1403/6/19   شعر امروز   کدخبر: 12980   نظر: 0   بازدید: 1245   خبرنگار: زهره رضوانی چاپ

در مراسم تکریم از وزیرفرهنگ و ارشاداسلامی؛

سهم فرهنگ و هنر در بودجه کشور به شدت پایین است/ نهادهای صنفی رقیب نیستند، بلکه رفیق راه‌اند

سیدعباس صالحی

سیدعباس صالحی بر اهمیت نقش فرهنگ و هنر در مقابله با انزوای ایران در سطح بین‌المللی تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شعر ایران-تارنا: آیین تکریم محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ دولت سیزدهم و معارفه سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت چهاردهم امروز دوشنبه (۱۹ شهریور) با حضور محمدرضا عارف معاون اول رئیس‌جمهور و جمعی از اهالی فرهنگ و هنر در تالار رودکی برگزار شد.سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در این مراسم به بیان دغدغه‌های خود در خصوص سهم اندک فرهنگ و هنر در بودجه کشور پرداخت و با اشاره به اینکه بودجه اختصاص داده شده به این حوزه تنها ۰.۶ درصد از کل بودجه کشور است، این رقم را بسیار پایین دانست. او اظهار داشت که بدون تقویت وضعیت اقتصادی فعالان فرهنگ و هنر، نمی‌توان انتظار بهبود وضعیت جامعه را داشت.


وی به نقش میانجی‌گری نخبگان در ایجاد وفاق بین دولت و ملت اشاره کرده و مشارکت فراگیر و غیرگزینشی نخبگان فرهنگ، هنر و رسانه را برای رسیدن به وفاق ملی ضروری دانست. صالحی همچنین تأکید کرد که برای موفقیت در این امر باید نهادهای صنفی را تقویت کرد و این نهادها نباید به‌عنوان رقیب، بلکه همکار در این راه تلقی شوند.


در پایان، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با توجه به تلاش دشمنان برای انزوای ایران، فرهنگ و هنر را اسب تیزرویی دانست که می‌تواند ایران را از این انزوا خارج کند و نقش ایرانیان خارج از کشور را در این مسیر کلیدی برشمرد.




اتمام خبر/




اخبار پیشنهادی

برچسب ها: خبرگزاری شعر تارنا سیدعباس صالحی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آیین تکریم و معارفه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

اشتراک گذاری :

مطالب مرتبط