1400/01/28   شعرنو   کدخبر: 1263   نظر: 0   بازدید: 209   خبرنگار: زهرا منصور چاپ

کتاب شعر کیانوش خان‌محمدی تجدید چاپ شد

کتاب شعر کیانوش خان‌محمدی تجدید چاپ شد

«ده و ده دقیقه و سی ثانیه» مجموعه شعر سپید کیانوش خان‌محمدی ست که شهریور ماه ۱۳۹۹ در انتشارات نگاه با تیراژ ۳۰۰ نسخه چاپ شد و به‌تازگی به چاپ سوم رسید.

یه گزارش تارنا - به دلیل شیوع ویروس کرونا، جلسه‌ای برای نقد و رونمایی کتاب برگزار نشده است.

کیانوش خان‌محمدی از عدم حمایت رسانه و روزنامه‌ها سخن می‌گوید.

به گفته‌ی او: «وقتی کتاب تازه‌ای منتشر می‌شود و ناشر معتبری هم دارد که نشر نگاه همینطور هم هست؛ و با توجه به سابقه‌ی خوب مؤلف، مرسوم است که از طرف رسانه‌ها نقدی نوشته شود و نظرات مثبت یا منفی در اختیار مؤلف قرار بگیرد.

با وجود استقبال خوب مخاطبان از کتاب، هیچ نوشته‌ی مکتوبی از سمت اهالی رسانه منتشر نشده که شاید هم بدون قصد یا قرضی بوده، اما توقع می‌رود خوب یا بد بودن کتاب از سمت روزنامه و رسانه‌ها بیان شود

خان‌محمدی معتقد است در روزگاری که ما زندگی می‌کنیم کتاب‌های بسیاری در حوزه‌ی شعر به چاپ می‌رسند و این وظیفه‌ی منتقدان و روزنامه‌نگاران است که به مخاطب کمک کنند تا سره را از ناسره تشخیص دهد، کتاب‌های خوب را بشناسد و برای مطالعه انتخاب کند.

اگر کتابی بی‌دلیل به شهرت می‌رسد باز هم وظیفه‌ی منتقد است که‌ به جامعه‌ کمک کند و کتاب‌هایی را که از لحاظ‌ فنی بی‌ارزش هستند به مخاطب بشناساند. اما متاسفانه گاهی ممکن است نقش منتقد و روزنامه‌نگار درگیر دوستی‌ها، درخواست‌ها، خواهش‌ها و... شود و کارکرد خودش را از دست بدهد.

او ابراز امیدواری کرد که در مملکت ما و در حوزه‌ی شعر، این اتفاق نیفتد؛ و ادامه داد: «حواس مؤلف و منتقد باید جمع باشد؛ چرا که افتادن این اتفاق باعث هرج‌ومرج می‌شود. هر کتابی بدون ارزش‌گذاری از سوی منتقد و‌ روزنامه‌نگار می‌تواند به شهرت برسد و کتاب‌های با‌ ارزش آن‌طور که باید و شاید‌ شناخته نشده و از دید مخاطب خارج شوند .

هرچند نقش شبکه‌های اجتماعی نسبت به روزنامه پررنگ‌تر از سابق شده اما رسانه‌ها هنوز کارکرد خودشان را دارند و باید به آن‌ها اهمیت داده شود

«ده و ده دقیقه و سی ثانیه» دومین کتاب کیانوش خان‌محمدی ست. کتاب اول او به نام «سنگ‌ها از ترس غرق شدن می‌پرند» توسط نشر فصل پنجم (ناشر اختصاصی شعر) در سال ۹۲ به چاپ رسید.

اخبار پیشنهادی

برچسب ها: تارنا شعر سپید خبر خبر شعر شعرناب کیانوش خانمحمدی ده و ده دقیقه و سی ثانیه مجموعه شعر سپید خبر ادبیات خبرشاعر انتشارات

اشتراک گذاری :

مطالب مرتبط

    نظرات


    لطفا نظرات خود را به زبان فارسی بنویسید و از نوشتن آن با الفبای لاتین خودداری کنید.