1403/7/12   شعرنو   کدخبر: 12992   نظر: 0   بازدید: 1247   خبرنگار: سمیه بحرکاظمی چاپ

به همت موسسه فرهنگی اکو برگزار شد؛

رونمایی و نقد کتاب "گزینه اشعار" مهدی مظفری ساوجی

آئین رونمایی از ویراست جدید کتاب «گزینه اشعار مهدی مظفری ساوجی»

در مراسمی باشکوه به میزبانی دکتر سعدخان، ریاست موسسه فرهنگی اکو، کتاب "گزینه اشعار" مهدی مظفری ساوجی، شاعر، نویسنده و پژوهشگر برجسته، رونمایی و نقد شد.

به گزارش خبرگزاری شعر ایران-تارنا:در تاریخ ۱۰ مهرماه ۱۴۰۳، موسسه فرهنگی اکو به میزبانی دکتر سعدخان، میزبان مراسم رونمایی و نقد کتاب "گزینه اشعار" مهدی مظفری ساوجی بود. این کتاب مجموعه‌ای از برگزیده اشعار مظفری ساوجی را از هفت دفتر شعری او در بر دارد و مراسم با حضور جمعی از بزرگان ادب و هنر از جمله علی نصیریان، پرویز کیمیایی، بهاالدین خرمشاهی، اردشیر رستمی لیلا کردبچه، افشین عبداللهی و علی عزتی برگزار شد.


در این مراسم، سخنرانان به بررسی و تحلیل آثار این شاعر پرداختند. مهدی مظفری ساوجی با شعرهای خود توانسته است هم‌آیند با زمانه خویش، به بی‌تکلفی و خودانگیختگی در زبان و معنا دست یابد و شعری نوین و تأمل‌برانگیز خلق کند. به باور بسیاری از مدعوین، آثار او نماد پیوندی میان گذشته و حال، و نمایشی از عمق و گستردگی ادبیات فارسی است.

در مراسم رونمایی و نقد کتاب «گزینه اشعار» مهدی مظفری ساوجی، علی نصیریان با تجلیل از آثار ساوجی، به نقش برجسته او در معرفی غزل اجتماعی ایران اشاره کرد و از پژوهش‌های او در این زمینه تقدیر نمود. همچنین بهاءالدین خرمشاهی به اهمیت طرح جلد کتاب و نقدهایش بر آثار ساوجی پرداخت و او را به‌عنوان شاعری فرهنگ‌شناس و جهانی معرفی کرد.


در ادامه، لیلا کردبچه به پشتکار و دقت ساوجی در ویرایش آثارش و رعایت اقتصاد واژگان اشاره کرد و افشین عبداللهی به زبان ساده و امروزی او و تراژیک بودن فضای اشعارش پرداخت. او همچنین به توانایی ساوجی در شخصیت‌بخشی به کلمات و ایجاد فضایی نوستالژیک در شعرهایش اشاره کرد که با اشیاء ارتباطی صمیمانه برقرار می‌کند.

این رویداد فرهنگی که به پاسداشت جایگاه مهدی مظفری ساوجی اختصاص داشت، با استقبال پرشوری از سوی مخاطبان همراه شد و به تعالی بخشی در حوزه ادبیات و حافظه فرهنگی ایران کمک شایانی کرد.


اتمام خبر/

گالری خبر

اخبار پیشنهادی

برچسب ها: خبرگزاری شعر سایت شعر موسسه فرهنگی اکو مهدی مظفری ساوجی

اشتراک گذاری :

مطالب مرتبط

    نظرات


    لطفا نظرات خود را به زبان فارسی بنویسید و از نوشتن آن با الفبای لاتین خودداری کنید.