1402/04/12   شعر امروز   کدخبر: 1676   نظر: 0   بازدید: 1017   خبرنگار: فهیمه علمداری چاپ

جشنواره شعر مقاومت کرمان به ایستگاه پایانی رسید

جشنواره شعر مقاومت کرمان به ایستگاه پایانی رسید

ایستگاه پایانی جشنواره جهان‌شعر مقاومت با حضور شاعران مناطق مختلف در جوار مرقد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی شهر کرمان فعالیت خود را آغاز کرد.


به گزارش خبرگزاری شعر ایران، جشنواره شعر مقاومت کرمان با شرکت شاعران داخلی و خارجی از کشورهای پاکستان،لبنان، عراق، افغانستان،تاجیکستان، تانزانیا، سوریه، استرالیا، یمن، عراق و آفریقای جنوبی به میزبانی شهر کرمان برگزار می شود و در این راستا آثار ۶۰۱ شاعر در قالب ۲ هزار اثر به زبان‌های عربی، انگلیسی و فارسی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده که در مجموع اثر ۱۴۷ شاعر نیز به مرحله نهایی راه یافته است.


شهردار کرمان در آیین افتتاحیه جشنواره جهانی شعر مقاومت گفت: این جشنواره برای نخستین دوره است که در شهر کرمان برگزار می شود و طی سه روز آینده اختتامیه این جشنواره را داریم.سعید شعرباف با بیان اینکه فراخوان جشنواره از تیرماه ۱۴۰۱ منتشر شده است افزود: فراخوان جشنواره از طریق انجمن های ادبی داخل و خارج کشور به سرعت به دست شعرا و مخاطبان رسید و در هشت ماه حدود ۲ هزار اثر به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی به دبیرخانه رسیده و در واقع بیش از ۶۰۰ شاعر داخل و خارج کشور اثر فرستادند.


وی ادامه داد: آثار فارسی تقریبا از تمامی استان های کشور ارسال شده و فقط مربوط به شعرای تهران و مراکز استان ها نیست، ضمن آنکه اقبال خوبی نیز نسبت به شعر عربی بوده است.شهردار کرمان یادآور شد: مراسم اصلی اختتامیه نیز در روز چهارشنبه هفته جاری با حضور مسئولان در تالار فرهنگ و هنر کرمان برگزار می شود و از برگزیدگان و داوران این جشنواره قدردانی می شود.





وی ادامه داد: امروز و فردا نیز به صورت ممتد نشست های تخصصی حوزه شعر مقاومت در هتل کاروانیکا برگزار می شود که در آنها به بحث شعر به صورت تخصصی پرداخته می شود.

وی گفت: همچنین همزمان در این ۲ روز ۲ مراسم مردمی را برای شعرخوانی به زبان های فارسی و عربی در مساجد شهرهای کرمان برنامه ریزی کردیم که این اقدام باعث آشنایی طبقات عمومی جامعه با شعر می شود.


شعرباف تبریزی با بیان اینکه از ۱۱ کشور به دبیرخانه جشنواره اثر ارسال شده است افزود: اکنون از پنج کشور در مراسم اختتامیه حضور دارند که برخی از این شاعران افراد شناخته شده ای هستند.


منبع:ایرنا

اتمام خبر/

اخبار پیشنهادی

برچسب ها: خبرگزاری شعر تارنا جشنواره شعر مقاومت کرمان کرمان

اشتراک گذاری :

مطالب مرتبط

    نظرات


    لطفا نظرات خود را به زبان فارسی بنویسید و از نوشتن آن با الفبای لاتین خودداری کنید.