1403/7/23   تجسمی   کدخبر: 13012   نظر: 0   بازدید: 1022   خبرنگار: سمیه بحرکاظمی چاپ

نمایشگاه آثار هنرمندان ارمنی با هدف معرفی فرهنگ و ادب ارمنیان

موزه آرداک مانوکیان

به همت انجمن فرهنگی سیپان و با همکاری موزه آرداک مانوکیان، نمایشگاهی با هدف شناساندن فرهنگ و ادب ارمنیان و نمایش آثار هنرمندان معاصر ارمنی در روز یکشنبه ۲۲ مهرماه ۱۴۰۳ برگزار شد. در این نمایشگاه، بخشی از آثار هنرمندان برجسته ارمنی به نمایش درآمد.

به گزارش تارنا: روز یکشنبه ۲۲ مهرماه ۱۴۰۳، نمایشگاهی با همت انجمن فرهنگی سیپان و با همکاری موزه آرداک مانوکیان با مدیریت خانم الیش شاه مرادیان، با هدف شناساندن هرچه بیشتر فرهنگ و ادب ارامنه و آثار هنرمندان معاصر ارمنی، برگزار شد. در این نمایشگاه، آثار ارزشمندی از هنرمندان برجسته‌ای چون زنده‌یاد نشان تانیک، پایه‌گذار موزه‌های مختلف در ایران و مجسمه‌ساز برجسته، لیلیت تریان و لئونیت تاشچیان، به معرض نمایش گذاشته شد.


نمایشگاه همچنین به معرفی برخی دیگر از هنرمندان ارمنی پرداخت، از جمله نقاش و هنرمند مرمت‌کار استاد ستراک نظریان، قلم‌زن ماهر هراج مگردون، آلبرت آریستاکسیان، و همچنین نقاشانی چون گریگور یعقوبی، آرامازد نازاریان و وارتگس آسریانس. در کنار این‌ها، هنرمندان بانو ارمنی مانند سدا هاکوپیانس و دیانا هوانسیان در زمینه سوزن‌دوزی و ریما آذریان در معرق‌کاری نیز آثار خود را به نمایش گذاشتند.




در این مراسم با حضور ویژه صمد مومنی رییس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان تهران و نسرین تیموریان مدیر باشگاه کتابخوانی همراه بود، از استاد لوریس چکناوریان، موسیقی‌دان برجسته ارمنی ایرانی که ۲۱ مهرماه زادروز تولدشان است، و استاد ساموئل خاچیکیان، کارگردان و فیلم‌ساز تأثیرگذار سینمای ایران که ۲۹ مهرماه سالگرد تولدشان می‌باشد، تجلیل شد. همچنین یاد و خاطره سیراک ملکونیان، نقاش معاصر ایرانی ارمنی که در مردادماه گذشته درگذشت و از شاگردان مارکو گریگوریان بود، گرامی داشته شد. این نمایشگاه تجلی پیوندهای عمیق فرهنگی و هنری میان ایرانیان و ارمنیان بود و به دنبال آن است که هنر و فرهنگ غنی ارمنیان را به جهانیان بیشتر معرفی کند.


اتمام خبر/

اخبار پیشنهادی

برچسب ها: تارنا شعر موزه آرداک مانوکیان الیش شاه مرادیان

اشتراک گذاری :

مطالب مرتبط

    نظرات


    لطفا نظرات خود را به زبان فارسی بنویسید و از نوشتن آن با الفبای لاتین خودداری کنید.