1403/6/3   ملل   کدخبر: 12962   نظر: 0   بازدید: 2137   خبرنگار: سمیه بحرکاظمی چاپ

کتاب "نوسرایان سبزمنش" به‌مناسبت هشتمین سالگرد تأسیس هفته‌نامه سبزمنش منتشر شد

نو سرایان سبزمنش

کتاب "نوسرایان سبزمنش" به‌مناسبت هشتمین سالگرد تأسیس هفته‌نامه سبزمنش امروز توسط واحد انتشاراتی سبزمنش و نشر پژوهشی‌نوآوران شریف منتشر شد

به گزارش خبرگزاری شعر ایران-تارنا: کتاب "نوسرایان سبزمنش" به‌مناسبت هشتمین سالگرد تأسیس هفته‌نامه سبزمنش، امروز به قلم دکتر بسم‌الله شریفی و با همکاری واحد انتشاراتی سبزمنش و نشر پژوهشی‌نوآوران شریف به‌چاپ رسید. این کتاب که در قطع رقعی و با ۱۹۰ صفحه منتشر شده است، به معرفی و ارائه نمونه‌اشعار شصت عضو بنیاد جهانی سبزمنش از پانزده کشور دنیا می‌پردازد.


کتاب به ویراستاری استاد ابراهیم حاج محمدی (قمر) و طراحی جلد عبدالله نیازی، پس از طی مراحل قانونی و دریافت شابک بین‌المللی، رده‌بندی کنگره، رده‌بندی دیویی و شماره کتاب‌شناسی ملی، در تهران به چاپ رسید.


در مقدمه کتاب، دکتر شریفی به تجددگرایی و تحولات اجتماعی و ادبی اشاره کرده و تاریخچه‌ای از تأثیرات ادبیات غربی بر شعر فارسی را بیان می‌کند. او معتقد است که علی اسفندیاری (نیما یوشیج) با پرداختن به شعر نو، به‌حق به عنوان «پدر شعر نو فارسی» شناخته شده است. همچنین، شخصیت‌های برجسته دیگری مانند سهراب سپهری، فروغ فرخزاد و مهدی اخوان ثالث نیز در این مسیر تأثیرگذار بوده‌اند.


کتاب "نوسرایان سبزمنش" به ترتیب حروف الفبا به معرفی زندگی‌نامه و نمونه‌اشعار هر یک از شصت عضو بنیاد جهانی سبزمنش که شامل کشورهای افغانستان، ایران، تاجیکستان، اوزبیکستان، هند، کانادا، آلمان، استرالیا، پرتغال، هلند، امارات، ترکیه، روسیه و سوئد می‌باشد، پرداخته است. برای هر عضو، بدون توجه به سمت‌هایشان در بنیاد و فعالیت‌های دیگرشان، سه صفحه اختصاص داده شده است.


دکتر بسم‌الله شریفی، مؤسس و دبیرکل اجرایی بنیاد جهانی سخن‌گستران سبزمنش، تا کنون ۲۵ عنوان کتاب تألیف و منتشر کرده و در حال تدوین کتاب دانش‌نامه شاعران معاصر (دایره‌المعارف پارسی‌سرایان جهان) به‌عنوان سفیر همدلی و همگرایی فارسی‌زبانان جهان است.


اتمام خبر/

اخبار پیشنهادی

برچسب ها: خبرگزاری شعر سایت شعر دکتر بسم الله شریفی بنیاد سبز منش نوسرایان سبزمنش

اشتراک گذاری :

مطالب مرتبط

    نظرات


    لطفا نظرات خود را به زبان فارسی بنویسید و از نوشتن آن با الفبای لاتین خودداری کنید.