1400/03/17   طنز   کدخبر: 1281   نظر: 0   بازدید: 1455   خبرنگار: زهرا منصور چاپ

به همت انتشارات آنان:

زیرمیزی منتشر شد

زیرمیزی منتشر شد

مجموعه طنز «زیر میزی» شامل آثار جمعی از شاعران، در انتشارات آنان و با تیراژ ۵۰۰ نسخه به چاپ رسید.

این کتاب توسط غلامرضا خدارحمی و سمیه صالحی گردآوری شده‌است

غلامرضا خدارحمی، شاعر و مدیر مسئول انتشارات آنان در گفت‌وگو با تارنا بیان کرد: انجمن ادبی «آن» ۶ سال است که فعالیت خود را آغاز کرده و طی این سال‌ها ۳ جشنواره کشوری را برگزار کرده‌است؛ دو جشنواره با محوریت شعر و داستان، در قالب‌های کلاسیک، سپید و ترانه و یک جشنواره‌ی طنز با عنوان «خنداخند» که با همکاری حوزه هنری اصفهان در سطح ملی و در اصفهان برگزار شده و از همین طریق با طنزپردازان بسیاری آشنایی صورت گرفته‌است.

 

به گزارش تارنا در این مجموعه ۲۹ شاعر طنزپرداز هم‌روزگار ما حضور دارند؛ اغلب این شاعران در حوزه طنز مطرح هستند و از تعدادی از آن‌ها مثل رضا خزاعی، شروین سلیمانی و علی میرزایی در انتشارات آنان کتاب مستقل به چاپ رسیده است‌.

 

به گفته غلامرضا خدارحمی، برای بررسی قابلیت اشعار این کتاب، حدود ۴ ماه فراخوان اعلام شده و جهت دریافت مجوز، ۴۰ روز در دست ارشاد بوده که تعدادی از اشعار هم برگشت خورده‌اند.

 به دلیل اسم کتاب، وجود کنایه‌ها و اشاره غیرمستقیم به اوضاع حاکم بر جامعه، تصور می‌شد این کتاب با سخت‌گیری‌هایی مواجه شود اما برای ۹۰ تا ۹۵ درصد اشعار، مجوز ارشاد دریافت شد.

 

خدارحمی درباره‌ی محوریت اشعار این کتاب گفت: عنوان کتاب «زیر میزی» تداعی‌کننده‌‌ یک موضوع اجتماعی‌ است و اغلب اشعار گردآوری شده در این کتاب نیز موضوع اجتماعی دارند و در قالب طنز به وضعیت مردم و اوضاع حاکم بر جامعه پرداخته‌اند.

قالب این اشعار غزل، رباعی و تعدادی هم دوبیتی است.

 

مدیر مسئول انتشارات آنان اعلام کرد: «انجمن آن حدود ۶۰ جشن رونمایی با رویکرد نقد و بررسی کتاب داشته و بنا داریم بعد از فروکش کردن بیماری کرونا، در یک فضای مناسب، جشن رونمایی درخوری برای این کتاب برگزار کنیم که تاریخ آن نیز اعلام خواهد شد.

 

چاپ مجموعه‌های طنز ادامه‌دار خواهد بود و مجموعه بعدی نیز از اشعار منتخبین جشنواره خنداخند گردآوری می‌شود

گالری خبر

اخبار پیشنهادی

برچسب ها: تارنا اخبار شعر ترانه دکلمه خبر شاعر زیر میزی مجموعه طنز زیز میزی کتاب زیرمیزی غلامرضا خدارحمی سمیه صالحی انتشارات آنان جشنواره خنداخند

اشتراک گذاری :

مطالب مرتبط

    نظرات


    لطفا نظرات خود را به زبان فارسی بنویسید و از نوشتن آن با الفبای لاتین خودداری کنید.