1398/7/16   شعر امروز   کدخبر: 261   نظر: 0   بازدید: 125   خبرنگار: چاپ

کاش-سليقه-موسيقايي-مردم-با-يک-جادو-عوض-مي‌شد

حمیدرضا قربانی:-کاش سلیقه موسیقایی مردم با یک جادو عوض می‌شد

حمیدرضا قربانی:-کاش سلیقه موسیقایی مردم با یک جادو عوض می‌شد

-اختصاصی تارنا

نخستین آلبوم «حمیدرضا قربانی» با نام «اوج» منتشر شد. این آلبوم 8 قطعه دارد که آهنگسازی آن‌ها بر عهده «کاوه یغمایی» چهره سرشناس موسیقی راک کشور و «حمیدرضا قربانی» بوده است.

نخستین آلبوم «حمیدرضا قربانی» با نام «اوج» منتشر شد. این آلبوم 8 قطعه دارد که آهنگسازی آن‌ها بر عهده «کاوه یغمایی» چهره سرشناس موسیقی راک کشور و «حمیدرضا قربانی» بوده است.

تنظیم‌های قطعات نیز توسط کاوه یغمایی صورت گرفته و «سیروان خسروی» نیز تنظیم قطعه «اوج» از این آلبوم را بر عهده داشته که در هفته جاری به‌صورت تک‌آهنگ از «تماشاخانه» سایت موسیقی ما منتشر شده بود. در همین راستا با خواننده این آلبوم به گفتگو نشستیم تا از وی بیشتر بدانیم:   خودتان را معرفی کنید? حميدرضا قرباني هستم ٢٨ساله و حدودِ ١٥ سال است كه در موسيقي فعاليت مي‌كنم     - از البوم \اوج\ بفرمایید و اینکه چرا انتشار البوم مدت زمان زیادی طول کشید?(موانع و مشکلاتی که برای اوج وجود داشت)   براي بيشتر فعالان در موسيقي طولاني شدن زمان توليد آلبوم يك امر عادي است،خيلي مسائل مانند اختلاف سليقه، مناسب نبودن ترانه البته نه از لحاظ ساختار اصولي و چندين و چند بار ميكس شدن آلبوم براي بهتر شدن كيفيت مواردي هستند كه زمانِ زيادي ميگرند و فكر ميكنم من جزو خوانندگاني بودم كه در زمينه اخذ مجوز بسيار زمان كمي گذاشتم و اين را مديون رضا كريمي تبار مديريت نشريه كوك هستم و كنار تمام اين مسائل مشكلات پيش بيني نشده اي هم وجود دارد كه در زندگي هر شخصي طبيعتاً پيش مي‌آید.   - همکاری با کاوه یغمایی چگونه بود و چه تجربیاتی برای شما به همراه داشت?   يكي از اتفاق هاي بزرگي كه در زندگي من افتاد همین بود. کاوه یغمایی بي اندازه خوش رو و بي اندازه فروتن، البته من تنظيم كننده اي نديدم كه در زمان كوتاه و يا در زمان مقرر قطعه يا بدتر از آن يك آلبوم را آماده كند كه در مورد استاد كاوه يغمايي كاملاً به وی حق ميدهم چون  افراد زيادي هستند در دنياي هنر كه خواستار همكاري با وی هستند. من درك ميكنم كه او يك نفر است و خواهان همكاري با يغمايي چندصد نفر. آموزش هايي كه در طول ساخت آلبوم از وی نصيب من شد و دوره هاي آهنگسازي و گيتار كه در حضور وی گذراندم باعث پيشرفت زيادي در فعاليت هاي من شد.    

 

 \\

    شما به عنوان آهنگساز، سبک راک را چگونه از سایر سبک ها جدا می‌کنید و اساسا معیار انتخاب شعر و ترانه برای چنین سبکی چه چیزهایی است?   سبك راك يكي از گسترده ترين سبكهاست و همانطور كه ميدانيد در هر كشور يك رنگي به خودش گرفته، به قول يكي از موزيسين هاي داخلي كه گفتند راك ايرانيزه كار ميكنند. در واقع اكثر دوستاني كه در ايران به اسم راك كار ميكنند موزيك پاپ توليد ميكنند و محدود كساني كه راك كار ميكنند به انگ كپي كردن متهم ميشوند كه در واقع راك درست همين است. چون اگر ما شاخ و برگ اضافه به اين سبك ندهيم مسلماً خيلي از كارهاي راكِ واقعي به هم شبيه ميشوند. ترانه در اين سبك ها معمولاً بايد اعتراضي باشد كه بنا به دلايلي نمیتوان در ايران خيلي زياد در اين مورد فعاليت كرد.     - سلیقه امروز مخاطب با چند سال پیش چه تفاوتی کرده? گو اینکه با وجود گستردگی شبکه موسیقی در کشور این موضوع برای آهنگسازان بسیار حائز اهمیت است.    داغ دل يك جماعت همین است. يك جمله زيبا از نيما مسيحا شنيدم كه گفت من موزيك مصرفي كار نمي‌كنم. موزيك فاخر گاو نر ميخواهد و مرد كهن. چون بايد چندين سال هزينه هاي سنگين پرداخت كرد تا شايد به اندازه ٥ ماه فعاليت در موزيك هاي امروزي پيشرفت كرد و شنيده شد ولي تفاوت موزيك هاي فاخر با موزيك هاي مصرفي ماندگاري آنهاست و اين امر مهمترين مسئله براي يك هنرمند واقعي است كه نخواهد فقط در مدت محدودي ديده و آتش شهرتش رفع شود كه البته امروز شاهد بيشمار تشنه شهرت هستيم. كاش سليقه هاي امروزي با يك جادو عوض مي‌شد كه اينقدر در زمينه موسيقي پايين نرويم.     - شما در همه سبک های موسیقی فعالیت کردید. کدام سبک برای شما در حیطه آهنگسازی پر رونق تر بوده و با استقبال بیشتری روبرو شده است؟   موزيك هاي امروزي يا بهتره باز هم بگویم موزيك هاي مصرفي بيشترين درامد را دارد و به مراتب در مرحله توليد خيلي آسانتر هستند ولي موزيك هاي آكوستيك در سبكهاي متفاوت هم زمان بيشتري ميبرند هم هزينه بيشتر و هم سختي زياد در مرحله توليد. تمام اينها باعث ميشوند كه روي موزيك آكوستيك حساستر شوید و هرچه در توان داريد خرج  موزيك كنيد.   کد خبر: 825  

اخبار پیشنهادی

برچسب ها: شاعر هفته

اشتراک گذاری :

مطالب مرتبط

    نظرات


    لطفا نظرات خود را به زبان فارسی بنویسید و از نوشتن آن با الفبای لاتین خودداری کنید.