1403/5/11   ادبیات نمایشی   کدخبر: 12944   نظر: 0   بازدید: 1094   خبرنگار: زهره رضوانی چاپ

مستند "به نام کوچک هرمز" آماده نمایش

هرمز علی‌پور در قاب سینما

هرمز علی پور

زندگی و آثار هرمز علی‌پور، شاعر معاصر خوزستانی، دستمایه ساخت فیلم مستند «به نام کوچک هرمز» به کارگردانی عباس جان‌احمدی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری شعر ایران-تارنا: فیلم‌برداری  مستند بلند  «به نام کوچک هرمز» از پاییز ۱۴۰۱ به تهیه‌کنندگی و کارگردانی عباس جان‌احمدی آغاز شد و پس از فیلم‌برداری در شهرهای تهران، کرج، اهواز و مسجدسلیمان به اتمام رسید.


هرمز علی‌پور، اهل مسجدسلیمان است و در ۶۰ سال زیست هنری خود بیش از ۲۴ مجموعه شعر منتشر کرده است.عباس جان‌احمدی فعالیت سینمایی خود را از ابتدای دهه ۹۰ در سینمای خوزستان آغاز کرده و «به نام کوچک هرمز» نخستین فیلم مستند او با گرایش مستند پرتره به شمار می‌رود.


این فیلم که با پشتیبانی تولید خانه فیلم اهواز فیلم‌برداری شده، پس از طی مراحل فنی و تدوین، آماده نمایش عمومی و ارسال به جشنواره‌های داخلی و خارجی خواهد شد.


عوامل ساخت «به نام کوچک هرمز» به این شرح هستند: کارگردان و پژوهشگر: عباس جان‌احمدی، فیلم‌برداران: مهران کلنگ‌دار و علی خیری، صدابردار: محمود اسدی، مدیر تولید: مهرشاد رضایی، مجری طرح: رضا سیادت، پشتیبانی تولید: خانه فیلم اهواز، تهیه‌کننده: عباس جان‌احمدی.



با توجه به تأثیرگذاری عمیق هرمز علی‌پور در عرصه شعر معاصر ایران، این مستند نه تنها به بررسی زندگی و آثار او می‌پردازد بلکه به نحوه تأثیرگذاری او بر نسل‌های جدید شاعران و هنرمندان نیز اشاره می‌کند. «به نام کوچک هرمز» تلاش می‌کند تا با نگاهی جامع و تحلیلی، به بررسی ریشه‌های فرهنگی و ادبی آثار علی‌پور بپردازد و جایگاه او را در ادبیات معاصر ایران روشن‌تر کند.


اتمام خبر/

اخبار پیشنهادی

برچسب ها: خبرگزاری شعر اخبار شعر هرمز علی پور به نام کوچک هرمز عباس جان‌احمدی

اشتراک گذاری :

مطالب مرتبط

    نظرات


    لطفا نظرات خود را به زبان فارسی بنویسید و از نوشتن آن با الفبای لاتین خودداری کنید.