1403/7/29   رویداد ها   کدخبر: 13026   نظر: 0   بازدید: 3230   خبرنگار: فهیمه علمداری چاپ

جشنواره شعر «گردشگری تهران»

جشنواره شعر «گردشگری تهران» با هدف معرفی میراث فرهنگی پایتخت برگزار می‌شود

جشنواره شعر گردشگری تهران با هدف ثبت و معرفی تاریخ و میراث فرهنگی پایتخت به‌زودی برگزار می‌شود. این رویداد فرهنگی به همکاری ستاد گردشگری شهرداری تهران و نهادهای فرهنگی دیگر برگزار خواهد شد و از شاعران و علاقه‌مندان به این هنر دعوت می‌کند تا آثار خود را ارسال کنند.

به گزارش خبرگزاری شعر ایران-تارنا: جشنواره شعر گردشگری تهران به منظور معرفی و ثبت تاریخ و میراث فرهنگی این شهر در حال برگزاری است. به گزارش ایسنا، ستاد گردشگری شهرداری تهران با هدف جلب مشارکت ادیبان و اهالی شعر و هنر، اقدام به برگزاری نخستین جشنواره شعر گردشگری کرده است. این جشنواره به ترویج جاذبه‌های تاریخی و گردشگری، مفاخر و آداب و رسوم تهران می‌پردازد و با همیاری سایر نهادهای فرهنگی فعال در این حوزه برگزار می‌شود.


موضوعات مرتبط با هویت تهران از قبیل موزه‌ها، خانه‌های تاریخی، طبیعت و تفرجگاه‌ها، نمادهای هویتی، آداب و رسوم محلات قدیمی، یادمان‌های شهدا و فضای سبز از محورهای این جشنواره هستند. ستاد گردشگری شهرداری تهران اعلام کرده است که نتایج این رویداد پس از جمع‌آوری آثار در قالب یک مجموعه منتشر خواهد شد.


پوستر جشنواره در تاریخ ۲۵ مهرماه با حضور مقامات مختلف از جمله رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران و مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران رونمایی شد. حضور برای شاعران و علاقه‌مندان آزاد است و قالب اشعار می‌تواند کلاسیک، نیمایی، سپید، قصیده، رباعی، سرود و ترانه باشد. مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره از طریق وب‌سایت visit.tehran.ir تا تاریخ ۳۰ آذرماه تعیین شده است.

اتمام خبر/

اخبار پیشنهادی

برچسب ها: تارنا سایت شعر شهرداری تهران جشنواره شعر گردشگری تهران جشنواره شعر

اشتراک گذاری :

مطالب مرتبط

    نظرات


    لطفا نظرات خود را به زبان فارسی بنویسید و از نوشتن آن با الفبای لاتین خودداری کنید.