1401/05/18   شعر امروز   کدخبر: 1519   نظر: 0   بازدید: 1126   خبرنگار: زهره رضوانی چاپ

در تماس تلفنی با یلدا ابتهاج

اعلام آمادگی وزارت فرهنگ برای تشییع پیکر هوشنگ ابتهاج در ایران

اعلام آمادگی وزارت فرهنگ برای تشییع پیکر هوشنگ ابتهاج در ایران

دستیار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تماس تلفنی با یلدا ابتهاج فرزند مرحوم ابتهاج، از آمادگی این وزارتخانه برای انتقال و تشییع پیکر زنده یاد امیرهوشنگ ابتهاج (سایه)در ایران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شعر ایران - تارنا، محمود شالویی به نمایندگی از محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تماس تلفنی با یلدا ابتهاج دختر زنده یاد امیرهوشنگ ابتهاج ضمن ابلاغ پیام تسلیت وزیر فرهنگ به ایشان، از آمادگی این وزارتخانه برای هرگونه همکاری در انتقال پیکر مرحوم هوشنگ ابتهاج (سایه) به ایران و تشییع این شاعر معاصر در وطن خبر داد.

دستیار وزیر فرهنگ در این زمینه گفت: یقینا هوشنگ ابتهاج یکی از افتخارات شعر و ادبیات  کشور ما است و حالا که او را از دست داده‌ایم موجب تاسف و تاثر است.

محمود شالویی در ادامه گفت: از زمان بستری شدن استاد ابتهاج در بیمارستان بنا به تاکید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ما از طریق خانم یلدا ابتهاج همواره جویای آخرین وضعیت سلامتی وی بودیم.

او ادامه داد: امروز هم بلافاصله پس از دریافت خبر درگذشت این شاعر، در تماس تلفنی با دختر آن زنده یاد، پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را به خانواده وی ابلاغ و مراتب همکاری و همراهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را به منظور انتقال پیکر سایه به ایران اعلام کردیم.

"هوشنگ ابتهاج" متخلص به « سایه » که چندی پیش در بیمارستان کلن آلمان به دلیل نارسایی کلیوی بستر بیماری بود، بامداد چهارشنبه مرداد ۱۴۰۱ درگذشت.



انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی

برچسب ها: خبرگزاری شعر تارنا هوشنگ ابتهاج سایه سایت شعر تشییع هوشنگ ابتهاج محمود شالویی

اشتراک گذاری :

مطالب مرتبط

    نظرات


    لطفا نظرات خود را به زبان فارسی بنویسید و از نوشتن آن با الفبای لاتین خودداری کنید.