1399/2/24   شعر امروز   کدخبر: 1203   نظر: 0   بازدید: 1380   خبرنگار: غزل گودرزی چاپ

علي قهرماني در گفتگو با تارنا مطرح کرد:

اکثر اشعار صرفا جهت جلب توجه نسل جدید سرایش می شود.

اکثر اشعار صرفا جهت جلب توجه نسل جدید سرایش می شود.

اختصاصی تارنا

علی قهرمانی از مترجمی زبان انگلیسی تا ورود به دنیای شعر برای تارنا میگوید

 

 

*از فعالیت هنری خودتان بگویید؟ از چه زمانی سرودن شعر را آغاز کردید و چه سبکی می سرایید؟

 

من علی قهرمانی یزدان آبادی ۲۸ دیماه ۱۳۵۵متولد کرج هستم از زمان دبیرستان یعنی در ابتدای جوانی شروع به نوشتن کرده ام و علاقه ی وافری به ادبیات داشته ام اشعاری که فاقد رعایت اصول و قواعد نگارشی و در بحث کلاسیک فاقد رعایت وزن ، ولی بقدری تشنه ی شعر بوده ام نمی توانستم ننویسم، تا اینکه در شبکه های مجازی بالاخص در تلگرام با اساتید زیادی آشنا شده ام و کم کم بصورت تجربی و راهنمایی این عزیزان الفبای نوشتن را آموختم بنده فارغ التحصیل رشته مترجمی زبان انگلیسی هستم و در زمینه اشعار انگلیسی چه به عنوان سرایش و چه ترجمه نیز گاها فعالیت دارم ، هم نویسنده اشعار سپید هستم و هم اشعار کلاسیک که البته تمایل بیشتری به شعر کلاسیک دارم.

 

 

*آیا آثار مکتوب منتشر شده دارید؟

 

 بله، اخیرا مجموعه غزلیات بنده مشتمل بر صد قطعه غزل با اخذ مجوز در انتشارات پارسیان البرز در حال آماده سازی بوده است و به فضل خدا در ماه جاری به چاپ خواهد رسید.

 

(نام کتاب: پرسه در خلسه)

 

 

*درمورد اشعار خود مختصری توضیح دهید شامل چه جهان‌بینی و دیدگاهی است؟

 

با توجه به تاثیر عمیقی که از کتاب عطار مخصوصا کتاب تذکره اولیا داشتم ابتدا اشعار عرفانی می سرودم ولی با توجه به نیاز مخاطب امروز و توصیه اساتیدم رو به اشعار امروزی با زبان مخاطب قرن، حاضر آوردم اشعاری تحت تاثیر نگارش بزرگانی چون فاضل نظری، زحمتکش، منزوی و...

 

 

*به نظر شما در حال حاضر شعر و شاعران امروزه در راستای هدف قلم حرکت می کنند؟

 

 متاسفانه شعر معاصر رو به افول هست البته از دیدگاه این حقیر چرا که اکثر اشعار تهی از محتوا شده و صرفا جهت جلب توجه نسل جدید سرایش می شود...استفاده از واژگان سخیف و گاها غربی و همچنین نگارش متونی که فاقد ارزش ادبی هستند و به گمان من این نوع نوشتار و می توان با موسیقی و سبک رپ در فرهنگ ایرانی قیاس نمود، شرح این موضوع بسیار طولانی است و در این مجال اندک نیز نمی گنجد.

 

 

*شما بیشتر در چه زمانی و در چه موقعیت احساسی دست به قلم می شوید؟

 

به هیچ عنوان نمی شود برای سرایش زمان خاصی قائل شد چون سرریز شدن احساس شعری و شاعرانگی منوط به حال و هوا و شرایط روانی است ، ابری بودن هوا ، آغاز بهار، رخ دادن فاجعه ای ملی و جهانی ، حزن ، شادی عواملی هستند که بسیار تاثیر گذار می شوند.

 

*حرف آخر؟

 

 و اما حرف آخر این که آرزو دارم یکبار دیگه شعر کلاسیک در حد و شان خود اعتلا پیدا کند و متولیان امر برای درمان شعر بیمار عصر حاضر فکری عاجل بیاندیشند مخصوصا در زمینه ی اشعار سپید، و امید دارم این قلم ناچیز بنده هم گامی هر چند کوتاه برای ارتقا و اعتلای فرهنگ این مرز و بوم برداشته باشد.

 

 

 

اخبار پیشنهادی

برچسب ها: خبرگزاری شعر تارنا شعر امروز علی قهرمانی یزدان علی قهرمانی پرسه در خلسه

اشتراک گذاری :

مطالب مرتبط

    نظرات


    لطفا نظرات خود را به زبان فارسی بنویسید و از نوشتن آن با الفبای لاتین خودداری کنید.