1403/7/17   رویداد ها   کدخبر: 13000   نظر: 0   بازدید: 1442   خبرنگار: سمیه بحرکاظمی چاپ

نشست هم‌افزایی مؤسسه تهران‌نامه و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تهران برگزار شد

موسسه فرهنگی تهران نامه
موسسه فرهنگی تهران نامه

نشست هم‌افزایی مؤسسه تهران‌نامه و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تهران با حضور جمعی از فعالان فرهنگی امضا تفاهم نامه همکاری بین این دو نهاد برگزار شد.

به گزارش تارنا، در راستای پاسداشت هفته فرهنگی تهران، نشست هم‌افزایی بین مؤسسه تهران‌نامه و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تهران با حضور جمعی از فعالان فرهنگی برگزار شد. این نشست با هدف توسعه همکاری‌های فرهنگی و تقویت ارتباط میان نهادهای دولتی و خصوصی در حوزه فرهنگ، هنر، و گردشگری شکل گرفت.


صمد مؤمنی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان تهران، در این نشست اظهار داشت: "ما وظیفه داریم با بخش‌های خصوصی که در زمینه فرهنگی فعالیت دارند ارتباط برقرار کنیم و برخی از فعالیت‌های خود را با مشارکت این نهادها انجام دهیم. خلاقیت و عقلانیت در این مجموعه‌ها بیشتر جلوه می‌کند و ما باید فضا را برای کار مشترک فراهم کنیم. در چند سال گذشته، ارتباط بخش‌های دولتی با نهادهای مردمی و خصوصی قطع شده بود، اما من شخصاً این ارتباطات را دوباره برقرار کرده‌ام."


او همچنین تأکید کرد: "همکاری با بخش خصوصی می‌تواند در زمینه تشکیل باشگاه‌های فرهنگی در حوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری، گردشگری و اجتماعی مؤثر باشد. امیدواریم بتوانیم با مؤسسه تهران‌نامه فعالیت‌های مستمر و مؤثری را در جهت توسعه فرهنگی تهران انجام دهیم."


داریوش شهبازی، تهران‌پژوه و مدیر مؤسسه تهران‌نامه نیز افزود: "نزدیکی جریان اندیشمندان و نهادهای دولتی می‌تواند رهگشا و منجر به تولید علم کاربردی شود. این همکاری‌ها می‌تواند به رشد و توسعه فرهنگی تهران کمک کند. تهران با سابقه تاریخی و فرهنگی طولانی، در برخی حوزه‌ها نسبت به شهرهای نوظهور خاورمیانه عقب افتاده است و این موضوع نیازمند توجه جدی است."

او در ادامه گفت: با تفاهم نامه ای که با این نهاد امضا شده قرار است در ماه دو بار برنامه های تخصصی تهران نامه در زمینه های فرهنگی و تهران پژوهی با حضور اساتید ای حوزه در سالن اجتماعات ادارا ارشاد شهرستان تهران برگزار شود.


دکتر نسرین تیموریان، دبیر تشکل باشگاه کتاب‌خوانی کشور که در زمان تصدی خود در این نهاد بیش از ۶۵۶ باشگاه کتاب‌خوانی را راه اندای نمود از این همکاری‌ها استقبال کرد و افزود: ایجاد باشگاه‌های فرهنگی در تهران می‌تواند فرصتی مناسب برای تقویت فعالیت‌های فرهنگی در این شهر باشد. با همکاری‌های بیشتر میان نهادهای دولتی و مردمی، می‌توانیم بار دیگر فضای فرهنگی تهران را زنده کنیم."


در ادامه نشست، هنرمندان و اندیشمندان مختلفی از جمله استاد عباس صحاب، دکتر اردشیر صالح‌پور، دکتر عبدالمحمود رضوانی، استاد عباس رحیمی، دکتر علیرضا قاسم‌خانی، دکتر کیوان گلزارنیا، دکترجواد حق شناس،پریچهر شاهسوند، زینب سادات عارفی، زهرا غفاریان، نوشین بدرکوهی،آلیس شاه مرادیان و سمیه بحرکاظمی نیز حضور داشتند و بر اهمیت ایجاد باشگاه‌های فرهنگی برای توسعه هنر و فرهنگ تأکید کردند.


باشگاه‌های فرهنگی قرار است به عنوان مراکزی برای علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر، فرصتی را فراهم کنند تا بدون هزینه بتوانند به دانش‌افزایی و تبادل فرهنگی بپردازند. این برنامه می‌تواند نقشی کلیدی در افزایش آگاهی فرهنگی و بهبود زندگی اجتماعی شهروندان تهرانی ایفا کند.


اتمام خبر/

اخبار پیشنهادی

برچسب ها: تارنا تهران نامه داریوش شهبازی نسرین تیموریان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تهران صمد مومنی

اشتراک گذاری :

مطالب مرتبط