1400/02/11   موسیقی   news code: 1264   Opinion: 0   Visit: 3236   Reporter: زهرا منصور Publish

در گفتگو با تارنا مطرح شد:

آلبوم موسیقی بدون کلام احسان افشاری به زودی منتشر میشود

آلبوم موسیقی بدون کلام احسان افشاری به زودی منتشر میشود

احسان افشاری شاعر و ترانه سرای مطرح سالهای اخیر از رونمایی فعالیت جدیدش به عنوان آهنگساز خبر داد.

به گزارش تارنا -احسان افشاری در گفتگو با تارنا مطرح کرد : از سال ۸۱-۸۰ که با ساز گیتار آشنا شدم، اوایل جهت دل‌مشغولی‌های شخصی خودم ملودی می‌ساختم و با گذشت زمان این روند منسجم‌تر شد. روزی حدود ۶ ساعت تمرین می‌کردم اما به‌تدریج و با پررنگ‌تر شدن نقش شعر، گیتار به حاشیه‌ی امن خلوت و روزمرگی‌هام پیوست؛ اما در طول این سال‌ها همیشه به شکلی -تدریس یا تمرین- رابطه‌ی خودم رو با گیتار حفظ کردم و در فرصتی که کرونا به‌وجود آورد بیش از پیش با سازم وقت گذراندم.


در مورد آلبوم باید بگم این قطعات مجموعه‌ای است از قطعاتی که از سال‌های دور یعنی ده الی ‌پانزده سال پیش تا به امروز ساختم و حالا قصد دارم آن‌ها رو در یک مجموعه‌ی بی‌کلام عرضه کنم.

احسان افشاری مولف کتاب دندانه های سین احسانم مطرح کرد که همه‌ی قطعات این آلبوم ساخته‌ی خودم است و همه قطعات بدون کلام هستند.

قطعات به صورت تک‌نوازی است. شاید حسب ضرورت و نیاز، بعدتر به افزودن ساز یا سازبندی‌های جدید هم فکر کنم اما در این پروژه‌ی مشخص چنین برنامه‌ای ندارم.


او در ادامه در مورد تعداد قطعات آلبوم  توضیح داد:

بیش از ۱۵ قطعه که از بین این ۱۵ قطعه، ۷ یا ۸ قطعه رو انتخاب می‌کنم. برای تولید آلبوم بی‌کلام نیاز به آزمون و خطاهای زیادی است. رسیدن به یک فضای منسجم‌، در عین تفاوت‌های ساختاری قطعات کار پیچیده‌ای است. خصوصا برای من که در مورد امورات هنری وسواس بیمارگونه‌ای دارم.

 

افشاری در درباره ی افرادی که در این آلبوم با او همکاری کردند گفت :

من این قطعات رو فعلا در استودیو ضبط نکردم. بنابراین صحبت راجع به دوستان همکار کمی زود است. ولی می‌توانم بگویم این قطعات در استودیو اورانیا با مدیریت دوست هنرمندم وحید اختری ضبط خواهند شد. همزمان با این پروژه با یکی از دوستانم، «اشکان مرادی» کمانچه نواز مطرح موسیقی سنتی، همکاری‌هایی داشتم که آن هم در ‌فرصت مناسب خودش منتشر خواهد شد.

زمان پخش این اثر  مشخص نیست اما امیدوارم تا سال آینده بتوانم مراحل تولید کار رو به اتمام برسونم.

News gallery

Suggested news

Labels: خبرگزاری شعر تارنا شاعر احسان افشاری موسیقی خبر ادبی شعرناب آلبوم موسیقی احسان افشاری احسان افشاری شاعر دندانه های سین احسانم بیگانه دکلمه های احسان افشاری

share :

Related posts

    Comments


    Please write your comments in Farsi and avoid using Latin alphabet.