1401/05/24   شعر امروز   کدخبر: 1521   نظر: 0   بازدید: 1202   خبرنگار: فهیمه علمداری چاپ

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان:

مراسم خاکسپاری مرحوم ابتهاج جمعه در رشت برگزار می شود

مراسم خاکسپاری مرحوم ابتهاج جمعه در رشت برگزار می شود

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان امروز در نشست هماهنگی برگزاری مراسم خاکسپاری استاد هوشنگ ابتهاج گفت: این مراسم صبح جمعه با حضور جمعی ازمسولان کشور و استان، هنرمندان و هنردوستان در رشت برگزار می‌شود.

به گزارش تارنا - رضا ثقتی مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان، با بیان اینکه مراسم خاکسپاری در رشت راس ساعت ۹ صبح روز جمعه، ۲۸ مرداد برگزار می شود، خاطرنشان کرد: برنامه ریزی ها و هماهنگی ها جهت برگزاری مراسمی باشکوه با حضور خانواده مرحوم هوشنگ ابتهاج و اهالی فرهنگ و هنر استان و کشور انجام شده است.

رضا ثقتی در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به برگزاری مراسم خاسپاری پیکر استاد هوشنگ ابتهاج در رشت، اظهار کرد: در ساعات اولیه فقدان استاد، شاهد ارسال پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر اعلام آمادگی جهت انتقال پیکر ایشان به ایران بودیم.

وی با بیان اینکه پیکر استاد ابتهاج غروب چهارشنبه از آلمان به فرودگاه امام خمینی تهران منتقل می‌شود افزود: صبح پنجشنبه هم مراسم بزرگداشت استاد ابتهاج از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار وحدت تهران برگزار شده و نماز هم در همانجا برپیکر این هنرمند برجسته کشورمان اقامه خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از برگزاری مراسم بزرگداشت مرحوم ابتهاج در تالار وحدت تهران خبر داد و عنوان کرد: این مراسم که همراه با بزرگداشت و اقامه نماز بر پیکر خواهد بود، روز پنجشنبه برگزار می شود و پس از آن شاهد انتقال پیکر به گیلان خواهیم بود.

ثقتی با بیان اینکه مراسم خاکسپاری در رشت راس ساعت ۹ صبح روز جمعه، ۲۸ مرداد برگزار می شود، خاطرنشان کرد: برنامه ریزی ها و هماهنگی ها جهت برگزاری مراسمی باشکوه با حضور خانواده مرحوم ابتهاج و اهالی فرهنگ و هنر استان و کشور انجام شده و امیدواریم مراسمی در خور شان، مانا و ماندگار برگزار شود.

امیرهوشنگ ابتهاج (هـ. ا. سایه) که در تیرماه ۱۴۰۱ به دلیل نارسایی کلیوی در بیمارستانی در شهر کلن آلمان بستری و تحت درمان قرار گرفته بود، بامداد چهارشنبه ۱۹ مرداد در ۹۴سالگی درگذشت.

انتهای پیام/

گالری خبر

اخبار پیشنهادی

برچسب ها: خبرگزاری شعر تارنا هوشنگ ابتهاج سایه خاکسپاری هوشنگ ابتهاج رضا ثقتی

اشتراک گذاری :

مطالب مرتبط

    نظرات


    لطفا نظرات خود را به زبان فارسی بنویسید و از نوشتن آن با الفبای لاتین خودداری کنید.