1402/08/21   شعرنو   کدخبر: 2598   نظر: 0   بازدید: 9025   خبرنگار: فهیمه علمداری چاپ

۱۲۶ سال بعد از تولد پدر شعر فارسی؛

۱۰۰ دست نوشته از نیما یوشیج منتشر شد

۱۰۰ دست نوشته از نیما یوشیج منتشر شد

100 دست نوشته از اشعار نیما یوشیج به همت فرهنگستان زبان فارسی بعد از یک قرن منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری شعر ایران-تارنا:برای نخستین بار، 100 دست نوشته از اشعار نیما یوشیج شاعر نامدار ایرانی و بنیانگذار سبک شعر نو در ایران در روز 21 آبان همگام با سالروز صد وبیست وششمین تولد او، توسط فرهنگستان زبان و ادب فارسی منتشر شد.


به گزارش خبرنگار تارنا این دست خط ها بخش از اسنادی است که توسط شراگیم یوشیج، فرزند نیما در سال 1373 در اختیار فرهنگستان زبان قرار گرفته است.

دو کتاب از مجموعه شعرهای منتشر نشده نیما یوشیج با نام های «صد سال دگر» و «نوای کاروان» بعد از بازخوانی و تصحیح این دست نوشته ها در سال 1397 توسط انتشارات فرهنگستان زبان و ادب فارسی چاپ شده است.


دست نوشته هایی که 21آبان برای اولین بار در وبگاه فرهنگستان زبان فارسی منتشر می شود.بخشی از اسنادی است که در کتاب «صد سال دگر» چاپ شده است.

بقیه دست نوشته های اهدا شده به این فرهنگستان در مرحله بازخوانی است.





علی اسفندیاری که با نام نیما یوشیج شناخته می‌شود، بنیان‌گذار شعر مدرن فارسی و ملقب به «پدر شعر نو» در ایران است.نیما یوشیج در ۱۳۰۱ با منظومه «افسانه» که مانیفست شعر نو فارسی خوانده شده‌است، در آغاز انقلاب ادبی و روشنفکری شعر مدرن فارسی قرار می‌گیرد. وی آگاهانه تمام بنیادها و ساختارهای شعر کهن فارسی را به چالش کشید. شعر نو عنوانی بود که خودِ نیما بر هنر خویش نهاده بود.


اتمام خبر/

گالری خبر

اخبار پیشنهادی

برچسب ها: خبرگزاری شعر تارنا نیما یوشیج شراگین یوشیج فرهنگستان زبان فارسی نوای کاروان صد سال دیگر

اشتراک گذاری :

مطالب مرتبط

    نظرات


    لطفا نظرات خود را به زبان فارسی بنویسید و از نوشتن آن با الفبای لاتین خودداری کنید.