1398/8/24   موسیقی   کدخبر: 854   نظر: 0   بازدید: 4671   خبرنگار: چاپ

احمد ماها در گفتگو با تارنا

شبیه هیچ خواننده دیگری نیستم   

شبیه هیچ خواننده دیگری نیستم  

اختصاصی تارنا

  احمد ماها، جوان خوش چهره و خوش آتیه و بی ادعای موسیقی کشور است که با آهنگ های به یادماندنی اش در میان خوانندگان پاپ و در دل مردم برای خود اسم و رسمی دست و پا کرده است.

 

 

  احمد ماها، جوان خوش چهره و خوش آتیه و بی ادعای موسیقی کشور است که با آهنگ های به یادماندنی اش در میان خوانندگان پاپ و در دل مردم برای خود اسم و رسمی دست و پا کرده است.

آهنگ هایی که گاهی اوقات توسط دیگر خواننده ها خوانده شده، او که در برنامه ی شبکه های مختلف سیما بارها و بارها روی صحنه رفته میهمان ما بود تا بیشتر با کارها و برنامه هایش آشنا بشویم.   از خودتان بگوئید تا بیشتر با شما آشنا شویم. احمد ماها متولد یکم بهمن ماه سال 1363 اهواز- خواننده و آهنگساز موسیقی پاپ ایرانی هستم.

  چطور با موسیقی آشنا شدید؟

من از دوران نونهالی علاقه زیادی به خوانندگی داشتم. یاد دارم از دوران مدرسه سرود و تواشیح می خواندم تا اینکه بعد از گذشت مدتها در سال 81 شروع به یادگیری ساز کردم و با ساز گیتار شروع کردم. من از سال 82 تصمیم به خواندن گرفتم و یاد دارم اولین آهنگی که وارد مارکت موزیک کردم به دور از باورهای خودم همین آهنگ به شکلی شناسنامه کاری من در بازار موسیقی شد. آهنگی که این روزها با نام آهنگ خاطره ها (هم اتاقی) نام گرفته و معمولا در اجراهایی که در شهرها و استان های مختلف انجام می دهم من را با همین آهنگ می شناسند.

  چه زمانی به صورت حرفه ای کار خود را شروع کردید؟

من کارم را از سال 89 به صورت جدی تر و حرفه ای تر پیش بردم. به دلیل اینکه برنامه ریزی هایی که برای ادامه کار داشتم فراتر از تفکرات گذشته بود و در همان سال اقدام به بستن آلبومی بنام انعکاس کردم که متشکل از 9 تراک بود و از همان سال بعد از اتمام ساخت آلبوم 7 تراک از آهنگ های آلبوم در رسانه های مختلف و همچنین چندین رادیوی سراسری مورد پخش قرار گرفت.   مشوقتان در این راه چه کسی بوده است؟ بدون شک مشوق اصلی من در این راه مادرم خانم آرام شمس بودند که همیشه و همه جا برای پیشبرد هر چه بهتر کارم حمایتم می کردند.

  در سال 96 چه فعالیت هایی در عرصه موسیقی داشتید؟

 سال 96 را با انتشار آهنگ عطربهار شروع کردیم که جزو نماهنگ های پخش شده از شبکه های سراسری بود. این آهنگ با تنظیم و ملودی کاوران ناصرپور و ترانه این کار با الناز صفری بود که گیتار این کار هم به عهده یکان دارات بود.   بهترین اتفاق کاری برای شما در سال96 چه بوده است؟ اتفاقات متعددی در سال 96 در حیطه کاری ام ایجاد شد و در این سال چند قطعه جدید در مارکت موزیک تولید کردم.   بهترین فیلم و یا بهترین کتابی که در سال 96 دیدید و خواندید؟ بهترین کتاب (لطفا گوسفند نباشید) و بهترین فیلم از نگاه من اکسیدان بود.    

در لحظه سال تحویل برای خودتان و موسیقی ایران چه آرزویی دارید؟

برای همه دوستان هنرمندم آرزوی موفقیت دارم و از خدا می خواهم به تمام آرزوهایشان برسند و نیم نگاهی هم به من داشته باشد.  

خاطره انگیزترین اتفاق خوب سال 96 که همیشه در ذهنتان باقی می ماند؟

 بهترین اتفاق در این سال روند رو به رشدی بود که با حمایت همراهی دوستان نصیبم شد.  

 در زمینه کاری چه موفقیت هایی به دست آوردید؟  

اول اینکه خدا را شاکرم از نگاهی که طی این همه سال به من داشته و خاطره انگیز شدن ترک هایی که برای مخاطب منتشر کردم.    به کمک زلزله زده های کرمانشاه هم رفتید یا قدمی در این زمینه برداشتید؟  

متاسفانه نتوانستم به کرمانشاه بروم ولی در برنامه ای که عواید آن برای زلزله زدگان کرمانشاه بود حضور پیدا کردم و انجام وظیفه کردم که این امر با زحمات هنرمند خوب کشورمون جناب محمود معمر میسر شد.    

عید از نگاه شما چه روزی است؟

 فکر می کنم روز کسب موفقیت و رسیدن به آرزوها بهترین عید و عیدی برای هر شخص است.  

 توانستید به هدفهایی که قبل از سال برای خود و زندگی تان داشتید برسید؟

تا حدودی بله. ولی طبق برنامه ریزی هایی که با علی خرم زاده داریم انشاا... اهداف مان را نهایی خواهیم کرد.

    سال96 نسبت به سالهای گذشته چه فرقی برای شما و زندگی تان داشت؟

 بهتر از سال قبل بوده و مطمئنا بهتر هم خواهم شد

.    اولین کاری که در عید امسال قصد انجام آن را دارید چیست?

برنامه ریزی دقیق تر برای طول سال و اهداف جدی تر   برنامه تان برای سال 97 چیست؟

سال 97 برنامه ریزی خیلی جدی و مصمم تری را در نظر داریم که طبق هماهنگی هایی که با مدیر برنامه هایم علی خرم زاده داشتیم در حال طی کردن مجوزهای لازم برای کنسرت کرج و تهران هستیم.     کار جدیدی که برای سال 97 آماده باشد دارید؟ بله قطعه جدیدی دارم بنام حواسم هست با آهنگسازی و تنظیم کامران ناصرپور و ترانه مجتبی رمضانی که به همراه کلیپی تصویری این کار را برای مخاطبان ارائه خواهم کرد.  

بهترین هدیه ای که دوست دارید در سال 97 بگیرید چیست؟

نگاه مهربانانه مردم و توجه کافی نسبت به همه هنرمندان بهترین عیدی سال برای من است.   بدترین اتفاقی که در سال 96 افتاد از دید شما چه بود؟ اتفاقات متعددی از جمله زلزله کرمانشاه که قلب همه را به درد آورد.  

امسال جای چه کسی سر سفره سال تحویل خالی است؟

اول از همسر برادر بزرگم و دوستان هنرمندم که طی دوسال گذشته ما را تنها گذاشتند. خانم پانته‌آ ظاهری، فرخ غلامی، شهاب کمری و خیلی دیگر از هنرمندانی که از جمع ما خارج شدند.  

دروغ سیزده امسال شما؟

می خوام برم کره مریخ   و حرف آخر؟

از شما بابت حمایتهایتان ممنونم. از خانواده پرمهرم ندا و بنیامین و همچنین علی خرم زاده که همه جوره کنارم بوده و مهر هنرمند خوش قلبی چون مجتبی رمضانی که نصیبم شد. 

اخبار پیشنهادی

برچسب ها: ترانه احمد ماها

اشتراک گذاری :

مطالب مرتبط

    نظرات


    لطفا نظرات خود را به زبان فارسی بنویسید و از نوشتن آن با الفبای لاتین خودداری کنید.