1400/12/23   شعر امروز   کدخبر: 1413   نظر: 0   بازدید: 4607   خبرنگار: شمیلا شهرابی چاپ

با حضور اهالی هنر برگزار شد:

جشن شانزده سالگی کانون ادبی زمستان

جشن شانزده سالگی کانون ادبی زمستان

شانزدهمین سالگرد کانون زمستان با آیین نکوداشت محمد سریر و جمعی از اهالی هنر در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شعر ایران تارنا-  مراسم شانزدهین سالگرد کانون ادبی زمستان با حضور جمعی از اهالی هنر در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.

در ابتدا سجاد عزیزی آرام از سالهای پر فراز و نشیب شانزده سال تجربه این کانون و همچنین  تلاش برای برگزاری مراسم در زمان اپیدمی کرونا صحبت کرد.

سپس با معرفی چندی از شاعران و مهمانان برنامه با شعر خوانی محمود اکرامی آغاز شد و با شعر خوانی سید حسین متولیان و مصطفی رحماندوست ادامه پیدا کرد.

رحماندوست  با خواندن شعر نوستالژی انار سخن خود را به اتمام رساند. در ادامه با دعوت احسان افشاری و مثنوی خوانی این بخش به پایان رسید. 



شانزدهمین سلگرد کانون ادبی زمستان


بعد از تشکر سجاد عزیزی آرام از خانم مقصد لو ،محمد رضا چراغعلی خانم نازی کاوسی و الیا سهمی طراحان لباس کانون ادبی زمستان، فواد امیری آهنگساز  و آیدین نظمی خواننده برای اجرای موسیقی به صحنه دعوت شدند و دو ترانه بنام سکوت و سردرگم با ترانه داوود رحمت الهی را اجرا کردند.

بیژن ارژن رباعی سرا و غزلسرا نیز به مناسبت تکریم نظامی گنجوی بخشی از منظومه شیرین و فرهاد خود را با روایتی جدید اجرا کرد.

در این مراسم با اجرای موسیقی محمد معتمدی و نوازندگی محمدعلی چراغعلی و همچنین دریافت اولین بیمه نامه هنرمندان از دست دکتر مظلومی مدیر بیمه تعاون ادامه پیدا کرد. 






در این دوره از جشن سالانه کانون زمستان به امر بزرگ و قابل ستایش دیگری پرداخته شد و آن هم نکوداشت «محمد سریر» استاد و پیشکسوت آهنگسازی بود.

محمد سریر  آهنگسازی، ،تدریس در دانشکده صدا وسیما، عضو شورای عالی موسیقی و عضو کمیسیون یونسکو و....را در کارنامه هنری خود دارد

از آثار سریر میتوان به همکاری های او با استاد محمد نوری اشاره کرد.

در ادامه نکوداشت دو فیلم پیام تبریک از هوشنگ کامکار و شمس لنگرودی پخش شد.

برای اهدای تندیس نکوداشت مینا رکنی و نگین سریر همسر و دختر  محمد سریر  و همچنین حمید رضا نوربخش، عباس سجادی، محمدرضاچراغعلی، مصطفی رحماندوست، محمد معتمدی، سعیده قدس بنیاگزار  موسسه محک و محمدرضا عقیلی به روی صحنه دعوت شدند.

همسر ایشان مینا رکنی از آغاز زندگی با عشق و ادامه آن تاکنون صحبتکرد و نگین سریر با اشک های جاری شده از علاقه و محبت به پدر گفت پدرشان تنها دارایی باارزش زندگی آنها است.سپس « محمد سریر»به جایگاه دعوت و با اهدا عکس یادبود و تندیس عکس یادگاری گرفته شد.





در حرکتی بسیار ابتکاری حمیدرضا غلامعلی و محمد رضا چراغعلی ترانه ایران با آهنگسازی محمد سریر را به زیبایی اجرا کردند.

با خوانده شدن« رضا رفیعی»  و«دکتر مظلومی» اهدا بیمه نامه دوم به شاعر گرامی کشور انجام شد، دکتر مظلومی دقایقی چند در سخنرانی ایراد نمود و از اهداف بیمه تعاون برای هنرمندان سخن گفت.

اشعار طنز «رضا رفیع» رونق و شادی زیادی به این برنامه بخشید.در پایان شعرخوانی ها امید صباغ نو برای اجرای به روی صحنه فراخوانده شد.

در اختتامیه جشن شانزدهمین سالگرد کانون زمستان مهمانان حاضر در جمع برای فوت کردن شمع کیک تولد زمستانی ها به جایگاه خوانده شدند و با عکس یادگاری برنامه به اتمام رسید.




اتمام گزارش /

گالری خبر

اخبار پیشنهادی

برچسب ها: خبرگزاری شعر تارنا کانون ادبی زمستان سجاد عزیزی آرام رادیو تارنا فرهنگسرای اندیشه محمد سریر جشن شانزده سالگی کانون ادبی زمستان نکوداشت محمد سریر محمد معتمدی آقای زمستان جشن کانون زمستان فواد امیری شانزدهمین سالگرد کانون ادبی زمستان

اشتراک گذاری :

مطالب مرتبط

    نظرات


    لطفا نظرات خود را به زبان فارسی بنویسید و از نوشتن آن با الفبای لاتین خودداری کنید.