضل نظری عصر روز گذشته با حضور گسترده علاقه مندان به اشعار این شاعر در فروشگاه انقلاب سوره مهر برگزار شد.

جشن انتشار پانصد هزارمین جلد از پنجگانه شعری فاضل نظری عصر روز گذشته با حضور گسترده علاقه مندان به اشعار این شاعر در فروشگاه انقلاب سوره مهر برگزار شد.  

انبوهی از علاقه‌مندان به شعر فاضل نظری راهی فروشگاه انقلاب سوره مهر شدند تا در جشن انتشار پانصد هزارمین جلد از پنج گانه شعری (گریه‌های امپراتور، اقلیت، آن‌ها، کتاب و ضد) این شاعر شرکت کنند. این مراسم با حضور محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی، عبدالحمید قره‌داغی مدیر عامل انتشارات سوره مهر، عباس محمدی مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری، حسین زحمتکش، سعید صاحب علم، سجاد سامانی، علی مقیمی، محمدمهدی سیار، محمدحسن جمشیدی، مرتضی جهانگیری و.. با اجرای مسعود فروتن برگزار شد.   

  مدیر عامل انتشارات سوره مهر در این مراسم گفت: امروز خرسندیم اعلام کنیم که پنجگانه شعری فاضل نظری به رقم بی‌سابقه ۵۰۰ هزار جلدی رسید که در تاریخ شعر معاصر بی‌نظیر است.   عبدالحمید قره داغی ادامه داد: مجموعه ۵ کتاب فاضل نظری بیش از ۲۰۰ بار در اتتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است. «گریه‌های امپراطور» ۵۳، «آن‌ها» ۴۵، «اقلیت»۴۱، «کتاب» ۲۴ و «ضد» ۳۶ بار تجدید چاپ شده است که این تعداد از چاپ شعر یک رکورد به حساب می‌آید.   رئیس حوزه هنری نیز در خصوص فاضل نظری و اشعارش گفت: تکیه‌گاه شعری فاضل نظری بر شعر کهن و ریشه‌دار فارسی است و به نوعی وی از پاسداران زبان فارسی است که به حق این شاعر عزیز بر غنای شعر فارسی افزوده است.   محسن مومنی شریف افزود: احاطه آقای نظری بر صنایع ادبی قابل توجه و بر کسی پوشیده نیست. چیزی که باعث استقبال بی نظیر از شعر نظری در میان عامه مردم است، همانا تسلط وی بر زبان عامه است و به واقع فاضل نظری پدیده روزگار معاصر است.   در پایان فاضل نظری نیز از همه حضار تشکر کرد و گفت: هر آنچه دوستانم در وصف من گفتند اغراق شاعری بود که من خودم را لایق این همه الطاف دوستان عزیزم نمی‌دانم.   

  وی افزود: بزرگترین هدیه و جایزه برای من توجه و استقبال مردم و جوانان به آثار من است. این که مردم به من توجه می‌کنند بسیار برای من مهم است و امیدوارم بتوانم شکرگذار آنها باشم.   مولف مجموعه های «ضد» و «گریه های امپراطور» اضافه کرد: خوشبختانه در روزگاری زندگی می کنیم که خیل عظیمی از شاعران جوان و خوش ذوق در حال سرودن شعر هستند که به باور من هر کدامشان برای تجلی یک دهه کافی هستند و این شاعران خوش ذوق شعر امروز را غنا بخشیده‌اند.

  فاضل نظری در ادامه غزل خوانی خود گفت: فروش نیم میلیون نسخه ای کتاب در جامعه 80 میلیونی چیز عجیبی نیست. سوره مهر خانه من و شما خانواده من هستید.   در این مراسم علاوه بر محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی و عبدالحمید قره‌داغی مدیر عامل انتشارات سوره مهر، عباس محمدی مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری، سجاد سامانی، علی مقیمی، محمدمهدی سیار، محمدحسن جمشیدی نیز در این مراسم به شعرخوانی پرداختند.  

اخبار پیشنهادی

برچسب ها: شاعر هفته فاضل نظری

اشتراک گذاری :

مطالب مرتبط

    نظرات


    لطفا نظرات خود را به زبان فارسی بنویسید و از نوشتن آن با الفبای لاتین خودداری کنید.