نخستین پایگاه خبری شـعر و تـرانـه ایــران

پخش زنده رادیو تارنا

  1398/11/15   طنز   کدخبر: 1114   خبرنگار: فهیمه علمداری   نظر: 0   بازدید: 309 چاپ

نوآوری  در صفحه مجازی باعث شده جذابیت شعر برای مردم افزایش پیدا کند,اصغر و گلی,تارنا,TARNA,اینستاگرام شعر,مجازی شعر,ترانه,شعر و ترانه,ترانه سرایان ایرانی,شعر,ویکی پدیا شعر,شاعرانه,شاعران معاصر,غزل,قصیده

خالق شخصيت کارتوني اصغر و گلي:

نوآوری در صفحه مجازی باعث شده جذابیت شعر برای مردم افزایش پیدا کند

این روزها شاهد فراگیر شدن صفحه های مجازی با محتوای شعر گرافیک در اینستاگرام هستیم،(اصغر و گلی )یکی از کارکتر های کارتونی است که با محوریت شعر بسیار محبوب شده است ،با ادمین این پیج درباره فضای مجازی و شعر به گفتگو نشته ایم

از صفحه ی مجازیتون توضیح بدید و بگویید چه اتفاقی باعث شد که وارد حوزه شعر گرافیک شدید؟
 
این پیج قرار نبود تا اینجا ادامه پیدا کند و صرفا صفحه ای بود که اشعار خوب را گلچین میکردم  و به شکل گرافیکی انتشار میدادم  همین انتخاب اشعار خوب باعث شد مخاطبین دوست داشته باشن و به مرور طرافدار های زیادی پیدا کرد.
از هجدهم بهمن سال 97 فعالیت خودم را شروع کردم و همین روند را ادامه دادم تا اینکه شهریور سال 98 ادلین داستان های اضعر و گلی را طراحی کردم .
 
*معیار انتخاب شعر ها برای طراحی چیست ؟
 
هیچ بحثی نیست که اشعار کلاسیک قدیمی پایه گذار اشعار ایران زمین هستند،
اما موضوعی که برای من اهمیت دارد این است که شعر  معاصر   برای مردم قابل فهم ترند و احتمال این  که موضوعات اشعار امروز را در زندگی شخصی خود تجربه کرده باشند بسیار زیاد است و همین عامل باعث احساس مشترک بین افراد و جامعه میشود.
من سعی میکنم عمده اشعاری که انتخاب میکنم عاشقانه و اجتماعی باشد چون به نظر طیف گسترده ای از افراد درگیر این مضمون هستند.
 
*روند طراحی پست های شما به چه صورت است؟
 
کلن دو نوع پست داریم ، یکی پست های معمولی که حاوی یک نقاشی و یک تک بیت است که سعی میکنم از نقاشی های اماده و مربوط با محتوای شعر  استفاده کنم اما طراحی کارکتر اصغر و گلی که بسیار محبوب شدند از پایه طراحی اش بر عهده خودم است،
یک تک بیت انتخاب میکنم و بر اساس محتوای شعر داستان خودم را طراحی میکنم.
 
*به نظر شما چقدر صفحه های مجازی که امروز در این حوزه شعر گرافیک فعالیت میکنند و بسیار پر طرفدار شدن چقدر میتوانند انگیزه ی عموم مردم را برای خواندن شعر امروز بالا ببرند؟
 
سوال بسیار خوبی است ، عمومن صفحه های مجازی که در این حوزه فعالیت میکنند روند کاری مشابهی دارند و کمتر نو اوری میکنند اما باز هم توانستند بخش زیادی از مردم را با شعر های امروز آشنا کنند اما من شخصن با ساختن کارکتر اصغر   گلی یک نواوری را انجام دادم که شعر را درون زندگی شخصی مردم تصویر سازی کرده است.
همین عامل باعث میشود تعداد زیادی از مردم علاقه مند به محتوای اشعار بشوند و جذابیت شعر برایشان از قبل افزایش پیدا کند.
 

خودتان بیشتر علاقه مند به کدام از شاعران معاصر هستید؟

نادر الهی که از شاعران بسیار خوب میدانم و اقای فاضل نظری و استاد شهریار

برچسب ها : اصغر و گلی شعر جانان مجازی

اشتراک گذاری :

مطالب مرتبط

    نظرات


    لطفا نظرات خود را به زبان فارسی بنویسید و از نوشتن آن با الفبای لاتین خودداری کنید.