1403/5/6   شعرنو   کدخبر: 12938   نظر: 0   بازدید: 2000   خبرنگار: سمیه بحر کاظمی چاپ

به همت بنیاد جهانی سبزمنش

زنده‌گی فریاد است روانه بازار شد

جاوید فرهاد

زنده‌گی فریاد است، مجموعه‌ی شعری(نرگس نوروز ابراهیمی) از سوی بنیاد جهانی سبزمنش چاپ و منتشر شد

به گزارش خبرگزاری شعر ایران-تارنا: زنده‌گی فریاد است، مجموعه‌ی شعری(نرگس نوروز ابراهیمی عضو فعال بنیاد جهانی سبزمنش) از سوی واحد انتشاراتی سبزمنش و انتشارات زرین‌مهر چاپ و روانه بازار کتاب گردید.


به گزارش سبزمنش، این نخستین مجموعه شعری نرگس نوروز ابراهیمی است که از سوی واحد انتشاراتی بنیاد سبزمنش و نشر زرین مهر در 64 برگ بعد از طی مراحل قانونی و گرفتن شابک بین المللی، رده بندی کنگره، رده بندی دیویی و شماره کتابشناسی ملی، تن پوش چاپ به تن کرده و به زیور چاپ آراسته می گردد.


ویراستاری کتاب (زنده‌گی فریاد است) را استاد جاوید فرهاد انجام داده و طراحی و برگ ­آرایی این گزینه از سوی استاد ژکفر حسینی به اتمام رسیده است.


نرگس نوروز ابراهیمی به عنوان شاعر، فعال فرهنگی و دانش آموخته حقوق وعلوم سیاسی در ولایت پنجشیر/ افغانستان زمینی شده و اکنون ویرجنیای امریکا نفس می­‌کشد.


این مجموعه در قالب‌های سفید، کوتاهه، دوبیتی‌ و چارانه‌ سروده شده و عمدتا بیانگر درد، آوارگی، محرومیت زنان از تحصیل، عشق و آلام مردم افغانستان می­‌باشد:


مرا دل تنگ و آواره بگویید


میان سبزه‌ها خاره بگویید


اگر روزی گذر کردی به‌سویم


فقط دل‌تنگ و بی‌چاره بگویید


صدای انتحار


پسرم!


جرَقس هیزم است نترس


تو درین جا صدای انتحار را می‌شنوی؟


سفر کرده به کابل یارِ جانی


چه تنها گشت بی او زندگانی


بدونِ او منم پا مانده و پیر


شود آیا بیایی ای جوانی؟


در بخش سخن سبزمنش آمده است:


"بنیاد جهانی سخن­گستران سبزمنش به عنوان یک نهادِ مستقلِ فرهنگی و جهان­شمول به قول پروفسور سید حسن امین: (به پایمردی و درایت مؤسس و دبیرکل اجرایی آن(محترم الحاج دکتر بسم‌الله شریفی، شهروند شرافتمند، حقوقدان و شاعر افغانستانی) با رویکرد فرهنگی- ارزشی، اواخر سال 1394 خورشیدی در افغانستان تاسیس شده و اکنون در پیِ تلاش­های مؤثر دوست داران سبزمنش از حوزه ملی افغانستان به 31 کشور دنیا توسعه و گسترش یافته است).


بنیاد جهانی سبزمنش با درک رسالت فرهنگی و ارزشی؛ متعهد به تشویق و رشد شخصیت های فرهنگی بوده، می­کوشد با نشر آثار مفید، مؤثر و مورد نیاز جامعه به ویژه شعر و ادبیات، سهمی هرچند اندک در آگاهی بخشی، توسعه­ی فکر، معنویت، فرهنگ، ادب و معرفت انسانی ایفا نماید..."

اتمام خبر/


اخبار پیشنهادی

برچسب ها: خبرگزاری شعر تارنا شعر بنیاد جهانی سبزمنش جاوید فرهاد

اشتراک گذاری :

مطالب مرتبط

    نظرات


    لطفا نظرات خود را به زبان فارسی بنویسید و از نوشتن آن با الفبای لاتین خودداری کنید.