1403/7/28   رویداد ها   کدخبر: 13015   نظر: 0   بازدید: 2333   خبرنگار: فهیمه علمداری چاپ

در مراسم تودیع و معارفه معاون فرهنگی وزارت ارشاد

عبدالحسین کلانتری:مسیر توسعه فرهنگ از گفت‌وگو می‌گذرد

عبدالحسین کلانتری:مسیر توسعه فرهنگ از گفت‌وگو می‌گذرد

در مراسم تودیع و معارفه معاون فرهنگی وزارت ارشاد، معاون جدید فرهنگی بر لزوم گفت‌وگو و مشارکت تمامی ذی‌نفعان فرهنگی تأکید کرد. او همچنین با اشاره به اهمیت بازنگری در مدل حکمرانی فرهنگی، از نیاز به تحول و تقویت زیست‌بوم فرهنگی سخن گفت.

به گزارش خبرگزاری شعر ایران-تارنا: در مراسم تودیع و معارفه معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، یاسر احمدوند، معاون پیشین، به تلاش‌های انجام‌شده در دوران مسئولیت خود اشاره کرد. او از ابتکاراتی همچون راه‌اندازی سامانه بازار کتاب، تلویزیون کتاب و نهادهای فرهنگی جدید سخن گفت و تلاش‌هایش برای تقویت رابطه بین معاونت فرهنگی و اصناف مرتبط را بر اساس اسناد بالادستی تبیین کرد.



عبدالحسین کلانتری، معاون جدید فرهنگی وزارتخانه، در سخنرانی خود بر لزوم گفت‌وگو و تعامل در حوزه فرهنگ تأکید کرد. او ضمن قدردانی از اعتماد وزیر فرهنگ، بر اهمیت مشارکت ذی‌نفعان مختلف در فرایند حکمرانی فرهنگی و ضرورت تحولات عمیق در این حوزه اشاره کرد. کلانتری باور دارد که گفت‌وگو و اجماع میان تمامی بازیگران عرصه فرهنگ راهی اجتناب‌ناپذیر برای رسیدن به پایداری فرهنگی است.


کلانتری با اشاره به تحولات جهانی، از نیاز به بازنگری در مدل‌های حکمرانی فرهنگی سخن گفت و بیان کرد که این بازنگری‌ها با توجه به گسترش فناوری‌های جدید و تغییرات اجتماعی ضروری است. او همچنین بر تفاوت منطق حوزه فرهنگ با عرصه‌های سیاست و اقتصاد تأکید کرد و خاطرنشان کرد که عرصه فرهنگ نیاز به استقلال و تفاهم دارد.


معاون فرهنگی جدید همچنین از اهمیت عدالت فرهنگی در ابعاد مختلف جغرافیایی، قومی، جنسی و نسلی سخن گفت. او به کمبودهای موجود در این حوزه اشاره و بر لزوم تقویت بسترهای نوآوری و توجه به ظرفیت‌های استارتاپی در صنایع خلاق و صنعت چاپ و نشر تأکید کرد.


کلانتری در پایان با تأکید بر مدیریت مشارکتی در معاونت فرهنگی، بر اهمیت تکریم و استفاده از توانمندی‌های همکاران و متخصصان تأکید کرد. او معتقد است که تحولات مورد نیاز در حوزه فرهنگ تنها با همکاری و مشارکت همگان محقق خواهد شد و باید به‌عنوان یک گروه هم‌سرنوشت عمل کرد.


اتمام خبر/

اخبار پیشنهادی

برچسب ها: تارنا خبرگزاری فرهنگی عبدالحسین کلانتری معاون فرهنگی وزارت ارشاد

اشتراک گذاری :

مطالب مرتبط

    نظرات


    لطفا نظرات خود را به زبان فارسی بنویسید و از نوشتن آن با الفبای لاتین خودداری کنید.