1398/7/16   شعر امروز   کدخبر: 248   نظر: 0   بازدید: 126   خبرنگار: چاپ

برزويي-برترين-ترانه-سراي-سال-شد-و-يغما-جايزه-اش-را-نخواست

در اولین دوره جایزه افشین یدالهی؛-برزویی برترین ترانه سرای سال شد و یغما جایزه اش را نخواست!-

در اولین دوره جایزه افشین یدالهی؛-برزویی برترین ترانه سرای سال شد و یغما جایزه اش را نخواست!-

اختصاصی تارنا

نخستین دوره جایزه افشین یداللهی با انتخاب بهترین‌های ترانه و موسیقی در سال ۹۶ برگزار شد.   مراسم اعطای جوایز نخستین دوره جایزه ترانه افشین یداللهی به همت خانه ترانه و موسسه انتشارات نگاه پانزدهم بهمن ماه در تالار ایوان شمس برگزار شد.

نخستین دوره جایزه افشین یداللهی با انتخاب بهترین‌های ترانه و موسیقی در سال ۹۶ برگزار شد.   مراسم اعطای جوایز نخستین دوره جایزه ترانه افشین یداللهی به همت خانه ترانه و موسسه انتشارات نگاه پانزدهم بهمن ماه در تالار ایوان شمس برگزار شد.

  احسان کرمی که اجرای مراسم را عهده دار بود ضمن خوشامدگویی به حضار گفت:  نبود افشین یداللهی برای همه ما گران تمام شد، یادش گرامی.   روزبه بمانی که سمت دبیری این جایزه را برعهده داشت نیز روی سن آمد و گفت: کسی که سالیان سال خانه ترانه دغدغه‌اش بود و همیشه دوست داشت اساتید و جوان‌های ترانه را در کنار هم جمع کرده و یک صنف تشکیل بدهد اکنون در کنار ما نیست و این واقعاً جای تأسف دارد. این ترانه سرا افزود: پتانسیل ترانه‌های ما این است به خاطر همین ما خلاقیت کمتری را در ترانه‌ها می‌بینیم. این جشنواره با محوریت ترانه هرساله برگزار خواهد شد و بیشتر به این ژانر می‌پردازد.   \\   آرش یداللهی برادر زنده‌یاد افشین یداللهی دیگر سخنران این برنامه بعد از حضور روی سن گفت: افشین همیشه دغدغه تشکیل صنف داشت. بهتر است دوستان دلخوری‌ها را کنار گذاشته و این بخش دارای یک صنف و به دیگران نیز شناسانده شود. بگذارید نهادهای دولتی بدانند که ترانه‌سراهای زیرزمینی خطرناک نیستند و آن‌ها نیز به حمایت نیاز دارند.   سالار عقیلی سومین سخنران برنامه درخصوص سال های همکاری با یدالهی و رفاقت با این ترانه‌سرای فقید گفت: به جرات می‌گویم که ۸۰ درصد از شهرتم را مدیون افشین و آثارش هستم و واقعاً جای او خالی است. عقیلی سپس با پیانو نوازی حریر شریعت زاده قطعه «تبریز در مه» را اجرا کرد.   در ادامه هیئت‌ داوران متشکل از رشید کاکاوند، حسین غیاثی، ابراهیم اسماعیلی اراضی، محمدعلی بهمنی و حمیدرضا صمدی برای اهدای برگزیدگان بخش رقابتی این جایزه با نام «یک خاطره از فردا» که برای ترانه‌سرایان جوان بود، روی سن حاضر شدند.   علی محمودی نفر اول، کاوه نصیری نفر دوم و مسعود نظرخواه نفر سوم در بخش ترانه‌های عاشقانه و امید روزبه به عنوان نفر اول، الهام صادقی و علی ادریس زاده نیز مشترک نفر دوم در بخش ترانه‌های اجتماعی شناخته شدند.   پس از اهدای جوایز بخش اول، با حضور محمدعلی بهمنی و علیرضا رئیس دانا مراسم رونمایی از مجموعه اشعار آثار برگزیدگان به نام «یک خاطره از فردا» توسط انتشارات نگاه برگزار شد.   در ادامه احسان خواجه امیری روی صحنه حاضر شد و گفت:  قطعاً بهترین اتفاق زندگی‌ام آشنایی با افشین و تلخ‌ترین آن رفتن افشین بود گرچه هنوز هم این مسئله را باور نمی‌کنم! او سپس چند بیت از غزل حافظ را در دستگاه دشتی برای مردم داخل سالن اجرا کرد.   \\   اما بخش بعدی این برنامه یک خاطره از امروز و معرفی برگزیدگان این قسمت بود که با توضیحات حسن علیشیری و حضور هیئت داوران روی صحنه آغاز شد. این توضیحات به نحوه انتخاب و داوری آثار اختصاص داشت. محمدعلی بهمنی، بابک چمن‌آرا و حمیدرضا صمدی اعضای هیئت داوران بودند که در سالن حضور داشتند و فردین خلعتبری و بهروز صفاریان موفق به حضور در برنامه نشدند. بابک چمن‌آرا پیش از آغاز اهدای جوایز بیانیه هیئت داوران درباره جزئیات و نحوه انتخاب آثار را قرائت کرد.   اسامی برگزیدگان این جوایز بدین شرح است:   

بهترین ترانه‌سرا سال: مونا برزویی بهترین ترانه تیتراژ: یغما گلرویی برای فیلم «قاتل اهلی» بهترین ترانه‌ساز: رستاک حلاج بهترین خواننده از نظر انتخاب ترانه: علیرضا عصار بهترین ترانه سال: افشین مقدم برای ترانه «نوجوونی»     مونا برزویی که به عنوان ترانه سرای برتر سال انتخاب شد، با بغض نفسگیر خود از افشین یدالهی و جایزه ای که سه سال پیش برای همین عنوان از وی دریافت کرده بود یاد کرد.   یغما گلرویی نیز که در مراسم حضور نداشت، به احترام سال های ممنوع الفعالیتی خود و خاطره افشین یدالهی از دریافت این جایزه خودداری کرد.   در انتهای مراسم و در بخش سوم جوایز مربوط به «یک خاطره از دیروز» هم از محمدعلی شیرازی، اکبر آزاد و سعید دبیری به‌عنوان ترانه‌سرایان پیشکسوت تقدیر به عمل آمد و جایزه ویژه خانه ترانه به بابک زرین و رضا یزدانی اعطاء شد.   لازم به ذکر است که محمدرضا فروتن، الهام پاوه‌نژاد، بهاره رهنما، سینا حجازی، علیرضا طلیسچی، لوریس چکناواریان و… مهمانان ویژه این مراسم بودند.   گفتنی است، این مراسم به همت خانه ترانه و انتشارات نگاه برگزار شد و بنیاد آفرینش های هنری نیاوران نیز اهدای بخشی از جوایز را بر عهده داشت.   کد خبر: 842

اخبار پیشنهادی

برچسب ها: شاعر هفته

اشتراک گذاری :

مطالب مرتبط

    نظرات


    لطفا نظرات خود را به زبان فارسی بنویسید و از نوشتن آن با الفبای لاتین خودداری کنید.