1400/10/07   شعر امروز   کدخبر: 1365   نظر: 0   بازدید: 1514   خبرنگار: شمیلا شهرابی چاپ

گزارش انجمن ادبی آخرین برگ پاییزی

 آخرین روز پاییز در جشن شعر و شاعری

آخرین روز پاییز در جشن شعر و شاعری

 انجمن ادبی آخرین برگ پاییزی با حضور جمعی از شاعران در شهرک گلستان  برگزار شد.

به گزارش تارنا- نشست ادبی و شعرخوانی «آخرین برگ پاییزی» با مدیریت «مریم جاویدپور» و اجرای «مهدی نورقربانی و عمران میری» در تاریخ ۱۴ آذر، ساعت ۱۵:۱۵ در فرهنگسرای امام علی واقع در شهرک گلستان برگزار گردید.


مهدی نورقربانی صحبتی کوتاه در خصوص فضای محدود نشست‌ها به دلیل ویروس کرونا و برپایی مجدد جلسات ارائه داد و بحث مظلوم واقع شدن شب شعرها را مطرح نمود.

 

 بابک وهابی، سمانه نائینی، رویا ابراهیمی، مریم نوروزی، نازنین مرادی، مرتضی قلی‌پور، یزدان توران و سامی تحصیلداری، شاعران مطرح حاضر در این جلسه بودند.


‌جلسه با شعرخوانی فاطمه خسروی آغاز شد و مهدی نورقربانی،  مریم جاویدپور و سامی تحصیلداری بر دو اثر کوتاه ایشان نقدی وارد کردند.


مریم نوروزی نیز دو شعر سپید کوتاه ارائه داد و اثرش توسط مهدی نورقربانی نقد شد؛ نورقربانی همچنین توضیح کوتاهی در‌خصوص ترکیب انتزاعی و تصویرسازی در شعر ارائه نمود.


لطفی، فاطمه خسروی، سید حسین نعیمی، بابک وهابی، اصلان قزلو، شمیلا شهرابی و علیرضا الیاسی از شاعران حاضر در جلسه بودند که به شعر‌خوانی پرداختند.

الیاسی در پاسخ به درخواست نورقربانی برای معرفی مجموعه‌های به چاپ رسیده‌اش، پنج مجموعه‌‌ «سیاهچالگی»، «کرم چالگی»، دو مجموع سپید و تک بیتی‌ها به نام «مفردات» خود را معرفی نمود.

 

محمد قدیمی، مدیر انتشارات ایماژ و ترانه‌سرا نیز در جمع شاعران حضور داشت و به خوانش یک ترانه‌ برای حضار پرداخت.






 برنامه با نوازندگی علی ساجدی، شاعر و نوازنده، ادامه یافت. علی ساجدی از مرحوم علیرضا راهب یاد کرده و توضیح داد، بعد از فوت ایشان در جلسه‌ای شرکت نکرده و آخرین نوازندگی او در جلسه‌ای با حضور مرحوم علیرضا راهب بوده‌است. او همچنین قطعه‌ای را به زیبایی اجرا کرد.


پس از پیوستن عمران میری به جمع، سامی تحصیلداری در‌مورد اجرای خود توضیحاتی داد و گفت هیچ‌وقت خودش را خواننده نمی‌داند و ترجیح می‌دهد ترانه‌هایی را که پیشنهاد می‌دهند و خواننده‌ها نمی خوانند، اجرا کند؛ چر‌ا‌که بعضی از ترانه‌ها فضای مارکت ندارند و بیشتر به شعر محاوره نزدیک‌اند.


مجری جلسه از سامی تحصیلداری در‌خصوص ترانه «سیگار بهمن» پرسید: «این ترانه با دکلمه شروع شده و به ملودی رسیده‌است آیا خودتان برنامه‌ریزی کردید؟».

تحصیلداری توضیح داد موقع سرودن این ترانه، دقیقا سرانجام کار را در‌نظر گرفته‌است.






عمران میری از استاد فکورزاده یاد کرد و به این موضوع اشاره نمود که فضای ادبیات بعد از جمهوری اسلامی برای حضور خانم‌ها باز‌تر شده‌است.

فضای جلسه با شوخی و مزاح جواد نعمتی، یزدان توران و عمران میری از یکنواختی خارج شد و سپس مرتضی قلی‌زاده، مدیر انجمن باران در یکی از شهرستان‌ها، شعری را خوانده و توضیح داد، مدت‌ زیادی است که دست به قلم نبرده چرا‌که شعر باید به قلم جاری شود و شعر زوری نوشتن را دوست ندارد.






در ادامه سجاد رشیدپور، سمانه نائینی، بهار قزلو و میثم سلطانی با تشویق حضار به شعر‌خوانی پرداختند.


مریم جاویدپور که مدیریت این نشست را بر عهده داشت، لحظاتی کوتاه تریبون را در اختیار گرفت و از کسانی که برای برپایی این جلسات زحمت کشیده بودند، قدردانی به عمل آورد. او از خانم لطفی و همسرشان برای هماهنگی و در اختیار گذاشتن سالن فرهنگسرای امام علی، خانم نو‌بهاری (از فعالان محله) برای تهیه‌ی خبر و گزارش زنده از جلسه در فضای مجازی و خبرگزاری تارنا و پوشش خبری تشکر نمود.


برنامه با ترانه‌ی زیبایی از حمید ناصحی ادامه یافت.


میثم سلطانی، فخرایی، صادق رضایی، خانم انوشه، فریبرز میثاقی، علی سعید‌پور، رضا نورپور، نوید کلانکی، فواد سجادی و آقای معماری از دیگر شاعران حاضر در جلسه بودند.


عمران میری از مرحوم افشین یداللهی یاد کرده و شعرخوانی کردند. جلسه با پذیرایی و اجرای علی سجادی به یاد حال و هوای این روزهای اصفهان و همچنین گرفتن عکس‌های یادگاری به پایان رسید.

گالری خبر

اخبار پیشنهادی

برچسب ها: خبرگزاری شعر تارنا شعر اخبار شعر رادیو تارنا انجمن ادبی tarna خبرگزاری تارنا مریم جاویدپور انجمن ادبی آخرین برگ پاییزی خبرگزاری ترانه

اشتراک گذاری :

مطالب مرتبط

    نظرات


    لطفا نظرات خود را به زبان فارسی بنویسید و از نوشتن آن با الفبای لاتین خودداری کنید.