1402/07/12   ملل   news code: 2359   Opinion: 0   Visit: 2144   Reporter: فهیمه علمداری Publish

مراسم گرامیداشت روز شعر و ادب فارسی در ترکمنستان

مراسم گرامیداشت روز شعر و ادب فارسی در ترکمنستان

مراسم بزرگداشت استاد شهریار و گرامیداشت روز شعر و ادب فارسی در ترکمنستان به همت رایزن فرهنگی ایران در عشق آباد برگزار شد.


به گزارش خبرگزاری شعر ایران-تارنا: نوید رسولی، رایزن فرهنگی کشورمان در مراسم بزرگداشت استاد شهریار و گرامیداشت روز شعر و ادب فارسی در ترکمنستان گفت: اشعار استاد شهریار در تقویت همگرایی میان اقوام ایرانی و در ایجاد همدلی و پیوند دوستی میان ملت‌ها، تاثیرگذار است.


رسولی با اشاره به برگزاری روز شعر و ادب فارسی و بزرگداشت استاد شهریار با مشارکت دانشگاه بین‌المللی دولتی علوم انسانی و توسعه گفت: توسعه روابط فرهنگی بین ملت‌ها براساس شناخت بهتر از یکدیگر حاصل می‌شود و دانشگاه به عنوان مرکز حضور نخبگان در این شناخت، نقش مهمی را در توسعه روابط فرهنگی دو کشور ایفا می‌کند.


رئیس دانشگاه بین‌المللی علوم انسانی و توسعه عشق‌آباد هم در این مراسم گفت: روابط ترکمنستان و ایران در حال توسعه است.


اسن آی دوقدی یف افزود: روابط ترکمنستان و ایران در حال توسعه است و سفر رؤسای جمهوری دو کشور و مذاکرات مختلف در چارچوب آن سفرها، بر تحکیم و گسترش روابط فیمابین دو کشور نیز افزوده است.


غلامعباس ارباب خالص، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عشق‌آباد نیز با اشاره به زبان به عنوان یکی از مهمترین ابزار‌های ارتباطی خدادادی میان انسان‌ها و شاکله تمدن سازی، گفت: به وسیله زبان، زندگی، تمدن، علم و پیشرفت و کمالات انسانی شکل می‌گیرد. هر چقدر ساختار ادبی و غنای معنایی زبان کامل‌تر و پرمحتوی‌تر باشد، اثربخشی آن در میان انسان‌ها و به تبع آن در میان جوامع، بیشتر و مؤثرتر خواهد بود.


پخش نماهنگ درباره روز شعر و ادب فارسی و استاد شهریار، اجرای نمایش، خواندن اشعار و مقالات به همت فارسی‌آموزان رایزنی فرهنگی، استادان و دانشجویان دانشگاه بین‌المللی علوم انسانی و توسعه ترکمنستان از جمله برنامه‌های این مراسم بود. در حاشیه این مراسم همچنین نمایشگاه مشترکی از صنایع دستی دو کشور برپا شد.


اتمام خبر/

Suggested news

Labels: خبرگزاری شعر تارنا سایت شعر روز شعر ترکمنستان نوید رسولی

share :

Related posts

    Comments


    Please write your comments in Farsi and avoid using Latin alphabet.