1402/12/02   شعر امروز   کدخبر: 2760   نظر: 0   بازدید: 2056   خبرنگار: سمیه بحر کاظمی چاپ

تازه ترین نشست کمیته صلح و ادبیات؛

جنگ و صلح در ادبیات کودکان

جنگ و صلح در ادبیات کودکان

سی‌ و هشتمین نشست «کمیته صلح و ادبیات انجمن مطالعات علمی صلح و ادبیات ایران» برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شعر ایران-تارنا: سی‌ و هشتمین نشست «کمیته صلح و ادبیات» در خانه‌ اندیشمندان علوم انسانی تهران، با موضوع "جنگ و صلح در ادبیات کودکان" روز دوشنبه، ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ با حضور جمعی از علاقه‌مندان و اهالی ادبیات داستانی برگزار شد. خانم دکتر تیشه‌یار رئیس انجمن علمی مطالعات صلح و آقای دکتر رنجبر درخشیلر دبیر کمیته صلح و ادبیات در این نشست حضور داشتند.




پنج سخنران‌ این جلسه، با محوریت کودک و نوجوان به ترتیب زیر سخن گفتند:

خانم فرحناز عطاریان پیرامون موضوع "ادبیات چیست؟ و چه امکاناتی دارد؟" به عنوان اولین سخنران گفت‌و‌گوی خود را آغاز کرد. سپس دومین سخنران، خانم مریم مرادخانی با موضوع " رسانه و صلح‌پذیری در کودکان" در مورد مباحث مربوط به آسیب‌ها و اطلاعاتی که از طریق رسانه‌های مختلف در ذهن و ضمیر کودکان نهادینه می‌شود، صحبت کرد.خانم سپیده نیکرو با موضوع " ترویج صلح با صدای ادبیات کودک" پانزده مورد از داستان‌هایی را که می‌تواند در مفاهیم جنگ و صلح کاربرد داشته باشد، معرفی کرد.آقای دکتر مهرداد ناظری سخنران چهارم، در خصوص "کودکان، ادبیات توسعه‌گرا و تربیت نسل هزاره سوم" مطالب ارزنده‌ای را بیان کرد.خانم دکتر مهتاب حاجی‌محمدی مدیر و سخنران آخر این نشست، سخنرانی خود را با موضوع  "بررسی موردی آثار داستانی کلاسیک ایران و صلح کودکان" بیان کرد. وی ضمن اشاره به کاربرد قصه‌های کلاسیک، چگونگی بازتولید و بازآفرینی قصه‌هایی برگرفته از شاهنامه، مثنوی معنوی، جوامع‌الحکایات، گلستان و ... را بررسی کرد. در پایان جلسه گفت‌و‌گویی با میهمان‌ها صورت گرفت. برگزاری این جلسات به جهت هم‌افزایی هر چه بیشتر برای ترویج ادبیات داستانی در زمینه صلح و معرفی هرچه بهتر آن کمک شایانی می کند، و در آینده نیز ادامه خواهد داشت.





پایان خبر/


اخبار پیشنهادی

برچسب ها: خبرگزاری شعر تارنا کمیته صلح و ادبیات جنگ و صلح در ادبیات کودکان ادبیات کودکان فرحناز عطاریان رنجبر درخشیلر مریم مرادخانی مهتاب حاجی‌محمدی مهرداد ناظری سپیده نیکرو خانه‌ اندیشمندان علوم انسانی تهران دکتر تیشه یار

اشتراک گذاری :

مطالب مرتبط

    نظرات


    لطفا نظرات خود را به زبان فارسی بنویسید و از نوشتن آن با الفبای لاتین خودداری کنید.