1402/03/12   ملل   کدخبر: 1648   نظر: 0   بازدید: 1127   خبرنگار: فهمیه علمداری چاپ

ابراز علاقه طالبان به شعر؛

مراسم فرهنگی گل انار در قندهار برگزار شد

مراسم فرهنگی گل انار در قندهار برگزار شد

برنامه فرهنگی شب شعر و شاعری گل انار در قندهار با حضور مقامات طالبان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شعر ایران-تارنا: ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان در برنامه فرهنگی شب شعر و شاعری تحت عنوان (گل انار) که در ولایت قندهار برگزار گردید، گفت: شعر و شاعری هویت یک کشور است که باید از سوی ملت آن کشور محافظت شود و همچنین برای دفاع از اسلام و کشور از شعر باید استفاده شود.


مجاهد افزود همان طور که مجاهدین در هر عرصه ای که نیاز بوده است قربانی داده اند؛ شاعران، عالمان تحریر و صاحبان قلم نیز باید با شعر و قلم از استقلال، ارزش ها و آبادی کشور خود دفاع کنند.

وی همچنین از مسئولین بخش های فرهنگی طالبان خواست تا برای صاحبان علم و قلم زمینه بیشتری را برای خدمت به کشور مساعد کنند.


انعام الله سمنگانی، رئیس اطلاعات و فرهنگ ولایت قندهار در این برنامه گفت: برنامه فرهنگی (انار گل) هر ساله از سوی ریاست اطلاعات و فرهنگ قندهار برگزار می گردد و شاعران قندهار می توانند در این برنامه استعداد های خود را به نمایش بگذارند.

وی همچنین از شاعران خواست تا از این فرصت ها استفاده کرده و استعداد خود را برای مردم به نمایش بگذارند تا استعداد های آنها ضایع نشده و از آنها استفاده بهتر شود.

طالبان چندی است که با حضور در مراسمات فرهنگی سعی در بازسازی چهره خود در دنیا دارد. گفتنی است که در این برنامه شماری از شاعران ولایت قندهار اشعار سروده خودرا به خوانش گرفتند.


اتمام خبر/

اخبار پیشنهادی

برچسب ها: تارنا شعر افغانستان طالبان مراسم فرهنگی گل انار

اشتراک گذاری :

مطالب مرتبط

    نظرات


    لطفا نظرات خود را به زبان فارسی بنویسید و از نوشتن آن با الفبای لاتین خودداری کنید.