1403/7/14   ادبیات نمایشی   کدخبر: 12996   نظر: 0   بازدید: 3273   خبرنگار: زهره رضوانی چاپ

رونق هنر نمایش در محیط دانشجویی

جشنواره سراسری نمایش دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی

جشنواره سراسری نمایش دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی
جشنواره سراسری نمایش دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی

به همت باشگاه رشد استعدادهای هنری ادبی جوان در جشنواره سراسری نمایش دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی، هنر نمایش در محیط‌های دانشجویی با پویایی و رشد قابل توجهی روبرو خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شعر ایران - تارنا: جشنواره سراسری نمایش دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی که در آذرماه ۱۴۰۳ در واحد نجف‌آباد برگزار خواهد شد، دو بخش صحنه‌ای و نمایشنامه‌نویسی را در بر می‌گیرد.بیش از ۶۰ اثر در بخش نمایشنامه‌نویسی و در بخش صحنه نیز بیش از ۱۰۰ اثر  به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است  که از این میان ۴۴ اثر به مرحله بازبینی راه یافتند. گفتنی است این رویداد با هدف تقویت هنر تئاتر دانشجویی توسط باشگاه رشد استعدادهای هنری ادبی معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود.


در این خصوص دبیر علمی جشنواره دکتر شالی چنین اظهار داشت:


برای ارائه توضیحات بیشتر، تصمیم گرفته شده است که برای نویسندگان هر دو بخش یک کارگاه برخط برگزار شود تا گروه‌ها پیش از جشنواره فعالیت خود را شروع کنند. علاوه بر این، برای گروه‌های منتخب که در آذرماه در آیین پایانی جشنواره حضور خواهند داشت، در واحد نجف‌آباد کارگاه‌هایی با رویکرد توان‌افزایی برگزار خواهد شد.


این جشنواره به منظور پیگیری اهداف بلندتری توسط معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد توسط باشگاه رشد استعدادهای هنری و ادبی جوان برگزار می‌شود و هدف اصلی آن تقویت هنر تئاتر دانشجویی است.


این عضو هیات علمی دانشگاه آزاد در ادامه بیان کرد: این دوره از جشنواره سراسری تئاتر دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی، بعد از سی سال برگزار می‌شود که می‌توان آن را چهارمین دوره شمرد که در واحد نجف‌آباد برگزار خواهد شد.



او افزود: در طول این سی سال، اتفاقات زیادی رخ داده است. تعداد دانشگاه‌ها افزایش یافته و دانشجویان بسیاری وارد عرصهٔ تئاتر شده‌اند، حتی در بخش حرفه‌ای. این دانشجویان اکنون جزو فعال‌ترین و موثرین افراد در هنر تئاتر کشور محسوب می‌شوند.این جشنواره نه تنها به توسعهٔ هنر تئاتر در دانشگاه‌ها کمک می‌کند، بلکه به شناخت و ترویج استعدادهای جوان در این حوزه نیز کمک بزرگی خواهد کرد.


وی در پایان صحبت‌های خود از همه شرکت‌کنندگان و اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی و باشگاه رشد استعدادهای هنری ادبی جوان تشکر کرد و اظهار امیدواری کرد که این جشنواره بتواند به توسعه و پیشرفت هنر تئاتر در محیط دانشجویی کمک کند.


اتمام خبر/

اخبار پیشنهادی

برچسب ها: تارنا ادبیات خبرگزاری فرهنگی جشنواره نمایش

اشتراک گذاری :

مطالب مرتبط

    نظرات


    لطفا نظرات خود را به زبان فارسی بنویسید و از نوشتن آن با الفبای لاتین خودداری کنید.