1401/03/01   شعر امروز   کدخبر: 1447   نظر: 0   بازدید: 2654   خبرنگار: زهره رضوانی چاپ

رونمایی از شاعرانه های کتاب

بررسی نمایشگاه کتاب ۱۴۰۱

بررسی نمایشگاه کتاب ۱۴۰۱

بررسی پربازدیدترین مراسم های شاعران در سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

به گزارش خبرگزاری شعر ایران - تارنا: پس از دو سال خاموشی بالاخره شاهد طلوع نمایشگاه کتاب تهران بودیم، هر چند کم فروغ بود اما بودنش دل اهالی قلم را گرم کرد.

معضل گرانی کتاب، برنامه‌ریزی دقیقه نودی در برگزاری نمایشگاه کتاب در کنار کتاب های کم محتوا و مخاطب کتاب زده در فضای نمایشگاهی کوچک در ایام کرونا و ... دلایلی بود که کمتر از سالهای گذشته این نمایشگاه مورد استقبال قرار گرفت. اما شاعرانی که در این ایام قرنطینه و محدودیت ها فرصتی برای رونمایی مجموعه آثار خود نداشتند نمایشکاه را غنیمت دانستند و مراسم های بزرگ و کوچک را ترتیب اثر دادند.


از نمایشگاه کتاب چه خبر ...


در سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران انتشارات حوزه ادبی فعال بودند و چندین کتاب هم رونمایی شد.

حضور نیما ایمانی با مجموعه جدید خود با نام اطراف جنون که به همت نشر شالگردن منتشر شد.

جشن امضای این اثر که در چاپ های اول و دوم با مراسم اینترنتی برگزار شده بود در سی و سومین نمایشگاه کتاب در چاپ سوم خود از آن رونمایی شد.





جشن امضای «دنیای این روزای من»  اثر روزبه بمانی

در جریان نمایشگاه کتاب امسال پرشورترین طرفداران متعلق به روزبه بمانی با مجموعه دنیای این روزای من بود که در غرفه انتشارات نگاه ازدحام زیادی را ایجاد کرده بود ، گویا سالن کنسرتی از دیدار روزبه بمانی و علاقمندان به او تشکیل شده بود که اینبار برای جشن امضای او آمده بودند. البته سال 95 جشن پر زرق برقی را به خود گرفت اما با این حال در نمایشگاه 1401 نیز برای خرید و امضای «دنیای این روزای من» صف کشیدند.






دیدار شمس لنگرودی با هوادارنش...


 علاقمندان به این شاعر و پژوهشگر ادبی در انتشارات نگاه حضور به هم رساندند و در جشن امضای باشکوهی شرکت کردند. وی نشست گفتگو محوری را نیز ترتیب داد گفتنی است تمام مجموعه آثار این شاعر توسط او امضا و تقدیم علاقمندان گردید.





جدیدترین اثر حامد عسکری با نام گدار


حامد عسکری امسال با مجموعه گدار به نمایشگاه کتاب آمد که با حضور جمع زیادی از اهالی فرهنگ و هنر رونمایی شد و پر حاشیه ترین اتفاق این رونمایی مصاحبه حامد عسکری بود او اذعان داشت دختری قبل از نمایشگاه به من پیام داد پول های یک ماهم را جمع کردم تا شال بخرم اما با پولش میخواهم کتاب شما را بخرم این عنوان خبری یکی از احساسی ترین اتفاقات نمایشگاه بود.

کتاب گدار جدیدترین اثر حامد عسکری است که مجموعه خاطرات دوران کودکی او را شرح می‌دهد.





از رسانه تا شعر


در برپایی سی و سومین نمایشگاه کتاب اهالی رسانه نیز سهم عمده ای را به خود اختصاص دادند. شاعرانی که تجربه کار در رسانه و اجرا در کارنامه خود داشتند توانستند مراسمی درخور اجرا کنند.

مژده لواسانی شاعر و مجری محبوب این روزها با کتاب به چهل سالگی ات رسیدم در نمایشگاه حضور داشت. همچنین محمد شیخی با مجموعه غزل پیچیده در سالن کتاب شهر مراسمی خوب همراه با نشست شاعران  برگزار کرد و همچنین عبدالجبار کاکایی شاعر نام آشنای روزگار ما با مجموعه کتاب لگدکوب خیال که اولین مجموعه گفتگو های رسانه ای وی بود در نمایشگاه حضور داشتند.ارونمایی این مجموعه ها از مهم ترین رویداد های سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بود.





انتهای خبر / 


گالری خبر

اخبار پیشنهادی

برچسب ها: مژده لواسانی محمد شیخی خبرگزاری شعر تارنا نمایشگاه کتاب حامد عسکری شمس لنگرودی روزبه بمانی نیما ایمانی اطراف جنون عبدالجبار کاکایی لگدکوب خیال سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران نمایشگاه کتاب 1401 انتشارات شالگردن دنیای این روزای من دنیای این روزای من روزبه بمانی دنیای این روزای من انتشارات نگاه روزبه بمانی نمایشگاه کتاب شمس لنگرودی نمایشگاه کتاب گدار حامد عسکری گدار به چهل سالگی ات رسیدم پیچیده کتاب گدار

اشتراک گذاری :

مطالب مرتبط

    نظرات


    لطفا نظرات خود را به زبان فارسی بنویسید و از نوشتن آن با الفبای لاتین خودداری کنید.