1401/09/15   شعر امروز   کدخبر: 1577   نظر: 0   بازدید: 1186   خبرنگار: شمیلا شهرابی چاپ

کتاب زندگینامه‌ی سایه رونمایی شد

کتاب زندگینامه‌ی سایه رونمایی شد

کتاب زندگینامه‌ی هوشنگ ابتهاج شاعر پر آوازه‌ی معاصر با نام مستعار (ه.ا سایه) توسط دکتر «بسم الله شریفی» گردآوری شد. در این کتاب دکتر شریفی مدیر و موسس بنیاد جهانی «سخن‌ گستران سبزمنش» به زوایای زندگی هوشنگ ابتهاج پرداخته است و آنچه این اثر را بر سر زبان‌ها انداخته است تالیف شعر هفتاد شاعر ایرانی و افغانی در این کتاب است گفتنی است موضوع این اشعار نکوداشت و یادبود آسمانی شدن این شاعر است

به گزارش خبرگزاری شعر ایران - تارنا در روز سه‌شنبه هشتم آذرماه سال ۱۴۰۱ در سالن اجتماعات خبرگزاری ایکتا (خبرگزاری قرآن ) مراسم رونمایی کتاب «هوشنگ ابتهاج» برگزار شد. اجرای این مراسم با «عباس کریمی عباسی» و با مدیریت صاحب اثر «بسم الله شریفی» بود.
در این نشست حضور شاعران افغانی تبار قابل توجه بود.
و همچنین حضور: دکتر پریوش ابراهیمی، محسن میقانی، دکتر مریم جلالونو، دکتر آلا سعیدی، دکتر گلابمیر رحمانی، هلال فرشیدورد، شمیلا شهرابی، مینا نصر، علی اصغر خدایی، آذر تقویزاده،  مسعود فایزی، بهنام سعادتیان، آقای رضا حماطی، عباس کریمی عباسی و تعدادی زیادی از همکاران خبرگزاری ایکنا، تارنا و سخن گستران سبز منش قابل ارج بود.





در ابتدا مراسم، دکتر شریفی سخنرانی کوتاهی در خصوص هدف جمع آوری اشعار شاعران در مدح و نکوداشت «هوشنگ ابتهاج» در کتاب خود توضیحاتی را برای حضار ایراد نمود.
سپس به ارزش  زبان ادبیات فارسی و گستره‌ی  آن در بین کشورها و ملل فارسی زبان پرداخت. در ادامه همچنین از کشورهای همسایه ایران، پاکستان، تاجیکستان، هند، افغانستان یاد کرد. و به ارزشمندی زبان فارسی در بین ملل‌ها اشاره کرد. و آن را مایه مباهات هر فارسی زبان برشمرد.
دکتر شریفی در ادامه سخنان خود از دکتر پریوش ابراهیمی سخنانی در مورد سایه ایراد نموده و غزلی را نیز خوانش کردند.

مجری مراسم بعد از رونمایی کتاب از هنرمندان و شاعران حاضر برای خوانش اشعار خود دعوت به عمل آورد‌.

از دیگر شاعران در این نشست:
عبدالقاهر خالقی، استاد محب الله سروانی، عبدالاحد احدی، غلامرضا اکبری شریف، آقای موسوی، مسعود فایزی، بهنام سعادتیان و بانو صبا رضائی منش نیز حضور داشتند.













اتمام گزارش /

گالری خبر

اخبار پیشنهادی

برچسب ها: خبرگزاری شعر تارنا بسم الله شریفی عباس کریمی عباسی کتاب زندگینامه‌ی هوشنگ ابتهاج سخن‌ گستران سبزمنش

اشتراک گذاری :

مطالب مرتبط

    نظرات


    لطفا نظرات خود را به زبان فارسی بنویسید و از نوشتن آن با الفبای لاتین خودداری کنید.