1401/05/05   شعر امروز   کدخبر: 1508   نظر: 0   بازدید: 1208   خبرنگار: شمیلا شهرابی چاپ

رونمایی دو اثر شعر و رمان «میترا زارع» در انجمن دل نویس

رونمایی دو اثر شعر و رمان «میترا زارع» در انجمن دل نویس

مجموعه اشعار «گل ها دروغ نمی گویند» و رمان «قوها ماه می عاشق میشن» دو اثر میترا زارع در انجمن دل نویس و با حضور حسن اسدی شبدیز کارشناس و حمیدرضا امیرافضلی منتقد ادبی رونمایی و نقد و بررسی شد.

به گزارش خبرگزاری شعر ایران - تارنا: عصر دوشنبه سوم مرداد ماه نشست انجمن ادبی دلنویس در خانه فرهنگ آیه با حضور شاعران و نویسندگان برگزارشد.

در این نشست که به دبیری ندا غفار زاده و‌ با حضور حسن اسدی شبدیز کارشناس و حمیدرضا امیرافضلی منتقد ادبی برگزار شد از مجموعه «شعر گل ها دروغ نمی گویند» و رمان « قوها ماه می عاشق میشن» از آثار «میترا زارع » رونمایی شد.

در این محفل ادبی ، شاعرانی چون ابوالفتح پاشاپوری، حمیدرضا بصیرت، محمدحسن جنتی، رضا پناهیان آلوارس، بابک وهابی، نصرالله ابراهیمی، آزاده سرلک و مریم عارفانی حضور یافتند و جلسه با موسیقی زنده «نی و تار»  آغاز شد و‌ با شعرخوانی محمدرضا ترنگ، شمیلاشهرابی، نوشین نائینی، امید استیفا، محمدحسن جنتی، پریسا عباسی و  حمید رضا بصیرت ادامه یافت.


سپس «حمیدرضا امیرافضلی» نویسنده و منتقد ادبی، به نقد کتاب قوها ماه می عاشق میشن پرداخت. حمیدرضا امیرافضلی در نقد تحلیلی اثر به زاویه نگاه نویسنده در رمان اشاره کرد و با تبیین روانشناختی عواطف انسانی در آثار ادبی گفت بعضی از ما در اوج خوشبختی هم یک او در زندگی کم داریم، همه ما و همه آدم ها در جوامع بشری یک او را گم کرده ایم یا به دنبال یک او هستیم.

امیرافضلی در ادامه گفت قصه فارغ از از قالب های کلاسیک داستان و درونمایه محور شکل می گیرد و در شخصیت پردازی با تک قهرمان مواجه نیستیم. این منتقد ادبی ضمن تمجید از قدرت نویسنده در صحنه پردازی ها اضافه کرد در این رمان عاشقانه و روانشناختی که فضایی ماتریکس وار را ترسیم می کند، بینش های کهن مثل تناسخ با نگاه علمی و مبحث خاطرات ژنی توجیه پیدا می کنند و این نگاه موشکافانه نویسنده را تحسین کرد. 


در ادامه‌ی نقد اثر، میترا زارع به توضیح مباحث علمی در رمان «قوها ماه می عاشق می شوند» پرداخت و در تفسیر خاطرات ژنی گفت: خاطرات می توانند مانند سایر ویژگی های خلقی از طریق ژن و به صورت مورثی  به ما منتقل شوند.


«میترا زارع» همچنین در مورد کتاب «گل ها دروغ نمی گویند» به این موضوع اشاره کرد که شعر می تواند مکنونات قلبی شاعر باشد که به زبان شعر بر قلم جاری می شود.





در بخش دیگری از برنامه شاعران طنزپرداز بابک وهابی، سید علی مصطفوی و محمدرضا ترنگ به خوانش آثار طنز، پرداختند.

محفل شعر دلنویس با شعر خوانی آزاده سرلک، ابراهیم نصراللهی، لی لی سنگچی، فاطمه جعفری، رها آزاد، نسرین آقاپور، مریم عارفانی، حمیدرضا ایلانلو و علی طاهری ادامه یافت.


در این نشست  مختار فولادرگ، فریبرز میثاقی، فاطمه خسروی، علی صداقت، ابراهیم نصرالهی، فاطمی، کاظمی، طاهری، عابر پیاده، امیراحمد حدادنیا، نازی پوربختیار، پریوش گودرزی، سمیه حکیم پور، سپیده اسدی، دنیا زینالی، سیدعلی مصطفوی، فاطمه محمدی، فریدون علیزاده حضور داشتند و علاوه بر تهران شاعرانی از اصفهان، قم و کرج نیز مهمان این برنامه ادبی بودند. 


این نشست ادبی با اجرای موسیقی زنده توسط مهرداد بابایی شاعر و نوازنده و جشن تولد شاعران مرداد ماهی حاضر در جلسه پایان یافت.

اتمام خبر/


گالری خبر

اخبار پیشنهادی

برچسب ها: خبرگزاری شعر تارنا حمیدرضا امیرافضلی حسن اسدی شبدیز ندا غفار زاده شعر گل ها دروغ نمی گویند قوها ماه می عاشق میشن میترا زارع انجمن ادبی دلنویس

اشتراک گذاری :

مطالب مرتبط

    نظرات


    لطفا نظرات خود را به زبان فارسی بنویسید و از نوشتن آن با الفبای لاتین خودداری کنید.