1398/7/16   شعر امروز   کدخبر: 629   نظر: 0   بازدید: 115   خبرنگار: چاپ

نشست-خبري-سوم-کنگره-محتشم-برگزار-شد

یک روز قبل از آغاز همایش ملی شعر؛-نشست خبری سوم کنگره محتشم برگزار شد-اختصاصی تارنا

یک روز قبل از آغاز همایش ملی شعر؛-نشست خبری سوم کنگره محتشم برگزار شد-اختصاصی تارنا

متن

سومین و آخرین نشست خبری در آستانه کنگرهبین المللی محتشم کاشانی برگزار شد.

در این نشست که عصردیروز در سالن کنفراس دانشگاه آزاد کاشان برگزار شد، دکتر مهدی اخباری رئیس دانشگاه آزاد کاشان، دکتر میرانصاری دبیر علمی کنگره، دکتر مرتضی طاهری دبیر اجرایی کنگره و جمعی از خبرنگاران و اهالی رسانه حضور داشتند.

دبیر اجرایی کنگره شعر محتشم کاشانی در خصوص این کنگره گفت: کنگره از 13 اسفند آغاز به کار کرده است. یک هفته نمایشگاه عکس هایی از جنس محتشم را داشتیم. روز 13 اسفند همایش ملی شعر با حضور شاعرانی چون موسوی گرمارودی، حمیدرضا شکارسری، سعید بیابانکی، مهدی فرجی، علیرضا بدیع، حامد عسکری، حسین غیاثی، حمیدرضا برقعی، مریم خرمشاهی، الهه کاشانی و... برگزار خواهد شد که هدف از این همایش ایجاد تعامل بین واحدهای علمی و فرهنگی است.

دکتر طاهری ادامه داد: مجموعه مقالات محتشم به صورت مکتوب چاپ و در اختیار همه قرار خواهد گرفت. حدود 2000 پوستر به 500 دانشگاه کشور ارسال شده تا قسمت بزرگی از قشر فرهنگی کشور در جریان کنگره بین المللی محتشم قرار بگیرند.

\\

 

رئیس دانشگاه آزاد گفت: این کنگره از پیچیدگی های خاصی برخوردار است. چراکه ما در گذشته چنین کنگره ای برای ملک الشعرا بهار برگزار کرده بودیم و این کنگرهچون وجهه بین المللی دارد، بسیار حائز اهمیت است.

ساخت و نصب تندیس محتشم، بازسازی و بافت گشت از برنامه های مهم کنگره است.

وی ادامه داد: روز شنبه که افتتاحیه همایش ملی است، ریاست دانشگاه آزاد استان اصفهان و مسئولین عالیرتبه فرهنگی و علمی استان اصفهان حضور خواهند داشت.

 

دبیر علمی کنگره درخصوص این همایش گفت: متاسفانه به پتانسیل فرهنگی شهر کاشان کمتر اعتنا شده است. این شهر از نظر معماری، هنر و... از دیگر شهرها متمایز است.

میرانصاری ادامه داد: در افتتاحیه همایش علمی که روز شنبه برگزار می‌شود، پنل هایی از جمله زندگی و اندیشه محتشم، تاثیرات محتشم در حوزه هنر و مردم شناسی، هنرهای آیینی در حوزه نقاشی، خوشنویسی، موسیقی و مینیاتور و مردم شناسی اشعار محتشم مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

 

وی ادامه داد: حدود 400 مقاله به کنگره رسیده که 120 مقاله پذیرفته شده که همگی در خصوص پنل های ذکر شده بود. 28 سخنران داریم. از دایره المعارف بزرگ اسلامی و فرهنگستان زبان و ادب پارسی مهمانانی داریم که به سخنرانی خواهند پرداخت.

 

\\

 

لازم به ذکر است که این کنگره تا 20 اسفند ماه در کاشان ادامه دارد.

 

کد خبر:370

 

خبرنگار: غزل ناصحی

اخبار پیشنهادی

برچسب ها: شاعر هفته

اشتراک گذاری :

مطالب مرتبط

    نظرات


    لطفا نظرات خود را به زبان فارسی بنویسید و از نوشتن آن با الفبای لاتین خودداری کنید.