1402/07/30   شعر امروز   کدخبر: 2556   نظر: 0   بازدید: 1113   خبرنگار: زهره رضوانی چاپ

به مناسبت هفته شعر و زبان فارسی؛

تهران با پویش «شهرشعر» رنگ و بوی شعر را به خود گرفت

تهران با پویش «شهرشعر» رنگ و بوی شعر را به خود گرفت

به مناسبت هفته شعر و زبان فارسی، شهر تهران با اجرای پویش شهرشعر، پایتخت را به پاییز شعری مبدل کرد.


به گزارش خبرگزاری شعر ایران_تارنا: با اجرای پویش "شهرشعر" در شهر تهران، فضای پایتخت با رنگ و بوی شعر پر شده است. این پویش به مناسبت هفته شعر و زبان فارسی برگزار شده و توسط سازمان زیباسازی شهر تهران اجرا شده است. در این پویش، ابیاتی از ۱۰۰ شاعر معاصر فارسی زبان انتخاب شده و در قاب‌هایی در فضای شهری نمایش داده شده است.


در طرح‌های اکران شده در پویش "شهرشعر"، ابیات از شاعران برجسته‌ای مانند هوشنگ ابتهاج، زکریا اخلاقی، فریدون مشیری، فروغ فرخزاد، محمد سعید میرزایی، محمد حسین نعمتی، محمد رضا شفیعی کدکنی، قیصر امین پور، حسن محمدزاده، عالیه مهرابی و جمعی دیگر از شعرا نمایش داده شده است. این شاعران با شعرهای خود، به حفظ و زنده نگهداشت زبان فارسی و ارزش‌های ادبی و فرهنگی آن پرداخته‌اند.


این رویداد هنری، فرصتی مناسب برای ترویج شعر و ادبیات فارسی در فضای عمومی شهر تهران است. 




بیلبوردها یا قاب‌های مزین به شعر، به ابتکار سازمان زیباسازی شهرداری تهران در پروژه «تهران، ‌شهر شعر» و با همکاری خانه شعر نیما یوشیج در جای‌جای شهر نصب شده است. چشم شهروندان و رهگذران و رانندگان از همه متفاوت‌تر و غیر منتظره‌تر به تابلو شعر فروغ فرخ‌زاد بود.


و در شهادتِ یک شمع

راز منوّری است که آن را 

آن آخرین و آن کشیده‌ترین شعله

خوب می‌داند


آنچه نظر رهگذران را بیشتر به خود جلب کرده، یکی عکس بی‌حجاب فروغ و دیگری عکسی از «علی‌ قوی‌تن»، کارگردان سینما به‌جای سهراب سپهری بوده است.


در این پویش که در آن هم شعر شاعران پرآوازه مانند شفیعی کدکنی و هم شاعران کمتر شنیده شده را خواندیم و گذشتیم جای خالی اشعار احمد شاملو و مهدی اخوان  ثالث بسیار خالی بود. به هر حال  می‌توان گفت در این روزهای بد اقتصادی و اخبار جنگ، همیشه شعر پناهگاه امن بوده و هست. نصب این پویش با رویکرد زیبایی شناسی در سطح شهر به توسعه و ترویج فرهنگ شعر و ادبیات فارسی در جامعه نیز کمک می‌کند و اهمیت این هنر بزرگ را برجسته می‌سازد.


اتمام خبر/

اخبار پیشنهادی

برچسب ها: خبرگزاری شعر تارنا شعر شهرداری تهران شهرشعر پویش شهر شعر هفته شعر

اشتراک گذاری :

مطالب مرتبط

    نظرات


    لطفا نظرات خود را به زبان فارسی بنویسید و از نوشتن آن با الفبای لاتین خودداری کنید.