1401/05/09   ادبیات نمایشی   کدخبر: 1509   نظر: 0   بازدید: 1557   خبرنگار: زهره رضوانی چاپ

پروین اعتصامی در شبکه مخفی زنان

پروین اعتصامی در شبکه مخفی زنان

فیلم / نقش پروین اعتصامی با بازی باران کوثری یکی از نقش های کلیدی سریال شبکه مخفی زنان به کارگردانی افشین هاشمی است.

به گزارش خبرگزاری شعر ایران تارنا : سریال شبکه مخفی زنان که  پخش آن از هفت مرداد شروع شده است از پروین اعتصامی در فیلم خود بهره برده است.

در خلاصه این سریال آمده: وزارت فرهنگ و هنر در سال ۱۳۱۰ تصمیم به تشکیل کانون بانوان گرفته تا با تشکل‌های مشابه رقابت و سپس آن ها را حذف کند. میرزا محمود زنبورکچی کارمند عالی‌رتبه‌ اداره‌ سجل احوال، دعوت می شود تا در کنار دلبرجان تاجرباشی مسئولیت انتخاب اعضا و سپس فعالیت کانون را بر عهده بگیرد و …


باران کوثری که عهده دار نقش پروین اعتصامی است برای تغییر نام خود از درخشنده به پروین به ثبت احوال مراجعه میکند و این شروع قصه ای است برای ورود این بانوی شاعر به شبکه مخفی زنان.

رخشندهٔ اعتصامی (۲۵ اسفند ۱۲۸۵ – ۱۵ فروردین ۱۳۲۰) معروف به پروین اعتصامی، شاعر ایرانی بود. او بیشتر به دلیل به کار بردن سبک شعریِ مناظره در شعرهایش معروف است. مضامین و معانی اشعار او، توصیف‌کنندهٔ دلبستگی عمیق وی به پدر، استعداد و شوق فراوان او به آموختن دانش، روحیهٔ ظلم‌ستیزی و مخالفت با ستم و ستمگران و حمایت و ابراز همدلی و همدردی با محرومان و ستم‌دیدگان است. همچنین از او به عنوان «مشهورترین شاعر زن ایران» یاد شده‌است.

پدر او یوسف اعتصامی آشتیانی، از شاعران و مترجمان دوران خود بود که دوره ای به عنوان نماینده مردم تبریز در مجلس ملی حضور داشت.

پروین اعتصامی در ۱۵ فروردین ۱۳۲۰ و در سن سی و چهار سالگی دارفانی را وداع گفت.

افشین هاشمی کارگردان این مجموعه با انتشار این سکانس‌ها در صفحه شخصی‌اش نوشت: «سعی کردیم زاویه دوربین و حتی زاویه سر بازیگر، مشابه همان تصویری باشد که از پروین اعتصامی، در ذهن همگان ثبت شده است.»






برای تماشای فیلم پروین اعتصامی با بازی باران کوثری لینک را لمس کنید.



پایان خبر /

اخبار پیشنهادی

برچسب ها: خبرگزاری شعر پروین اعتصامی باران کوثری باران کوثری پروین اعتصامی شبکه مخفی زنان رخشنده اعتصامی

اشتراک گذاری :

مطالب مرتبط

    نظرات


    لطفا نظرات خود را به زبان فارسی بنویسید و از نوشتن آن با الفبای لاتین خودداری کنید.