1402/11/01   شعرنو   کدخبر: 2691   نظر: 0   بازدید: 4985   خبرنگار: سمیه بحرکاظمی چاپ

با حضور اصحاب فرهنگ و هنر برگزار شد؛

آیین رونمایی از کتاب نامیرا

آیین رونمایی از کتاب نامیرا

با حضور جمع کثیری از اهالی فرهنگ، هنر، و ادبیات، کتاب "نامیرا" دومین اثر شهراد نوین در روز جمعه ۲۹ دی ماه، در سالن همایش‌های موسسه همشهری رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری شعر ایران-تارنا: مراسم رونمایی از کتاب "نامیرا"، دومین اثر شهراد نوین، در روز جمعه ۲۹ دی ماه، در سالن همایش‌های موسسه همشهری از ساعت ۱۷ تا ۱۹ با حضور اهالی فرهنگ، هنر و ادبیات برگزار گردید. این جلسه با اجرای دکتر ایراندخت فرخی و سخنرانی اساتید برجسته هنر و ادبیات همراه بود.


در این جلسه، دکتر نسرین فقیه ملک مرزبان، استاد دانشگاه الزهرا، به بررسی عنصر خیال در شعر "نامیرا" و بازی شاعر با این عنصر پرداخت و به استفاده شاعر از زمان های مختلف در شعرهای مختلف اشاره کرد. همچنین، دکتر مریم جلالی، استاد ادبیات دانشگاه شهید بهشتی، به نقش فرم و محتوا در مجموعه شعر "نامیرا" پرداخت و به انتزاعی بودن مفهوم زندگی از نگاه شاعر اشاره کرد.


دکتر حمیدرضا شعیری، استاد دانشگاه تربیت مدرس، به استفاده شاعر از لغت "الکن" در برخی از اشعار پرداخت و در باب ارتباط ماهوی الکن بودن زبان در متن و پناه بردن شاعر به زبان غریزه و فطری در شعر توضیحات دقیقی ارائه داد.


در پایان، دکتر فرزاد کریمی، شاعر و منتقد ادبی، به بیان سخن در باب بافت و متن، به ویژه بافت موقعیت و بافت زبان در شعر با استفاده از تقسیم‌بندی هری دی پرداخت.


شهراد نوین متولد 21 آذر 1351 و در حال حاضر شاغل در دانشگاه شهید بهشتی است. او دارای مدرک فوق لیسانس مهندسی اگرواکولوژی است که تاکنون 2 کتاب شعر از وی به چاپ رسیده است. کتاب اول دقایق بی عقربه منتشرشده توسط انتشارات تیرگان در سال 1400 که اکنون به چاپ دوم رسیده است.














اتمام گزارش /



گالری خبر

اخبار پیشنهادی

برچسب ها: خبرگزاری شعر تارنا سایت شعر شهراد نوین کتاب نامیر موسسه همشهری

اشتراک گذاری :

مطالب مرتبط

    نظرات


    لطفا نظرات خود را به زبان فارسی بنویسید و از نوشتن آن با الفبای لاتین خودداری کنید.